Tuesday, 25 June 2019

ETIHAD AIRWAYS PREPARES TO LAUNCH SEASONAL FLIGHTS TO ALEXANDRIA, EGYPT


Etihad Airways is preparing to launch seasonal summer flights from Abu Dhabi to the beautiful and historic Egyptian city of Alexandria, one of oldest continuously-inhabited locations in the world and home to the Great Library of Alexandria and one of the ancient world wonders, the Pharos Lighthouse.

This famous coastal city is also a convenient gateway for many of the Egyptian expatriates living in the UAE and planning to return home during the summer holidays.

Between 2 July and 31 August, the Airbus A320 flights will depart Abu Dhabi at 2.15pm every Tuesday, Thursday, Saturday and Sunday, arriving in Alexandria at 4:00 pm. Return flights will depart Alexandria at 4:50pm, arriving back in Abu Dhabi at 10:40.

Robin Kamark, Chief Commercial Officer, Etihad Aviation Group, said: “Alexandria is one of the most popular holiday destinations for UAE residents, and our new seasonal flights are timed to provide access for tourists during the peak summer period. They will also be a convenient option for many of the Egyptian nationals living in the UAE and planning to return home during the holiday season.”

With the addition of these seasonal services, Etihad will operate a total of 32 flights per week to Egypt - 28 flights to Cairo and four to Alexandria. For more information, or to make a booking, visit www.etihad.com.

الاتحاد للطيران تستعد لإطلاق رحلات موسمية إلى الإسكندرية في مصر

تستعد الاتحاد للطيران لإطلاق رحلات موسمية خلال فصل الصيف بين أبوظبي ومدينة الإسكندرية في جمهورية مصر العربية، والتي تعتبر واحدة من أعرق وأقدم المدن المأهولة بالسكان في العالم. 

تضمّ مدينة الإسكندرية مجموعة من أبرز المعالم التاريخية والأثرية وتجمع بين فنون العمارة من الحقب التاريخية المختلفة مثل العصر الروماني، وتحتضن مكتبة الإسكندرية ومنارة الإسكندرية، إحدى عجائب العالم القديم.

يحرص كثير من الوافدين المصريين في دولة الإمارات العربية المتحدة على العودة إلى مدينتهم الأم الإسكندرية لقضاء إجازتهم السنوية مع ذويهم خلال فصل الصيف والاستمتاع بالأجواء الرائعة والمدهشة التي تزهو بها هذه المدينة الساحلية. 

وسوف تقوم الشركة بتشغيل طائرتها من طراز آيرباص A320 لتسيير أربع رحلات أسبوعية إلى الاسكندرية خلال الفترة ما بين 2 يوليو وحتى 31 أغسطس، حيث ستغادر الرحلات من أبوظبي في تمام الساعة 02.15 ظهراً كل يوم سبت وأحد وثلاثاء وخميس لتصل إلى الاسكندرية في تمام الساعة 04.00 عصراً. 

ومن جانبه صرح روبن كامارك، رئيس الشؤون التجارية لمجموعة الاتحاد للطيران، قائلاً: "تعد الإسكندرية واحدة من أكثر الوجهات السياحية رواجاً في أوساط المقيمين بدولة الإمارات العربية المتحدة، وتم إطلاق رحلاتنا الموسمية إلى المدينة لاستقطاب السياح خلال فترة ذروة الصيف. ستكون هذه الوجهة خيارًا مناسبًا لكثير من السائحين الزائرين القادمين من الإمارات العربية المتحدة ممن يرغبون في الاستمتاع بموسم العطلات في هذه المدينة الرائعة."

وبعد إضافة الرحلات الموسمية، سيبلغ إجمالي عدد الرحلات التي تشغلها الناقلة الوطنية إلى 32 رحلة أسبوعية بين أبو ظبي ومصر. من بينها 28 رحلة إلى القاهرة وأربع رحلات إلى الاسكندرية. لمزيد من المعلومات ، أو لإجراء الحجز ، تفضلوا بزيارة www.etihad.com.
=