Tuesday, 18 June 2019

During the Big Industrial Week in Cairo, Rosatom State Corporation will organize the Nuclear Industry Suppliers Forum for suppliers and contractors of El Dabaa Nuclear Power Plant project




Main Forum events are scheduled for October 8, 2019. The Forum is organized by Rosatom State Corporation and the Nuclear Power Plants Authority of Egypt (NPPA) at the venue of the Big Industrial Week Global Industrial and Technical Exhibition and Forum. Business Event LLC (part of Formika Group) is the official operator of the Big Industrial Week.

Forum participants are expected to include top officials of the NPPA, Egyptian Ministry of Electricity and Renewable Energy, Rosatom State Corporation Engineering Division (ASE), which is the general design engineer and contractor of the first Egyptian nuclear power plant, and several foreign companies representing potential suppliers and contractors of the El Dabaa Nuclear Power Plant project. Approximately 600 suppliers working in the nuclear power segment will take part in the event.

Forum participants will learn about current and pending tenders for Egypt's first nuclear power plant project, gain an understanding of Rosatom State Corporation procurement system, hold individual business meetings with representatives of the Russian nuclear energy sector involved in the project, and obtain information on participation in the construction of the El Dabaa facility.

Full event program will be available on the official Forum website http://bigindustrialweek.com/.

"El Dabaa is Egypt's major high-tech megaproject. Russia's Rosatom is indisputably a world leader in the nuclear segment. I believe that the Nuclear Industry Suppliers Forum will become a truly global event and attract not only Egyptian companies, but also suppliers and contractor from other countries," Anton Atrashkin, First Vice-President of Formika Group, stated.


"Rosatom is organizing the Nuclear Industry Suppliers Forum for the second year in a row. As the general contractor, we have already noted the efficiency of this communications site. Last year showed that the Forum helped potential suppliers gain a better understanding of Rosatom procurement system and learn about the nuances of our current and prospective procurement procedures under the El Dabaa NPP project. Moreover, the Forum provides Egyptian partners with a great opportunity to establish direct contact with representatives of Rosatom companies working on the project. We invite both Egyptian companies and large international enterprises to participate in the Forum," Grigory Sosnin, ASE Vice-President for NPP Construction in Egypt, pointed out.




روساتوم تعقد منتدى لموردي والمقاولي مشروع الضبعة على هامش الأسبوع الصناعي الكبير في القاهرة.

ستعقد الفعاليات الأساسية للمنتدى يوم 8 أكتوبر 2019، من قبل مؤسسة روساتوم الحكومية، وهيئة محطات الطاقة النووية المصرية، على أرض المعرض والمنتدى الصناعي والتكنولوجي الدولي "الأسبوع الصناعي الكبير". 

ومن المتوقع أن يشارك في المنتدى قيادات من هيئة محطات الطاقة النووية المصرية، ووزارة الكهرباء والطاقة المتجددة في مصر، والقسم الهندسي من مؤسسة روساتوم، المصمم والمقاول العام لأول محطة للطاقة النووية في البلاد، بالإضافة إلى عدد من الشركات الأجنبية - الموردين والمقاولين المحتملين لأنشاء مشروع محطة الضبعة النووية. كما سيشارك في هذا الحدث الكبير ما يقرب من 600 من الموردين العاملين بالطاقة النووية.

سيتمكن المشاركون في هذا الحدث من الحصول على معلومات حول المناقصات الحالية والمستقبيلة لمشروع محطة الضبعة النووية في مصر، والتعرف على نظام المشتريات التابع لمؤسسة روساتوم الحكومية، وعقد اجتماعات عمل فردية مع ممثلي المؤسسات النووية الروسية المشاركة في المشروع، وكذلك تلقي إجابات على أسئلة حول المشاركة في بناء المحطة.

هذا وسيكون برنامج المنتدى متاحًا على موقع المعرض http://bigindustrialweek.com/.

وفي هذا الصدد، قال انتون اترشكين، النائب الأول لرئيس المؤسسة الحكومية الروسية فورميكا (المنظم الرسمي لمؤتمر اسبوع الصناعة): "يعد مشروع الضبعة واحداً من المشاريع الكبرى ذو التقنيات العالية يتم تنفيذه علي أرض مصر. كما تعد مؤسسة روساتوم مؤسسة عالمية رائدة في مجال الصناعة النووية، وأنا واثق تماما من أن منتدى الموردين النوويين سيصبح حدثًا عالميًا بحق، لا يجذب رجال الأعمال المصريين فحسب، بل أيضًا الموردين والمقاولين من دول أخرى".

وبدوره أعلن نائب رئيس شركة اتوم ستروي، المسؤولة عن بناء محطة الضبعة النووية، جريجوري سوسنين، أن: "للعام الثاني على التوالي مؤسسة تعقد مؤسسة روساتوم منتدى للموردين والمقاولين لمشروع بناء الضبعة، وذلك لأهمية الدور التذي تلعبه مثل هذه الفعاليات في التواصل مع الشركات المحلية والعالمية في آن واحد. فقد أظهرت نتائج العام الماضي أن المشاركة في هذه الفعالية اتاحت للموردين المحتملين فرصة كبيرة لفهم نظام مشتريات روساتوم بشكل أفضل، وكذلك تحديد إجراءات الشراء الحالية والمستقبلية بشكل افضل في إطار تنفيذ مشروع محطة الضبعة النووية. بالإضافة إلى ذلك، يعد هذا المنتدى فرصة ممتازة للشركاء المصريين للتواصل المباشر مع ممثلي شركات روساتوم المشاركة في المشروع. ونحن اليوم ندعو كل من الشركات المصرية والمؤسسات الدولية الكبرى للمشاركة في هذا المنتدى".
=