Tuesday, 26 March 2019

New Private Jet Charter Trends Revealed




by Global Jet Centre Partners as they celebrate a successful 5-year journey



Dubai, United Arab Emirates, 24 March 2019, (AETOSWire): Customized high-end solutions, privacy and of course luxury in a fast-moving and highly demanding world, just made the perfect business sense when Claudio Lietaert, Bashar Beasha and Naushad Ahmad took the bold decision to embark on their new business venture. Equipped with more than 45 years of combined extensive experience in the regional and international aviation industry, the three partners put their faith in the UAE to establish Global Jet Centre (GJC), focusing on chartering private jets, out of Dubai World Central in 2013.

“Being the fastest growing market in the region and the main hub for the aviation industry made the UAE the perfect place to start our company”, said the three GJC partners. “Our deep understanding of the regional culture and our dedication and passion for aviation are our valuable assets and drive that helped us build and grow our company and will continue to lead us to more success in the future”.

Throughout the past five years, GJC team focused on their strategy as they navigated through many encounters. Changes in the market financial situation impacted clients’ behavior; longer intercontinental flights have been dropped or replaced, whereas domestic and regional flights on foreign continents have increased. New air charter applications have been introduced and clients have been requesting to charter larger aircraft types in the region compared to the world. The challenge was to always provide reliable long-range aircraft, offering luxury at a competitive operating cost.

Amidst all the challenging directions that the business had to go through, GJC partners managed to find a healthy growth within a highly competitive market. During the past five years the number of flights chartered by the company has increased by 200%, while they built a strong international network of partners and operators. GJC team carefully selects trusted partners, making sure they adhere to stringent and regularly audited international safety and quality standards. As a result, the number of sectors being flown by GJC clients has grown by 250%.

“Since the launch of GJC in 2013, we have focused on becoming the brokerage consultants of choice. Our dedication and commitment paid off as we succeeded in growing our office by 150% and our team by 300%. We are steadily increasing both numbers of new clients and our revenue and we look forward to many more in the future”.



Whether it’s for business, leisure or medical evacuation, the art of chartering private jets lays in designing solutions ideal for business professionals, families and teams, without compromising on the luxury and comfort level. .Providing customers with privacy and discretion are key. GJC’s premium VIP charter services are renowned for their 24/7 dedicated support team and attention to detail. From luxurious private jets interiors to unparalleled onboard services, their lavish offerings are second to


الكشف عن آخر تطورات الطيران الخاص

باحتفال غلوبل جيت سنتر بمضي خمس سنوات من تنظيم السفر الجوي الفاخر


دبي، الإمارات العربية المتحدة 24 مارس 2019، ("ايتوس واير"): الحلول الملائمة لاحتياجات العميل ذات الجودة الفاخرة، الخصوصية و بالطبع - الرفاهية في عالم متسارع الأحداث ومتطلب للغاية، هيئت المناخ المثالي للأعمال التجارية عندما اتخذ كلاوديو ليتارت، وبشار بيشا ونوشد أحمد القرار الجريء لبدء مشروعهم الجديد. وضع الشركاء الثلاثة الذين يتمتعون بأكثر من 45 عاما من الخبرة المتراكمة والواسعة في مجال الطيران الإقليمي والدولي ثقتهم في دولة الإمارات العربية المتحدة لإنشاء شركة غلوبل جيت سنتر (GJC)، المتخصصة في تأجير الطائرات الخاصة من مقرهم في دبي وورلد سنترال في عام 2013.

وقال الشركاء الثلاثة في غلوبل جيت سنتر : "كونها أسرع الأسواق نمواً في المنطقة والمركز الرئيسي للطيران، جعل من دولة الإمارات العربية المتحدة المكان المثالي لبدء شركتنا". وأضافوا قائلين: "إن فهمنا العميق للثقافة الإقليمية بالإضافة الى شغفنا للطيران و تفانينا للعمل هم ثروتنا القيمة وحافزنا الذي ساعدنا في بناء شركتنا وتنميتها وسيستمران في دفعنا نحو تحقيق المزيد من النجاح في المستقبل".

خلال السنوات الخمس الماضية، اضطر أعضاء فريق غلوبل جيت سنتر إلى تركيز جهودهم واستراتيجيتهم وتجاوز العديد من التحديات. فقد طرأت تغيرات على الوضع المالي للسوق طال تأثيرها "سلوك العملاء"؛ فالرحلات الطويلة عابرة القارات إما ألغيت أو جرى استبدالها، في حين زادت الرحلات الداخلية والإقليمية في القارات الأجنبية. قدمت طلبات جديدة لاستئجار الطائرات فضلا عن أن العملاء لا زالوا يطلبون تأجير أنواع أضخم من الطائرات في المنطقة مقارنة ببقية دول العالم. ويتمثل التحدي في توفير طائرات موثوقة بعيدة المدى وتوفر رفاهية بتكلفة تشغيل تنافسية.

في خضم كل الاتجاهات والطرق الصعبة التي مرت بها الشركة، نجح شركاء غلوبل جيت سنتر في النمو بطريقة ثابتة في سوق تنافسية للغاية. خلال السنوات الخمس الماضية، ارتفع عدد الرحلات التي استأجرتها الشركة بنسبة 200٪، في حين عملوا على بناء شبكة دولية قوية من الشركاء والمشغلين. اختار أعضاء فريق غلوبل جيت سنتر بعناية شركاء موثوقين لتقديم خدمات تأجير الطائرات الخاصة، والتأكد من التزامهم بمعايير السلامة والجودة الدولية التي تتسم بالصرامة وتخضع للمراجعة بصفة دورية. ونتيجة لذلك، ارتفع عدد المسارات التي انتقل عملاء غلوبل جيت سنتر عبرها جوا بنسبة 250٪.

وصرح الشركاء: "منذ انطلاق غلوبل جيت سنتر في عام 2013، كان تركيزنا أن نصبح محل الاختيار كمستشاري الوساطة، سواء في المنطقة أو على المستوى الدولي. فما بذلناه من تفان والتزام كلل بالتوفيق. وبمناسبة احتفالنا بالذكرى السنوية الخامسة، نعرب عن سعادتنا بما حققناه من انجازات حتى الآن حيث نجحنا في تنمية مكتبنا بنسبة 150٪ وفريقنا بنسبة 300٪ ونعمل باستمرار على زيادة كل من أعداد العملاء الجدد وأرقام عائداتنا ونتطلع نحو المزيد في المستقبل ".

سواء كان ذلك بغرض العمل أو الترفيه أو الإجلاء الطبي، فإن فن استئجار الطائرات الخاصة يكمن في توفير الحلول المثالية لرجال الأعمال والعائلات والفرق، دون المساومة على مستوى الرفاهية والراحة. إن توفير الخصوصية وحرية التصرف للعملاء وضمان بيئة هادئة هما أمران أساسيان. تشتهر خدمات التأجير الممتازة لكبار الشخصيات VIP في غلوبل جيت سنتر بفريق الدعم المخصص على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع والاهتمام بالتفاصيل. بدءاً من الأثاث الفاخر لكبائن الطائرات الخاصة وصولا إلى الخدمات التي لا يمكن مضاهاتها على متن الطائرة، فإن ما يقدمونه من عروض فخمة لا يعلى عليه.
=