Wednesday, 6 March 2019

Mastercard named ‘Valuable Public Private Partner of the Year’ at bt100 Awards 2019




Cairo, Egypt 06 March 2019 - Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, was named ‘Valuable Public Private Partner of the Year’ at bt100 Awards 2019, which is an annual award event that recognizes and rewards leading companies and key figures across various sectors and industries in Egypt, whose visions, performance and resilience fuel Egypt’s economy and support growth and development.

Khalid Elgibali, Division President, Middle East and North Africa, Mastercard accepted the prestigious award on behalf of Mastercard at a special ceremony held on 04 March 2019 at the Four Seasons Hotel at Nile Plaza, Cairo.



Mastercard has a long history of public private partnerships that help create an inclusive economy, nurture ideal conditions for innovations in payments and drive socio-economic growth in Egypt. Over the past years, Mastercard has been working closely with the Egyptian government on several initiatives including the launch of the Mobile Wallet in 2013, which was the first interoperable mobile ecosystem worldwide, currently serving more than nine million mobile wallet users in Egypt. Mastercard and the Ministry of Finance have also customized a Government Payroll Program to empower 6 million government employees. Lastly, Mastercard has collaborated with the Ministry of Social Solidarity to launch the first government disbursement model, which helps over 40,000 Egyptian women receive social benefits.




ماستركارد تحصد لقب "أفضل أداء في الشراكات بين القطاعين العام والخاص" خلال حفل توزيع جوائز bt100 لعام 2019



القاهرة في 6 مارس 2019-حصدت ماستركارد، الشركة الرائدة في تكنولوجيا حلول الدفع العالمية، لقب "أفضل أداء في الشراكات بين القطاعين العام والخاص" خلال حفل توزيع جوائز bt100 لعام 2019، وهو الحفل السنوي لتوزيع جوائز التميز على الشركات والشخصيات الرائدة في العديد من القطاعات والمجالات في السوق المصري، تقديراً لرؤيتهم واسهاماتهم ودورهم المتميز في دعم الاقتصاد المصري وجهوده في تحقيق التنمية المستدامة. 

قام باستلام الجائزة نيابة عن ماستركارد السيد/ خالد الجبالي-رئيس ماستركارد بمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال مراسم توزيع الجوائز التي أقيمت يوم الاثنين 4 مارس في فندق فورسيزونز نايل بلازا بالقاهرة. 



تجدر الإشارة أنّ ماستركارد تتمتع بتاريخ ممتد من الشراكات الناجحة مع القطاع العام، مما ساهم في خلق اقتصاد شامل، مع توفير الظروف المثالية للابتكار في مجال المدفوعات وتحفيز النمو الاقتصادي والاجتماعي في مصر. فعلى مدار السنوات الماضية، تعاونت ماستركارد مع الحكومة المصرية في تنفيذ عدد من المبادرات من بينها إطلاق أول منظومة مفتوحة للمدفوعات عبر الهواتف المحمولة على مستوى العالم في عام 2013، والتي تخدم حالياً أكثر من 9 مليون مستخدم في مصر. تعاونت ماستركارد أيضاً مع وزارة المالية لتطوير وإطلاق برنامج حكومي فريد من نوعه لسداد المرتبات الحكومية في مصر مما ساهم في تمكين 6 ملايين موظف للاستفادة من مزايا بطاقات الدفع الإلكتروني. ومن خلال مبادرة أخرى، تعاونت ماستركارد أيضاً مع وزارة التضامن الاجتماعي في إطلاق أول نموذج حكومي لتوزيع المزايا الاجتماعية بما يتيح لأكثر من 40000 سيدة استخدام محافظهن الإلكترونية لتلقي النفقة الشهرية بطريقة سهلة وآمنة ومريحة.
=