Sunday, 3 February 2019

Students reflect on intensive global learning experiences in virtual reality, Arabic language, and entrepreneurship



NYU Abu Dhabi J-Term offered 1,200 students unique immersive experiences in the UAE and around the globe




Abu Dhabi – February 2nd, 2019: NYU Abu Dhabi (NYUAD) students are back on campus following their unique academic journeys as part of January Term (J-Term) - a program held annually across three weeks at the start of each year that allows students to explore and engage with the global academic community of which they are a part.




This year’s J-Term saw 1,200 students take 83 courses in Greece, Italy, London, Singapore, India, Morocco, Djibouti, and Jordan, among other global destinations. The courses were each designed to help students delve deeper into their chosen topics and experience contemporary concepts through first hand field research during their travels.




Throughout J-Term, students had access to prominent visiting faculty and scholars including BAFTA and Emmy award winning documentary filmmaker Anthony Geffen; American political consultant Frank Luntz; and renowned geneticist, anthropologist, and author Spencer Wells, among others.




Testimonials from students who took part in J-Term underline NYUAD’s commitment towards creating 21st century global leaders able to respond to a complex and evolving world.




NYUAD Class of 2021 student Suman Razi Ansarifrom from Pakistan remarked on her experience in the Immersive Storytelling course with Anthony Geffen: “Immersive Storytelling was an extremely engaging and inspiring course. The combination of valuable advice from experts in the VR industry, aid from the award-winning director Anthony Geffen himself and the field trips to various production studios made the course unparalleled to any I have taken thus far at university. It was incredible and an honor to be working so closely to Anthony, a pioneer in many aspects of the VR industry and learning directly from his team’s experiences. The course opened my eyes to a whole new area of the IM industry that I had not thought of much before and has actually made me consider taking more Interactive Media courses."



NYUAD Class of 2020 Political Science major Lauris Paegle from Latvia reflected on his experiences in the Colloquial Arabic: Emirati Dialect course: “Upon first moving to Al Ain, we were nervous and confused students. However, upon leaving, not only did we realize that we could speak the language, but how extraordinarily fortunate we were to have the opportunity to not only learn about the local traditions and culture, but in fact live through them and experience them first-hand, whilst spending time with our Emirati families or out exploring on our daily field trips. After this class I can say with confidence that Arabic is one of the languages I can now speak.”




Class of 2021 Economics major Sebastian Caro from Colombia was part of a course called Law in Entrepreneurship; he is already looking back fondly on the benefits of J-term.: “J-term was an academically intense yet intellectually rewarding experience. I was lucky enough to visit different sites around the UAE including the DIFC Courts, Abu Dhabi Commercial Courts, and we had guest lecturers from serial entrepreneurs to lawyers speak to us. The different perspectives given by both the site visits and the guest speakers allowed us to best grasp the class concepts and apply them to real life.”




More information on the classes undertaken by students during this year’s J-Term can be found here.



في تجربة سنوية تثري معارف الطلاب وتوسّع آفاقهم
طلاب الفصل الدراسي المكثّف لجامعة نيويورك أبوظبي يستكشفون الواقع الافتراضي واللغة العربية وريادة الأعمال
تواصل الطلاب مع مخرج الأفلام الوثائقية العالمي أنتوني جيفين والمستشار السياسي الأمريكي فرانك لونتز وعالم الوراثة والأنثروبولوجيا سبنسر ويلز وغيرهم




أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 02 فبراير 2019: اختتم طلاب جامعة نيويورك أبوظبي الفصل الدراسي المكثّف لشهر يناير بعد سلسلة من الرحلات الأكاديمية الفريدة التي شاركوا فيها خارج إطار الصف الدراسي، حيث شهدت دورة هذا العام مشاركة 1,200 طالب في 83 دورة أقيمت في الإمارات، واليونان، وإيطاليا، ولندن، وسنغافورة، والهند، والمغرب، وجيبوتي، والأردن، وغيرها من الوجهات العالمية.




وحظى طلاب الفصل المكثف بفرصة زيارة أبرز المؤسسات التعليمية حول العالم، التي استضافت الدورات وأتاحت لهم التواصل مع الكوادر التعليمية والأكاديمية البارزة، ومنهم الفائز بجائزة إيمي وجائزة الأكاديمية البريطانية لفنون السينما والتلفزيون، ومخرج الأفلام الوثائقية أنتوني جيفين؛ والمستشار السياسي الأمريكي فرانز لونتز؛ وعالم الوراثة والأنثروبولوجيا والمؤلف سبنسر ويلز، وغيرهم. 




وتؤكد شهادات الطلاب الذين شاركوا في الفصل الدراسي المكثّف التزام جامعة نيويورك أبوظبي ببناء قادة عالميين يواكبون معايير القرن الحادي والعشرين، ويتمتعون بكافة المؤهلات المطلوبة لمواجهة التحديات التي يفرضها عالمنا سريع التغيّر.




وحول التحاقها بدورة السرد القصصي المتكامل، وفن تحويل الافتراضي إلى حقيقة خلال الفصل الدراسي لشهر يناير، قالت الطالبة الباكستانية سومان أنصاري، من دفعة 2021 بجامعة نيويورك أبوظبي: "لقد كانت هذه الدورة مصدر إلهام بالنسبة لي. فلقد جعل كل من التوجيه والنصح القيم الذي منحه لنا خبراء صناعة الواقع الافتراضي، ورؤية المخرج العالمي أنثوني جيفين الحائز على جوائز عدة، بالإضافة إلى الرحلات الميدانية التي قمنا بها إلى استوديوهات الإنتاج، من هذه الدورة حقاً تجربة استثنائية مقارنة بأي دورة جامعية أخرى. وكان من عظيم الشرف لنا أن نعمل جنباً إلى جنب مع شخصية ملهمة ورائدة في مجال الواقع الافتراضي مثل أنتوني جيفين، وأن تسنح لنا فرصة التعلم من خبرات فريقه المتميز. لقد فتحت هذه الدورة آفاقي على جوانب جديدة من عالم صناعة الأفلام لم أفكر بها من قبل، ودفعتني إلى الرغبة في دراسة هذا المجال بشكل أعمق".




وقال الطالب اللاتفي لاوريس بايجلي، من دفعة 2020 تخصص علوم سياسية، معلقاً على مشاركته في دورة العامية العربية: اللهجة الإماراتية: "كنت وزملائي مرتبكين عند وصولنا إلى مدينة العين، ولكن عند مغادرتنا كنا مغمورين بالسرور ليس فقط لنجاحنا في التحدّث باللهجة الإماراتية المحلية، وإنما كذلك للفرصة المذهلة التي أتيحت لنا للتعرف على التقاليد والثقافة المحلية والانخراط فيها بكل أبعادها سواء من خلال قضاء الوقت مع العائلات الإماراتية، أو أثناء الرحلات الميدانية التي كنا نقوم بها بشكل يومي. والآن، بعد انتهاء هذه الدورة المميزة، أستطيع أن أقول بكل ثقة أنني أتكلم العربية".




ومن جانب آخر أعرب الطالب الكولومبي سيباستيان كارو، من دفعة 2021 تخصص اقتصاد، عن سروره الغامر لمشاركته في برنامج القانون في ريادة الأعمال؛ والفوائد الجمّة التي نالته إثر مشاركته بالفصل الدراسي المكثف، وقال معلقاً: "كانت مشاركتي في فصل يناير الدراسي المكثّف استثنائية إلى أبعد الحدود، فقد تسنّت لي فرصة زيارة مواقع مختلفة في الدولة بما يشمل محاكم مركز دبي المالي العالمي، ومحاكم أبوظبي التجارية، إلى جانب الاستفادة من المحاضرات التي ألقاها ضيوف البرنامج المتخصصين في مختلف المجالات، بدءاً برواد الأعمال المتسلسلين ووصولاً إلى المحامين، ما سمح لنا بتكوين صورة أكثر شمولاً عن الجانبين العملي والنظري اللذين تنطوي عليهما الدورة وكيفية تطبيق مفاهيمها على أرض الواقع".




يعد الفصل الدراسي المكثّف لشهر يناير برنامج سنوي تقيمه الجامعة على مدى الأسابيع الثلاثة الأولى من كل عام كي تتيح للطلاب آفاقاً واسعة للاستكشاف والتعلّم والتعرف على المجتمع الأكاديمي العالمي الذي ينتمون إليه، حيث تم تصميم الدورات لتساعد الطلّاب على التعمّق أكثر في مجالات اهتمامهم واختبار المفاهيم الحديثة عن كثب بشكل ميداني أثناء سفرهم. لمزيد من المعلومات حول الدورات التي شارك بها طلاب هذا العام في إطار الفصل الدراسي المكثف لشهر يناير، يرجى النقر هنا

=