Tuesday, 12 February 2019

Breakbulk Middle East 2019 draws record-shattering attendance






Opening day observes the representation of over 74 countries, in addition to the participation of more than 2900 attendees consisting of nearly 96 exhibitors and in excess of 800 major corporations


Dubai – United Arab Emirates – 11th of February 2019: Breakbulk Middle East, the GCC’s leading breakbulk and project cargo sector event, has officially started today. The fourth annual edition is taking place under the patronage and attendance of Dr. Abdullah Belhaif Al Nuaimi, the UAE Minister of Infrastructure Development and the Chairman of Federal Transport Authority for Land and Maritime who also delivered a Ministerial Welcome. Thus far, the first day of the two-day exhibition being held at the Dubai World Trade Centre, in Dubai, UAE, has proved to be a huge success.

Speaking on the event’s opening ceremony, H.E Dr. Abdullah Belhaif Al Nuaimi, the UAE Minister of Infrastructure Development and the Chairman of Federal Transport Authority for Land and Maritime commented, “Dubai’s infrastructure heavily relies on its accommodation of over 13,000 maritime and investment activities which are directly resulting in more than 76,000 job opportunities. The first day of this exhibition has already formulated captivating discussions and showcased strong leadership, both major factors which will surely assist in increasing the country’s global maritime stock, and enhance the jobs encompassed by its thorough shipping landscape. Both the location, and the time, of this year’s event are optimal and we remain vigilant and boast confidence that the presence of Breakbulk Middle East 2019 will largely contribute to our showcasing our commitment.”

Proven success as an ideal networking platform

Commenting on the importance of this year’s event, H.R.H Princess Sarah Al Saud, Director of Maritime Business Development at the International Forum for Maritime Transport, Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport in Alexandria, stated, “After only one day, Breakbulk Middle East has once again proven its stature as the ideal networking platform for shippers, ports, carriers, forwarders and heavy transport specialists. The influence of this event is visibly apparent, as it has done a tremendous job of uniting and structuring communication lines between the top five industrial sectors spanning metal, energy, manufacturing, oil and gas, and shipping, which are all essential to the region’s economic prosperity. Additionally, we understand the event’s growing reputation and significance of its ability to promote interactive discussion among international leaders and key players within the global breakbulk and cargo industry.”




Echoing a similar voice Khamis Juma Buamim, the Chairman of Dubai Council for Marine and Maritime Industries, added, “The UAE’s determined strides for excellence have led to the UAE’s attainment of first-class shipping and proven logistic capability. Likewise, it’s undeniable that events such as Breakbulk Middle East 2019 have greatly contributed to the success of our great Emirate. This year’s turnout has painted an accurate portrayal of the UAE’s pioneering efforts, which have successfully positioned Dubai as a competitive environment synonymous with stimulating trade, business and investment. Witnessing the attendance of over 2000 individuals and international representation of over 55 countries only solidifies Breakbulk’s credibility as a platform that unites necessary industry powers and aids in raising awareness of Dubai’s global recognition as an elite international maritime hub.”

Ben Blamire, the event’s Commercial Director, spoke on the event’s opening day stating, “The active mobility of this event in a country like the UAE which seeks to build an alternative oil based economy is a competitive advantage given the vast participation by distinguished companies attending from within Dubai as well as from abroad. The diversity of those in attendance today is an attribute which will play in favour of the UAE as the first day of this year’s exhibition has clearly produced a climate, which opens opportunities for communication and knowledge while simultaneously increasing the ability to make deals and enhance business development.”



Leslie Meredith, Marketing Director, Breakbulk Events & Media, said, “It’s exciting to see that the event has only hit the halfway mark, yet it’s already witnessing record-shattering engagement. Majorly contributing to the overpowering exposure of this year’s edition is the cooperation of over 30 sponsors and 40 media partners. Additionally, we have organized over 10 panel discussions which feature in excess of 30 conference speakers to provide expert opinion, insight and analysis on market trends and suggestions to further strengthen the UAE’s already outstanding position in regards to maritime and the break bulk industry.”





مؤتمر ومعرض بريك بلك الشرق الأوسط يستقطب حضوراً قياسياً من خبراء الملاحة الدوليين


شهد اليوم الافتتاحي حضور ممثلين من أكثر من 74 بلداً، بالإضافة إلى مشاركة أكثر من 2,900 شخص يضمون 96 عارضاً و800 شركة كبرى


دبي - الإمارات العربية المتحدة - 11 فبراير 2019: انطلقت رسمياً اليوم فعاليات مؤتمر ومعرض بريك بلك الشرق الأوسط، الحدث الرائد في قطاع شحن البضائع السائبة ونقل المعدات الضخمة لقطاع المشاريع الكبرى في دول مجلس التعاون الخليجي. وتقام الدورة السنوية الرابعة تحت رعاية وحضور معالي الدكتور عبد الله بلحيف النعيمي، وزير تطوير البنية التحتية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ورئيس الهيئة الاتحادية للمواصلات البرية والبحرية، الذي ألقى الكلمة الافتتاحية خلال اليوم الأول. وقد شهد اليوم الأول من المعرض الذي يستمر ليومين في مركز دبي التجاري العالمي، في دولة الإمارات نجاحاً كبيراً.


وفي كلمته الافتتاحية، علق معالي الدكتور عبد الله بلحيف النعيمي، وزير تطوير البنية التحتية في دولة الإمارات العربية المتحدة ورئيس الهيئة الاتحادية للمواصلات البرية والبحرية، قائلاً: "تحتضن إمارة دبي أكثر من 13 ألف نشاط بحري يؤمن مباشر أكثر من 76,000 فرصة عمل. ويشهد اليوم الأول من هذا الحدث مناقشات تضم نخبة من القيادات البحرية، التي تبحث عن كيفية تطوير هذا القطاع وما ينتج عنه من إنجازات اقتصادية متميزة تفتح المجال أمام المزيد من الفرص، ويمكن القول إن الحضور في هذه الفعالية التي أحسنت اختيار المكان لانعقادها في التوقيت المناسب يعتبر استثنائياً، وسيجعل من مؤتمر ومعرض بريك بلك الشرق الأوسط لهذا العام مناسبة تثبت التزامنا بدعم صناعة الشحن البحري إقليمياً".


وتابع معاليه قائلاً: " أما على صعيد مجتمع الأعمال البحري، فالإمارات أصبحت أيضاً مركزاً حيوياً لرجال الأعمال والمتخصصين في قطاع الملاحة من حول العالم، وتزدحم أجندة الفعاليات البحرية بكبرى المعارض والمؤتمرات وجوائز التميز، وما هذا المؤتمر إلا واحداً من باقة متنوعة ومميزة من الفعاليات النوعية التي اختار منظموها دولة الإمارات كي تكون عنواناً لهم، وهذا الحراك النشط للفعاليات في الدولة يمثل ميزة تنافسية تحظى بها الشركات العاملة في الدولة وتمتاز بها عن غيرها من الشركات العاملة في دول أخرى، والتي ندعوها إلى الاستفادة من هذا المناخ الذي يفتح لهم فرصاً للتواصل والتعارف والمعرفة في آن واحد، تزيد من قدرتهم على عقد الصفقات وتطوير الأعمال."


منصة مثالية لبناء العلاقات التجارية


وفي معرض حديثها عن أهمية الحدث، أوضحت سمو الأميرة ساره آل سعود، مديرة تطوير الأعمال البحرية بالمنتدى الدولي للنقل البحري لدى الأكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري بالإسكندرية: "خلال يوم واحد من افتتاح مؤتمر ومعرض بريك بلك الشرق الأوسط، نلمس بما لا يدع مجالاً للشك أنه ملتقى مثالي لخبراء الشحن البحري ونقل المعدات الضخمة للمشاريع الكبرى في المنطقة، يجمع بين شركات الشحن والموانئ، وشركات النقل، ووكلاء الشحن، وخبراء نقل المعدات العملاقة. إذ نجح المنظمون في ربط الأطراف الخمس الكبرى في قطاع الشحن، والتي تشمل شحن المعادن والطاقة والتصنيع والنفط والغاز والمشتقات البتروكيماوية، وجميعها عناصر أساس في الاقتصاد الوطني في المنطقة ككل وتلعب دوراً رئيساً في ازدهاره. كما أننا ندرك السمعة المتزايدة لهذا الحدث وأهميته في تشجيع النقاش التفاعلي بين القادة الدوليين واللاعبين الرئيسين في صناعة النقل البحري والشحن عالمياً".




وفي خلال كلمته، أوضح خميس جمعة بو عميم، رئيس مجلس دبي للصناعات البحرية والملاحية قائلاً: "إن الخطوات الكبرى التي اتخذتها الإمارات لتحقيق التميز في القطاع الملاحي أثمرت تبوؤ الدولة مرتبة الصدارة في مجال الشحن البحري والقدرات اللوجستية. ويمكننا أن نلمس المساهمة الكبيرة التي تقدمها الفعاليات البحرية المميزة التي تقام في الدولة وعلى رأسها مؤتمر ومعرض بريك بلك الشرق الأوسط، والذي ساعد هذا العام في تسليط الضوء على الجهود الرائدة لخلق بيئة تنافسية بحرية في دبي محفزة للتجارة وممارسة الأعمال وجذب الاستثمارات. ويعد ذلك شاهداً على مصداقية هذا الحدث الذي شكل منبراً يجمع بين كافة أطراف الصناعة الملاحية من خلال رفع الوعي بالمكانة العالمية التي تحتلها موانئ الإمارات وصدارة دبي كمركز بحري دولي يضاهي أفضل المراكز الملاحية الرائدة، ويؤكد هذه المصداقية حضور أكثر من 2,000 خبير ومتخصص في القطاع البحري يمثلون أكثر من 55 دولة".


من جانبه، تحدث بن بلامير، المدير التجاري للحدث، في اليوم الافتتاحي قائلاً: "يعدّ الحراك النشط الذي شهده اليوم الأول لهذا الحدث، مؤشراً واضحاً على سعي الإمارات إلى بناء اقتصاد بديل عن النفط، ويعد ذلك ميزة تنافسية تؤكدها المشاركة الواسعة من قبل الشركات المتميزة التي تشارك من داخل الدولة وخارجها. ويعتبر تنوع الحضور اليوم سمة هامة تصب في صالح الدولة التي يتم تنظيم فعاليتنا فيها؛ حيث يخلق مناخاً يفتح الفرص للتواصل والمعرفة، مع زيادة القدرة في الوقت نفسه على عقد الصفقات وتحسين بيئة تطوير الأعمال".


وقالت ليزلي ميريديث، مديرة التسويق في شركة بريك بلك للفعاليات والإعلام: "من المبهج أن نرى الحدث اليوم وهو يشهد مشاركة قياسية في عدد الحضور؛ على الرغم أنه لايزال في يومه الأول. ومما يساهم في تعزيز الحضور القوي هذا العام، تعاون أكثر من 30 من الرعاة و 40 من الشركاء الإعلاميين. بالإضافة إلى ذلك، قمنا بتنظيم أكثر من 10 جلسات للحوار في حلقة النقاش، تضم أكثر من 30 متحدثاً في المؤتمر، لتقديم رأي الخبراء والمتخصصين حول اتجاهات السوق والاقتراحات لتعزيز مكانة الإمارات فيما يتعلق بالصناعة البحرية وقطاع شحن البضائع السائبة".


=