Tuesday, 15 January 2019

UAE named as one of the top countries buying ornamental stones from Brazil




  • Industry trends forecast UAE’s increased presence as importers of ornamental stones
  • Newest trends for international ornamental stones market take centre stage at 47th edition of the Vitoria Stone Fair in Brazil


January 15, 2019 – The UAE has been named as one of the top countries buying ornamental stones from Brazil—joining the ranks of China, Italy and the US. Recent industry reports have also shown that stone exports from Brazil totaled over USD 1 billion in 2017--solidifying the country's ranking as the world's 4th major producer of natural stones. In line with this, preparations are now underway for the 47th edition of the International Exhibition of Marble and Granite, Vitoria Stone Fair l Marmomac Latin America, which is set to take place from February 12 to 15, 2019, in the city of Vitoria, Espírito Santo, in Brazil. Dubbed as the most important marble and granite fair of the Americas, the event is expected to see the participation of stone distributors, designers, architects and representatives from warehouses, large marble mills, mining and construction companies.

According to Milanez & Milaneze, organizers of the event, the exciting four-day fair will be throwing the spotlight on the newest trends in the international ornamental stones market—placing strong focus on timely and relevant industry-related topics like business, design, technology, the integration between the public and the processing of materials from raw form to final design through the applicability of natural stones in furniture, buildings and several applications.

The event is made more exciting by the fact that it is being held in Vitoria, Espirito Santo, a region widely known to be the most important industrial area for stones, which represents around 80 per cent of the exported stones from Brazil. To date, Brazil is internationally ranked as the 4th major producer of natural stones and has delivered seven per cent of the world's total production.

Cecília Milaneze, Director, Milanez & Milaneze, expressed confidence in the continued success of the event. In fact, she pointed out that last year's event received strong response--42 per cent of attendees were made up of CEOs, directors and managers while 30 per cent came from the construction, engineering, architecture and design segments.

Attendees at this year's event will take part in various planned activities, including the possibility to visit the local mines via the ‘Buyers Club’ project, which will also promote a roundtable discussion between producers and international buyers. The discussions and meetings at the event will allow buyers from all over the world, including those from Dubai, to interact directly with the producer and proceed in its  commercial relation without bureaucracy.

Tales Machado, President, Union of Ornamental Stones, Lime and Limestone Industries of the State (Sindirochas), shared that the event represents a strategic opportunity for the Brazilians to enter into strategic partnership agreements with foreign buyers--choosing the Vitória Stone Fair as the main access point to present their products and services to the global market.

The 47th edition of the International Exhibition of Marble and Granite, Vitoria Stone Fair l Marmomac Latin America is being organized by Milanez & Milaneze, a company of Grupo Veronafiere. The event is also being promoted by Sindirochas and the Technology Center of Marble and Granite (Cetemag).

دولة الإمارات من بين أكثر الدول استيراداً لأحجار الزينة من البرازيل


توقعات اتجاهات السوق تظهر الحضور المتزايد للدولة كجهة مستوردة لهذا النوع من الأحجار


الاتجاهات الحديثة لسوق أحجار الزينة الدولي ستكون محط الاهتمام خلال الدورة السابعة والأربعين من معرض "فيتوريا ستون" في البرازيل


15 يناير 2019 - صُنفت دولة الإمارات كواحدة من أكثر الدول استيراداً لأحجار الزينة من البرازيل لتنضم بذلك الى الدول المتصدرة الأخرى كـ الصين وإيطاليا والولايات المتحدة. وأظهرت التقارير المتخصصة الأخيرة أن قيمة صادرات البرازيل من الأحجار بلغت أكثر من مليار دولار في العام 2017، الأمر الذي جعلها رابع أكبر منتج للحجر الطبيعي في العالم. وفي هذا السياق، تجري الآن التحضيرات لتنظيم الدورة السابعة والأربعين من المعرض الدولي للرخام والجرانيت، معرض فيتوريا ستون/ مارموماك أمريكا اللاتينية، الذي يقام في الفترة من 12 إلى 15 فبراير/شباط المقبل في مدينة فيتوريا بولاية إسبيريتو سانتو في البرازيل. ومن المتوقع أن يشهد الحدث، الذي يعتبر من أهم معارض الرخام والجرانيت في الأمريكيتين، مشاركة واسعة من جانب موزعي ومصممي الحجارة والمهندسين المعماريين وممثلي مخازن ومصانع الرخام الكبرى وشركات التعدين والبناء. 




ووفقاً لشركة "ميلانيز آند ميلانيزي" (Milanez & Milaneze) المنظمة للحدث، فإن المعرض سيسلط الضوء على أحدث الاتجاهات في سوق حجارة الزينة العالمي، كما سيركّز على أهم المواضيع ذات الصلة بهذا القطاع مثل التجارة والتصميم والتكنولوجيا، بالإضافة إلى التكامل بين الجمهور ومعالجة وتحويل المواد من شكلها الخام إلى التصميم النهائي من خلال قابلية إستخدام الأحجار الطبيعية في الأثاث والمباني والعديد من الإستخدامات الأخرى. 




وما يضفي على المعرض المزيد من الأهمية هو انعقاده في مدينة فيتوريا في ولاية إسبيريتو سانتو، المنطقة الصناعية الأكثر أهمية في مجال إنتاج الحجارة إذ تنتج حوالي 80% من الأحجار المصّدرة من البرازيل. وتحتل البرازيل اليوم المرتبة الرابعة كأكبر منتج للأحجار الطبيعية في العالم، حيث وصل نسبة مساهمتها في الإنتاج العالمي الإجمالي من هذه المادة إلى 7%.




وأعربت سيسيليا ميلانيزي، مدير شركة "ميلانيز آند ميلانيزي"، عن ثقتها بالنجاح المستمر لهذا المعرض، حيث أشارت بأن دورة العام الفائت حظيت بإستجابة قوية، إذ شكل المديرون التنفيذيون ورؤساء ومدراء الشركات حوالي 42% من الحضور، في حين بلغت نسبة المشاركة من قطاعات البناء والهندسة والمعمار والتصميم 30%. 




وسيشارك الحضور في دورة هذا العام من معرض "فيتوريا ستون" في العديد من الأنشطة المخطط لها، بما في ذلك إمكانية القيام بزيارة إلى المناجم المحلية عن طريق مشروع "نادي المشترين". ويساهم"نادي المشترين" أيضاً بتعزيز النقاش بين المنتجين والمشترين من كافة أنحاء العالم من خلال إتاحة إجتماعات ونقاشات فيما بينهم التي من شأنها أن تخلق تفاعلاً كبيراً لتعزيز علاقاتهم التجارية دون أي معوقات.




وأشار تاليس ماتشادو، رئيس اتحاد صناعات أحجار الزينة والجير والحجر الجيري في ولاية إسبيريتو سانتو، إلى أن "فيتوريا ستون" يمثل فرصة هامة لعقد اتفاقيات ضخمة وتأسيس شراكات استراتيجية فاعلة وتعزيز قنوات التواصل المباشر بين الشركات البرازيلية المنتجة لأحجار الزينة والمشترين الأجانب، حيث يعد المعرض بمثابة نقطة انطلاق لهذه الشركات لتقديم منتجاتها وخدماتها للأسواق العالمية. 




ويتم تنظيم الدورة السابعة والأربعين من المعرض الدولي للرخام والجرانيت، معرض فيتوريا ستون/ مارموماك أمريكا اللاتينية، من قبل "ميلانيز آند ميلانيزي"، الشركة التابعة لـ "جروبو فيرونافيري"، كما يتم الترويج لهذا الحدث من قبل "سينديروشاس" ومركز تكنولوجيا الرخام والجرانيت "سيتسيماغ".

=