Tuesday, 15 January 2019

Sharjah Commerce & Tourism Development Authority eyes more Indian visitors through participation in SATTE 2019







January 15, 2019

As part of its strategy to explore key global markets through participation in leading international exhibitions to effectively position Sharjah on the global tourism map, the Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) announced its participation in the upcoming edition of South Asia’s Leading Travel Trade Show (SATTE 2019), which will be held from January 16-18, 2019, at India Expo Mart, Greater Noida - Delhi NCR. SCTDA will utilize the event platform to enhance the emirate’s brand and profile before Indian and other international visitors to drive growth, particularly in terms of the number of international tourist arrivals in 2019 and beyond.




At SATTE 2019, the Authority will showcase the emirate of Sharjah’s unique tourism and hospitality offerings along with a number of partners from both public and private sectors. These include Ramada Hotel- Sharjah, Copthorne Hotel- Sharjah, Air Arabia, Sharjah Airport Travel Agency (SATA), Orient Tours and TravTalk. Under SCTDA’s banner, these entities will highlight Sharjah’s local culture, history and the diverse leisure and recreational activities its tourism sector has to offer.




H.E. Khalid Jasim Al Midfa, Chairman of SCTDA, said: “Since SATTE has become the launch platform for many countries and tourism products from across the globe to do business in and with India, we consider this as an extremely strategic opportunity to widen our reach and explore new partnerships. Our participation in SATTE 2019 complements our vision of positioning Sharjah as the ideal global destination for family holidaymakers, while also emphasizing the emirate’s status as a well-known cultural hub for historical and natural heritage. Drawing inspiration from the Sharjah Tourism Vision 2021, which aims to attract 10 million tourists, we will continue to develop distinctive family leisure and tourism activities with special packages to attract visitors. Hence, expanding our presence to new markets through partnerships with key Indian travel players is of extreme significance to us.”




"سياحة الشارقة" تشارك في "معرض جنوب آسيا للسياحة والسفر 2019" لاستقطاب السيّاح والترويج عن الشارقة في الهند





الإمارات العربية المتحدة، 15 يناير 2019- في إطار استراتيجيتها الرامية إلى استكشاف الأسواق السياحية العالمية عبر المشاركة في كبرى المحافل والفعاليات الهامة لتوطيد العلاقات مع رجال الأعمال والمهتمين في القطاع، أعلنت هيئة الإنماء التجاري والسياحي بالشارقة عن مشاركتها في "معرض جنوب آسيا للسياحة والسفر 2019" الذي يقام في الفترة من 16 إلى 18 يناير 2019 في مركز المعارض في العاصمة الهندية نيودلهي. وتأتي مشاركة الهيئة للمرة الخامسة على التوالي في هذا الحدث الضخم دعماً لرؤيتها الطموحة ومساعيها اللامحدودة في تعزيز مكانة إمارة الشارقة على خارطة السياحة الدولية والإقليمية، والترويج عنها كوجهةٍ عالمية وإقليمية صديقة للعائلات وحاضنة للثقافات. 




وتشارك الهيئة في "معرض جنوب آسيا للسياحة والسفر 2019"، لاستعراض أبرز العروض والخدمات السياحية المتفرّدة بالتعاون مع شركائها من القطاعين العام والخاص. حيث ستقوم الجهات المشاركة تحت مظلة الهيئة بتسليط الضوء على الأنشطة والفعاليات الثقافية والتاريخية والترفيهية المتنوعة التي يقدّمها القطاع السياحي في الإمارة، وتشمل قائمة هذه الجهات كل من العربية للطيران، ووكالة مطار الشارقة للسفريات "ساتا"، والشرق للسياحة، وفندق رامادا، وفندق كوبثورن، ومجلة تراف توك.




وقال سعادة خالد جاسم المدفع، رئيس هيئة الإنماء التجاري والسياحي بالشارقة: "نظراً لأهمية "معرض جنوب آسيا للسياحة والسفر 2019" كمنصة مثالية لإطلاق منتجات سياحية جديدة وإبرام الصفقات وإقامة الأعمال، فإن هذا المعرض سيوفّر لنا ولشركائنا فرصاً نوعيةً هامة في بناء شراكات وعلاقات جديدة مع رواد القطاع، كما سيتيح لنا الاطلاع على مستجدات الأسواق السياحية في المنطقة. وتكمن أهميّة مشاركتنا في هذا المعرض في أنها تدعم مساعينا وأهدافنا لتحقيق رؤية سياحة الشارقة 2021 المتمثلة بزيادة التدفقات السياحية إلى الإمارة لتصل إلى 10 ملايين سائح من خلال تعزيز حضور إمارة الشارقة والترويج عنها كوجهةٍ سياحيةٍ وثقافيةٍ رائدة على الصعيدين الدولي والإقليمي، إلى جانب أنها تخدم تطلعاتنا وترسّخ وجودنا في الأسواق العالمية حيث نعمل وبالتعاون مع شركائنا بشكلٍ مستمر في تطوير حزم من الباقات والعروض السياحية المميّزة، كما نحرص في هذا المعرض على توسيع نطاق شراكاتنا الاستراتيجية في الهند مع نخبة من رجال الأعمال وممثلي شركات السياحة والسفر".
=