Tuesday, 29 January 2019

Gemalto to Produce Secure and Innovative Healthcare Cards for Quebec




AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Gemalto (Euronext NL0000400653 - GTO), the world leader in digital security, and the Société de l'assurance automobile du Québec (SAAQ) have been chosen to produce secure and innovative health insurance cards for the Régie de l'assurance maladie du Québec (RAMQ). RAMQ delivers 2.3 million healthcare cards to citizens, and the SAAQ provides 1.7 million driver’s license and identity cards through production with Gemalto.

Optimizing government services across industries

By choosing the SAAQ and its existing contract with Gemalto, the Quebec healthcare authorities can avoid duplication and promote sharing of expertise between agencies. The province can also leverage the existing infrastructure and issue both healthcare cards and driver’s licenses at the same time, maximizing cost savings and ensuring quicker delivery to their citizens.

A focus on security and convenience for Quebec’s citizens

Gemalto’s secure card will be the first of its kind to undergo embossing and laser engraving at the same time. Combined with a cutting-edge card body with built-in security features, this process greatly improves the reliability of Quebec’s healthcare card. Gemalto also provides the full implementation and maintenance of SAAQ's personalization infrastructure. This enables the SAAQ and RAMQ to offer Quebec citizens a seamless and speedy renewal service when obtaining their new driver's license and healthcare card.

“The unique opportunity to provide both healthcare cards and driver’s licenses is perfectly suited to Gemalto’s expertise with over twenty years of issuing secure documents. Being the first to emboss and engrave at the same time provides more options to our customers who have legacy infrastructures for validation and allows us to provide a lower risk of fraud and stronger, longer lasting cards to residents”


Steve Purdy, vice president of State and Provincial Government Programs, Gemalto

جيمالتو بصدد إنتاج بطاقات تأمين آمنة ومبتكرة لقطاع الرعاية الصحية في كيبيك



أمستردام – (بزنيس واير/"ايتوس واير") – تمّ إختيار شركة "جيمالتو" (المدرجة في بورصة يورونيكست تحت الرمز NL0000400653 - GTO)، الرائدة عالمياً في مجال الأمن الرقمي، ومؤسسة تأمين السيارات في كيبيك (SAAQ)، لإنتاج بطاقات التأمين الصحي آمنة ومبتكرة لصالح وكالة التأمين الصحي الحكومي في كيبيك (RAMQ). تجدر الإشارة إلى أن وكالة التأمين الصحي الحكومي في كيبيك (RAMQ) تقدم 2.3 مليون بطاقة صحية للمواطنين في حين توفر مؤسسة تأمين السيارات في كيبيك (SAAQ) 1.7 مليون رخصة قيادة وبطاقة هوية بإنتاج مشترك مع "جيمالتو".


تحسين الخدمات الحكومية عبر القطاعات كافة


من خلال اختيارها لمؤسسة تأمين السيارات في كيبيك (SAAQ) وعقدها الحالي مع شركة "جيمالتو"، يمكن لسلطات الرعاية الصحية في كيبيك أن تتجنب الازدواجية وتعزز إمكانية تبادل الخبرات بين الوكالات. كما تستطيع المقاطعة أن تستفيد أيضاً من البنية التحتية القائمة وإصدار بطاقات الرعاية الصحية ورخص القيادة في الوقت نفسه، مما يسمح بتعزيز الوفورات في التكاليف وضمان سرعة تسليم هذه البطاقات إلى المواطنين.


تركيز على أمن المواطنين في كيبيك وراحتهم


ستكون بطاقة "جيمالتو" الآمنة البطاقة الأولى من نوعها التي تخضع لعملية متزامنة للنقش والطبع باستخدام الليزر. وتساهم هذه العملية، إلى جانب الهيكل المتطور للبطاقة وخصائص الأمان المدمجة، في تحسين موثوقية بطاقة الرعاية الصحية في كيبيك. بالإضافة إلى ذلك، توفر "جيمالتو" أيضاً قدرات التطبيق الكامل وصيانة البنية التحتية لعملية تخصيص البطاقات الخاصة بمؤسسة تأمين السيارات في كيبيك (SAAQ). من شأن هذا الأمر أن يسمح لكل من مؤسستي تأمين السيارات في كيبيك (SAAQ) ووكالة التأمين الصحي الحكومي في كيبيك (RAMQ)، بتوفير خدمة تجديد سهلة وسريعة للمواطنين في كيبيك عند حصولهم على رخصة القيادة الجديدة وبطاقة الرعاية الصحية.



وفي معرض تعليقه على هذا الأمر، قال ستيف بيردي، نائب الرئيس لشؤون البرامج الدولية والحكومية الاقليمية، "جيمالتو":


"تعدّ فرصة تزويد كل من بطاقات الرعاية الصحية ورخص القيادة في الوقت عينه فرصة فريدة من نوعها وتتوافق تماماً مع خبرة شركة "جيمالتو" التي تمتد على ما يزيد عن عشرين عاماً في مجال إصدار المستندات الآمنة. باعتبارنا الجهة الأولى من نوعها في نقش البطاقات والطبع عليها في نفس الوقت، تعدّ هذه ميزة فريدة من نوعها توفر المزيد من الخيارات لعملائنا الذين يملكون بنى تحتية قديمة ينبغي التحقق من موثوقيتها، كما تسمح لنا بتخفيض مخاطر الاحتيال وتوفير بطاقات أقوى وأكثر ديمومة للمقيمين."

=