Wednesday, 9 January 2019

First 14 airlines confirmed for inaugural CONNECT Middle East, India & Africa forum





Regional airlines add 58 new routes across the GCC in 2018


Almost 50% of new UAE routes introduced in 2018 are to destinations in Europe; with Russia claiming the second largest share of new flights

Fourteen airlines have already confirmed their participation at CONNECT Middle East, India & Africa – co-located with Arabian Travel Market 2019 and taking place at Dubai World Trade Centre on Tuesday 30th April and Wednesday 1st May.

Senior network planning teams from Emirates, Etihad, flydubai, Air Arabia, Air Asia, EgyptAir, flyadeal, Ethiopian Airlines, Global Airways, Atlas Global, Germania, Mahan Air, Royal Air Maroc and Titan Airways will attend the inaugural route development forum.

Throughout 2018, GCC airlines have added 58 new flight routes – focusing on areas of consistent and substantial growth - according to research from Colliers International - based on a sample of 10 airlines including Emirates, Etihad, flydubai, Salaam Air, Oman Air, Gulf Air, Saudia, flyadeal, Air Arabia and IndiGo Airlines.

Karin Butot, CEO, The Airport Agency, added: “2018 has been an exciting year for new flight routes both to and from the GCC, underscoring Dubai as the ideal location to bring together professionals from the aviation and tourism industry for the inaugural CONNECT Middle East, India and Africa forum.”

“With up to 400 delegates, CONNECT Middle East, India & Africa 2019 will include unlimited one-to-one pre-scheduled appointments, a conference programme, panel discussions and airline & industry briefings as well as an exhibition area dedicated to airports and suppliers.”

Looking at the UAE alone, almost 50% of new routes introduced in 2018 are to destinations across Europe, with the second largest share of new flights connecting the UAE with Russia.

Nick Pilbeam, Divisional Director, Reed Travel Exhibitions, said: “With two thirds of the world’s population within an eight-hour flight from the GCC, it is an ideal base for exploring some of the world’s most interesting and previously inaccessible corners of the world. And the GCC’s airlines are making it even easier with the continuous addition of new and direct flight routes.”

During the period 2018 to 2020, as many as 14.5 million EU residents are expected to travel to the UAE, while the number of Russian visitors to the UAE is expected to increase by 69% from 530,000 in 2017 to 895,700 in 2018.

Supporting this demand, Emirates have introduced new routes to London Stansted, Edinburgh, Lyon and Paris; Etihad to Barcelona; flydubai to Catania, Thessaloniki, Krakow, Dubrovnik, Zagreb and Helsinki; and Air Arabia to Prague, Moscow Sheremetyevo and Grozny.

Pilbeam, added: "The UAE’s introduction of visas on arrival for Russian tourists in 2017 has led to a huge demand for new flight routes. Earlier this year, Emirates announced a third daily flight to Moscow, while in September the airline confirmed that it would be the first to fly an A380 to St Petersburg.

“Historically, Europe and the UAE have enjoyed excellent travel and tourism links. Building on this, the introduction of additional flights, new routes and competitive fares are expected to continue to attract growing numbers of EU residents to the UAE.”

Additional routes added by UAE airlines included, Emirates to Santiago, Newark, Riyadh and Auckland; Etihad to Baku; flydubai to Aqaba, Kutaisi, Kabul and Kilimanjaro; and Air Arabia to Bodrum, Asmara, Sulaymaniyah, Kabul, Izmir and Qabala.

Throughout 2018, both Oman and Bahrain introduced 12 new routes each. Of the new flights added across Oman, the majority have been GCC and North Africa centric to destinations including Riyadh, Kuwait City, Khartoum, Morocco and Egypt. While, in Bahrain new routes have been Asia focused to destinations such as India, Azerbaijan and Turkey.

In Saudi Arabia, eight new routes - to destinations including Vienna, Malaga and Erbil - were added during 2018, with the majority originating from Jeddah. For these routes, Colliers International predicts the majority of demand will come from the outbound market. However, as the kingdom moves towards attracting 30 million visitors annually by 2030, the new routes may also attract a degree of inbound corporate, religious and leisure visitors.

“Following recent reforms and the review of visa regulations, Saudi Arabia is poised to capitalise on these factors as it nurtures a vibrant leisure and entertainment sector, supported by additional and direct flight routes,” Pilbeam said.



CONNECT Middle East, India & Africa 2019 is expected to bring together airline specialists, aviation authorities, tourism boards, airports and tour operators, as well as other travel-related industry professionals.




14 شركة طيران عالمية تؤكد مشاركتها في معرض "كونيكت" الشرق الأوسط والهند وأفريقيا





أضافت شركات الطيران الإقليمية 58 مسار جديد للرحلات الجوية في دول مجلس التعاون الخليجي عام 2018


استحوذت أوروبا على الحصة الأكبر من المسارات الجوية الجديدة المتجهة من الإمارات عام 2018 بواقع 50% تليها روسيا في المرتبة الثانية




أكدت 14 شركة طيران عالمية مشاركتها في معرض "كونيكت" الشرق الأوسط والهند وأفريقيا الذي يقام يومي الثلاثاء 30 أبريل والأربعاء 1 مايو 2019 في مركز دبي التجاري العالمي بالتزامن مع فعاليات معرض سوق السفر العربي.








ووفقاً للبحث الذي أجرته "كوليرز إنترناشونال"، بمشاركة 10 خطوط جوية هي طيران الإمارات، الاتحاد للطيران، فلاي دبي، طيران السلام، الطيران العماني، طيران الخليج، الخطوط الجوية السعودية، طيران أديل، العربية للطيران، خطوط إنديجو الجوية، فقد أضافت شركات الطيران الإقليمية 58 مساراً جديداً للرحلات الجوية في دول مجلس التعاون الخليجي عام 2018 ركزت من خلالها على الوجهات والأسواق المستقرة التي تشهد نمواً متزايداً.




وتعليقاً على ذلك، قالت كارين بوتوت، المديرة التنفيذية لدى "ذا إيربورت إيجنسي": "لقد كان عام 2018 عاماً مثيراً لمسارات الرحلات الجوية من وإلى دول مجلس التعاون الخليجي، مما يؤكد مكانة دبي وموقعها المثالي في جذب أبرز الخبراء والمتخصصين في قطاع السياحة والطيران لافتتاح معرض "كونيكت" الشرق الأوسط والهند وأفريقيا".




وأضافت: "مع وجود أكثر من 400 شخص مشارك، فإن معرض كونيكت الشرق الأوسط والهند وأفريقيا 2019 يعد فرصةً مثالية لأصحاب القرار من مختلف القطاعات لعقد الاجتماعات الثنائية والمشاركة في برنامج المؤتمر وحلقات النقاش، بالإضافة إلى زيارة منطقة المعرض المخصصة للمطارات والموردين".




وعلى مستوى الإمارات فقط، فإن ما يقرب من 50٪ من المسارات الجوية الجديدة التي تم تشغيلها عام 2018 هي مسارات متجهة إلى أوروبا، بينما جاءت روسيا في المرتبة الثانية.




وبهذه المناسبة، قال نيك بيلبيم مدير شركة ريد ترافيل إكزيبشنز: "تتميز منطقة الخليج بالموقع المثالي والاستراتيجي، وهو ما يتيح لنحو ثلثي سكان العالم القدوم إليها عبر الجو خلال أقل من 8 ساعات فقط لاستكشاف بعض الوجهات المثيرة في العالم. كما أن شركات الطيران الخليجية توفر المزيد من الخيارات والخدمات الآمنة والمريحة خصوصاً مع إضافة وجهات ومسارات جوية مباشرة جديدة كل عام". 




وفي الإطار ذاته، من المتوقع ارتفاع أعداد المسافرين القادمين من دول الاتحاد الأوروبي إلى دولة الإمارات إلى 14,5 مليون مسافر في الفترة الممتدة بين عامي 2018 و2020. في الوقت الذي زاد فيه أعداد السياح الروس القادمين إلى الإمارات بنسبة 69% من 530,000 عام 2017 إلى 895,700 سائح عام 2018.




ودعماً لهذا الطلب المتزايد، فقد أعلنت طيران الإمارات عن تسيير رحلات جوية إلى وجهات جديدة هي لندن ستانستد وإدنبرة وليون وباريس، والاتحاد للطيران إلى برشلونة وفلاي دبي إلى كل من كاتانيا، سالونيك، كراكوف، دوبروفنيك، زغرب، هلسنكي، بينما أدخلت العربية للطيران إلى أجندتها وجهات جديدة هي براغ وموسكو وشيريميتييفو وغروزني.




وبهذا الصدد أضاف بيلبيم قائلاً: "ساهم إعلان دولة الإمارات عام 2017 بمنح السياح الروس تأشيرة الدخول عند الوصول إلى الدولة في زيادة الطلب على عدد من الوجهات الجديدة. وفي وقت سابق من هذا العام، أعلنت طيران الإمارات عن تسيير رحلة ثالثة يومية إلى موسكو، وأكدت أيضاً في شهر سبتمبر أنها أول من سيرسل طائرة A380 العملاقة إلى سان بطرسبرغ. 




تاريخياً هنالك علاقة وطيدة تجمع بين أوروبا ودولة الإمارات على مستوى قطاع السياحة والسفر، وبناءً على ذلك، فإنه من المتوقع أن يستمر إدخال رحلات إضافية ومسارات جوية جديدة لجذب المزيد من السياح والزوار القادمين من القارة الأوروبية إلى دولة الإمارات العربية المتحدة". 

وكانت طيران الإمارات قد أضافت وجهات جديدة إلى سانتياغو و"نيوارك" في نيوجيرسي الأمريكية والرياض وأوكلاند. بينما أضافت الاتحاد للطيران رحلة جديدة إلى باكو عاصمة أذربيجان، وفلاي دبي إلى العقبة وكوتايسي في جورجيا وكابول وكلمنجارو، أما العربية للطيران فقد سيّرت رحلات جديدة إلى بودروم وأسمرة والسليمانية وكابول وإزمير وغابالا.


وخلال عام 2018، أدخلت كل من عمان والبحرين 12 رحلة جوية جديدة لكل منهما. واحتلت دول مجلس التعاون الخليجي وشمال أفريقيا معظم الوجهات المتجهة من سلطنة عمان والتي شملت الرياض والكويت والخرطوم والمغرب ومصر. بينما عززت البحرين رحلاتها الجوية إلى آسيا لا سيما الهند، بالإضافة إلى أذربيجان وتركيا.


وفي المملكة العربية السعودية، تم إضافة 8 مسارات جديدة عام 2018 معظمها متجه من جدة إلى وجهات تشمل فيينا وملقة وأربيل. وتتوقع شركة "كوليرز" في هذا الإطار أن تستحوذ السوق الخارجية على غالبية الطلب على تلك الوجهات. ومع سعي المملكة إلى جذب نحو 30 مليون زائر سنوياً بحلول عام 2030، فإن المسارات الجديدة قد تجذب أيضاً الزوار القادمين بغرض الأعمال وزيارة الأماكن الدينية والترفيه.

واختتم بيلبيم كلامه بالقول: "في أعقاب الإصلاحات الأخيرة ومراجعة أنظمة التأشيرات، تستعد المملكة العربية السعودية للاستفادة من هذه العوامل لتعزيز نمو قطاع الترفيه، مدعومةً بمسارات جوية إضافية ومباشرة".


ومن المتوقع أن يجمع معرض كونيكت الشرق الأوسط والهند وأفريقيا 2019 بين الخبراء والهيئات العاملة في قطاع الطيران، بالإضافة إلى مجالس السياحة ومشغلي المطارات ووكالات السياحة، فضلاً عن عدد من المتخصصين في هذا المجال.
=