Wednesday, 5 December 2018

With strong growth in Prefabricated Modular Data Centers, Schneider Electric introduces expanded power portfolio and Uptime Institute TIER-Ready designs

Uptime Institute TIER-Ready design review shortens certification time and reduce costs


Expanded power portfolio up to 1.25MW addresses power needs of large colocations and data center markets


Broadest portfolio of prefabricated power, cooling and IT designs available in the industry




Cairo, 4 December, 2018 – Schneider Electric, the leader in digital transformation of energy management and automation, today announced its expanded portfolio of EcoStruxure™ Ready prefabricated modular power solutions and Uptime Institute TIER-Ready reviewed reference designs. With the expanded power range Schneider is addressing the demand of the data center industry, especially among cloud and service providers for a faster and easier way to deploy power. Likewise, Uptime Institute TIER-Ready review program reduces time, cost and simplifies the process for those seeking Tier certification.




Schneider Electric Reference Designs Now Uptime TIER-Ready Reviewed

Part of Schneider Electric’s EcoStruxure™ for Data Center architecture, TIER-Ready reviewed designs are available as a 90kW Tier II All-in-One module and a 500kW Tier III multi-module solution for 400V regions. Each reference design includes comprehensive technical documentation, schematics, layouts and equipment all reviewed and approved by Uptime Institute. The TIER-Ready design review program has been developed to help improve the process from design to deployment for customers who are pursuing full Tier Certification for their prefabricated modular data centers.




“Prefabricated and Modular data centers are on a growth trajectory as organizations strive to bring business services closer to their constituents. These services must be delivered with the same level of mission critical performance seen in larger data centers, but at a dramatically smaller scale which can be deployed in a fraction of the time, all without incurring the traditional risk associated with remote infrastructures. The TIER-Ready design review program dramatically simplifies and speeds up the Tier certification process, while reducing costs by as much as 50% to the end-user,” said Phil Collerton, Chief Revenue Officer, Uptime Institute,



Schneider Electric Expands Power Modules and Skids range

With the prefabricated modular data center market showing strong growth and increasing demands for more critical power with shorter lead times, Schneider has expanded its range of prefabricated power modules and skids from 625kW up to1.25MW in 400V regions. The customizable designs feature the latest high efficiency Galaxy VX UPS with Li-Ion battery options, Prisma LV switchboards, and are all EcoStruxure Ready.




“Cloud and Service Providers, as well as our Enterprise customers, are increasingly seeking modular construction methods to improve speed of deployment, standardization and simplicity, while enabling more predictable and dependable data center operations.” According to Andrew Bradner, Vice President, Prefabricated Modular Data Centers at Schneider Electric. “With our expanded power portfolio and the release of the TIER-Ready reviewed designs, we continue to reduce deployment times and simplify the way data centers are designed”




For more information, please visit our prefabricated power solutions and TIER- Ready reviewed designs pages or contact your local Schneider Electric representative. For information on our complete portfolio of lifecycle services, including EcoStruxure Asset Advisor for critical power and cooling please visit our Lifecycle Services website.
شنايدر إلكتريك تطرح محفظة طاقة جديدة لمراكز البيانات المعتمدة من معهدUptime 





شنايدر إلكتريك تضاعف نطاقها من وحدات الطاقة الجاهزة إلى 1.25 ميجاوات في المناطق التي تطبق جهد التوزيع الكهربائي 400 فولت


يوفر برنامج المراجعةUptime Institute TIER-Ready الوقت والتكلفة لمراكز البيانات ومساعدتها على النمو 




القاهرة، في 4 ديسمبر 2018- أعلنت شنايدر إلكتريك، الشركة الرائدة عالميا في مجال التحول الرقمي في إدارة الطاقة والتحكم الآلي، عن توسيع نطاقها من حلول الطاقة المعيارية الجاهزة من منصة EcoStruxure والمعتمدة من قبل معيار Uptime Institute TIER-Ready.

مع مجموعة الطاقة الموسعة، تتعامل شنايدر إلكتريك مع مراكز البيانات التى تسعى للتوسع، لا سيما بين مقدمي الخدمات السحابية والخدمية من أجل طريقة أسرع وأسهل لنشر الطاقة. وبالمثل، يعمل برنامج المراجعةUptime Institute TIER-Ready على تقليل الوقت والتكلفة وتبسيط العملية لمن يبحثون عن شهادة Tier.
شنايدر إلكتريك تطور برنامج مراجعة تصميم TIER-Ready

كونه جزء من منصة EcoStruxure من شركة شنايدر إلكتريك لبنية تصميم مراكز البيانات، تتوافر التصاميم التي تم مراجعتها من قبل TIER-Ready كـ Tier II وحدة الكل في واحد بقوة 90 كيلو وات، وحلول Tier III متعددة الوحدات للمناطق التي تطبق جهد التوزيع الكهربائي 400 فولت.

يتضمن كل تصميم مرجعي توثيقات فنية شاملة، وخطط، وتخطيطات ومعدات تم مراجعتها والموافقة عليها من قبل معيار Uptime Institute.

كما تم تطوير برنامج مراجعة تصميم TIER-Ready للمساعدة في تحسين العملية من التصميم إلى النشر للعملاء الذين يسعون للحصول على شهادة Tier الكاملة لمراكز البيانات الجاهزة الخاصة بهم.

وقال فيل كوليرتون رئيس قسم الإيرادات في معهد Uptime: "تعمل مراكز البيانات الجاهزة والمعيارية على مسار النمو حيث تسعى المؤسسات إلى تقريب خدمات الأعمال من مكوناتها. يجب أن يتم تقديم هذه الخدمات بنفس مستوى الأداء المهم للمهمة في مراكز البيانات الأكبر، ولكن في نطاق أصغر بشكل كبير يمكن نشره في جزء من الوقت، كل ذلك دون تكبد المخاطر التقليدية المرتبطة بالبنى التحتية البعيدة. ويعمل برنامج مراجعة تصميم TIER-Ready على تبسيط وتسريع عملية الحصول على شهادة Tier بشكل كبير، مع خفض التكاليف بنسبة تصل إلى 50٪ للمستخدم النهائي". 



شنايدر إلكتريك تتوسع في وحدات الطاقة ومجموعة الشرائح

مع نمو سوق مراكز البيانات الجاهزة والتي تظهر نموًا قويًا ومطالب متزايدة لمزيد من الطاقة الحرجة مع فترات زمنية أقصر، قامت شنايدر إلكتريك بتوسيع نطاقها من وحدات الطاقة الجاهزة والشرائح من 625 كيلو واط إلى 1.25 ميجاوات في المناطق التي تطبق جهد التوزيع الكهربائي 400 فولت.

تتميز التصاميم القابلة للتخصيص بأحدث الأجهزة عالية الكفاءة من Galaxy VX UPS مع خيارات بطارية Li-Ion ولوحة مفاتيح Prisma LV، وجميعها تخضع لنظام EcoStruxure Ready. وقال أندرو برادنر، نائب الرئيس لمراكز البيانات الجاهزة في شنايدر إلكتريك: "يسعى مقدمو الخدمات السحابية، وكذلك عملاء Enterprise بشكل متزايد إلى إنشاء طرق بناء نموذجية لتحسين سرعة النشر والتوحيد والبساطة، مع تمكين عمليات مركز بيانات أكثر قابلية للتنبؤ بها ويمكن الاعتماد عليها".

كما أضاف، "أنه من خلال حافظة الطاقة الموسعة لدينا وإصدار التصاميم التي تمت مراجعتها، نواصل تقليل أوقات النشر وتبسيط طريقة تصميم مراكز البيانات". 


لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة صفحات prefabricated power solutions & TIER- Ready reviewed designs أو الاتصال بممثل شنايدر إلكتريك المحلي. للحصول على معلومات حول مجموعتنا الكاملة من خدمات دورة الحياة، بما في ذلك Ecostruxure Asset Advisor ، للحصول على الطاقة الحرجة والتبريد، يرجى زيارة موقع Lifecycle Services website.
=