Wednesday, 5 December 2018

Transcend Introduces the extremely lightweight ESD220C Portable SSD




Dubai, United Arab Emirates, 5 Dec 2018: Transcend Information Inc., a leading manufacturer of storage and multimedia products, proudly announced the availability of the ESD220C Portable SSD, which combines portability and reliability into an ultra-slim external SSD with fast data transfer rates and solid data integrity.









Compact and Lightweight

Because solid-state drives lack spinning platters, they can be made lighter and more compact than hard drives. At 9.6 mm thin and weighing a mere 35g, the credit card-sized ESD220C features a reflective black enclosure with anti-scratch coating for a stylish, yet durable finish. The compact, lightweight form factor also enables the ESD220C to fit comfortably in your wallet or purse.




SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 and UASP

Speed is the reason you’re spending a lot more for a portable SSD over a portable or external desktop hard drive. Unlike traditional external hard drives, the ESD220C takes full advantage of next-generation SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 interface and built-in SLC caching technology to deliver exceptional transfer speeds of up to 410MB/s read and 400MB/s write.









The inclusion of UASP (USB Attached SCSI Protocol) support also meant that the ESD220C is capable of accelerated read and write speeds when used with a UASP-enabled host computer, compared to conventional USB 3.0 interface.









Type-C Interface for Flexibility

To ensure maximum interoperability with various USB ports, the ESD220C is specifically designed with a USB Type-C port to offer the high-speed data transfer between Windows, Mac and Android On-The-Go (OTG) devices. While a USB Type-C to Type-A cable is included, users will need to provide their own adapter or compatible cable to attach the ESD220C to mobile or USB Type-C devices.




Gaming Ready

While fast sequential speeds are important for transferring and backing up large blocks of data to your drive, quick random speeds are essential if you must run programs or games directly off of the portable SSD. The ESD220C works great as an external drive for PlayStation 4 or Xbox One not only to expand storage capacity, but also to benefit from improved load times that are up to three times faster than external HDDs.




Secure and Reliable

A portable SSD must keep your data safe. For added peace of mind, the ESD220C is engineered with a RAID engine, LDPC (Low-Density Parity Check) coding, a powerful ECC algorithm, along with 256-bit AES encryption for heightened data security.




In addition a convenient auto-backup button, users can also lock and unlock the ESD220C via the exclusive Transcend Elite data management software (Windows only), which comes as a free download to secure sensitive data stored on the SSD.




Warranty

The ESD220C Portable SSD is available in 120GB, 240GB and 480GB capacities, and backed by Transcend's Three-year Limited Warranty.




Specifications

ESD220C

Capacity 120GB / 240GB / 480GB

Form Factor 2.5-inch SSD

Flash Type 3D NAND

Connector Interface USB 3.1 Gen 1

USB Type USB Type C to USB Type A

Read Speed (Max.) 410MB/s

Write Speed (Max.) 400MB/s

Operating Temperature 0°C to 70°C

Operating Voltage 5V

Dimensions 77.0 x 55.7 x 9.6 mm

Weight 35g




ترانسيند تطلق قرص التخزين (ESD220C) فائق الصغر




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 5 ديسمبر 2018: كشفت ترانسيند (Transcend)، الشركة الرائدة في تطوير منتجات التخزين الفائقة والوسائط المتعددة والمنتجات الصناعية، النقاب عن قرص التخزين ESD220C من نوع SSD الذي يجمع بين سهولة التنقل لحجمه متناهي الصغر وفاعليته لأنه يدعم نقل البيانات بسرعة فائقة.




مدمج ذو وزن خفيف

وتعتبر أقراص التخزين من نوع SSD تعتبر الحل المثالي للمستخدم الذي يبحث عن قرص تخزين بحجم صغير ووزن خفيف وسهولة في الحمل والتنقل به من مكان لآخر لأنها لا تعتمد على أجزاء متحركة. حجم ESD220C من ترانسيند يصل لـ 9.6 ملم في الارتفاع، ووزنه يصل لـ 35 جرام مما يجعله يقترب من حجم بطاقة الإئتمان، ويمكن للمستخدم من حمله بسهولة داخل محفظة النقود والتنقل به. يتميز أيضا ESD220C بحافظة أنيقة ذات لون أسود أخاذ، وطلاء مقاوم للخدش مما يزيد من صلابة وأناقة قرص التخزين في آن واحد. 




سرعة فائقة في نقل البيانات

السبب الرئيسي الذي يدفع المستخدم لدفع المزيد لإقتناء قرص تخزين من نوع SSD على حساب أقراص التخزين الخارجية التقليدية من نوع (hard drive) هو السرعة. على عكس أقراص التخزين التقليدية، يتميز ESD220C بأنه يقوم بالاستفادة بشكل كامل من واجهة SuperSpeed ​​USB 3.1 Gen 1 وتقنية التخزين المؤقت SLC المدمجة، ليحقق سرعة نقل بيانات إستثنائية تصل إلى 410 ميجا بايت في الثانية للقراءة و 400 ميجابايت في الثانية للكتابة. قرص التخزين الجديد من ترانسيند ESD220C مدعم أيضا ببروتوكول UASP الذي يزيد من سرعة نقل البيانات. أي أن سرعة نقل البيانات من حيث القراءة والكتابة من الممكن أن تتضاعف إذا تم توصيلة بجهاز أخر يدعم نفس البروتوكول، وذلك إذا ما تمت المقارنة بين استخدام هذا البروتوكول وبين استخدام واجهة الاستخدام USB 3.0 التقليدية.




واجهة استخدام مرنة من نوع Type-C

ولتحقيق أقصى قدر من التنوع والإنتشار بين الأجهزة التي تحتوي على منافذ USB مختلفة، فقد أتى ESD220C مصمماً بمنفذ يو أس بي من طراز USB Type-C port مما يوفر المزيد من المرونة في نقل البيانات بين الويندوز والماك وأجهزة الأندرويد التي تحتوي على خاصية on the go. يأتي مع قرص التخزين الجديد كابل توصيل من يو أس بي Type-C ليو أس بي Type-A، لكن كابل التوصيل من يو أس بي Type-C ليو أس بي Type-C يجب شراؤة بشكل منفصل.




مجهز لمنصات الألعاب

في حين أن السرعات العالية مهمة لنقل النسخ الكبيرة من البيانات ونسخها احتياطيًا إلى قرص التخزين، فإن السرعة العشوائية أيضا مطلوبة إذا كان عليك تشغيل برامج أو ألعاب مباشرة من على قرص تخزين SSD المحمول. قرص تخزين ESD220C من ترانسيند يعمل بكفاءة عالية كوحدة تخزين خارجية external drive لمنصات ألعاب بلاي أستيشن 4 وأكس بوكس ون، وذلك ليس لمجرد الإستفادة من مساحة التخزين، ولكن أيضا للإستفادة من زمن التحميل load time المحسن الذي يصل لثلاث أضعاف زمن التحميل لقرص التخزين الخارجي external HDD.




أمن ويمكن الإعتماد عليه

قرص التخزين الخارجي يجب أن يحمي بياناتك بفاعلية. ولتوفير ذلك فقد تم تصميم ESD220C بمحرك RAID مما يوفر طريقة سهلة وأمنة في الوصول للبيانات، كما أنه مصمم بتقنية LDPC (Low-Density Parity Check) coding وأيضا مزود بتقنية ECC (Error Correcting Code) المدمجة التي تعمل على تصحيح الكود بشكل تلقائي، مع نظام تشفير 256-bit AES encryption وهو ما يجعلك قادر على استخدام الجهاز بمنتهى السلاسة وأعلى درجات الأمان لكل بياناتك.




يأتي ESD220C مزود بزر خاص لعمل النسخ الإحتياطي بشكل أتوماتيكي. ويأتي أيضا مع تحميل مجاني لبرنامج Elite، وهو البرنامج الحصري من ترانسيند لإدارة البيانات. يسمح البرنامج بالحفاظ على الملفات المخزنة على القرص وكذلك تنظيمها وحمايتها وتحديثها. (التحميل المجاني للبرنامج مع الأجهزة التي تعمل بنظام ويندوز فقط).

الضمان

تم طرح قرص تخزين ESD220C بسعات مختلفة؛ 120 جيجابايت و 240 جيجابايت، و 480 جيجابايت شامل ضمان محدود مدته ثلاث سنوات من ترانسيند.

المواصفات: 



ESD220C

السعة 120جيجا بايت/240 جيجا بايت/480 جيجا بايت

الحجم 2.5 بوصة من نوع SSD

نوع الفلاش من نوعية 3D NAND

واجهة الاستخدام من نوعية USB 3.1 Gen 1

نوع اليو أس بي كابل توصيل من يو أس بي Type-C ليو أس بي Type-A

سرعة القراءة القصوى 410 ميجا بايت في الثانية

سرعة الكتابة القصوى 400 ميجا بايت في الثانية

درجة الحرارة أثناء التشغيل من صفر لـ 70 درجة مئوية

الفولت 5 فولت

الأبعاد 9.6×55.7×77.0 مم



الوزن 35 جرام

=