Wednesday, 12 December 2018

SWISS-BELHOTEL INTERNATIONAL TRIUMPHS AT INDONESIA TRAVEL AND TOURISM AWARDS (ITTA) 2018-19


 

  

12 December 2018

Hong Kong – Swiss-Belhotel International, the global hospitality management chain, is celebrating a hugely successful evening at the 9th Indonesia Travel and Tourism Awards (ITTA) 2018-19, during which the hotel group and several of its Indonesian properties were honoured with prestigious awards.




These illustrious annual awards are organised by the ITTA Foundation with the aim of recognising excellence in the Indonesian tourism and hospitality sectors. This year’s awards concluded with a glittering gala ceremony in Jakarta on 7th December 2018.




At this prestigious event, Swiss-Belhotel International won the title of “Indonesia’s Leading Global Hotel Chain” for an unprecedented eighth year. This is the blue-ribbon category for the hospitality industry and Swiss-Belhotel International took home the title ahead of many larger global hotel groups.




Since arriving in Indonesia more than 25 years ago, Swiss-Belhotel International has built an impressive collection of over 70 hotels and resorts all across the country, making it one of the country’s most well-established, well-known and well-loved international hotel brands.




Several of Swiss-Belhotel International’s Indonesian properties were also successful at ITTA 2018-19, in a series of highly competitive categories. These included Swiss-Belhotel Airport Jakarta, which was awarded the title of “Indonesia’s Leading Airport Hotel, Jakarta”, Swiss-Belhotel Jambi, which was named as “Indonesia’s Leading Four-Star Hotel, Jambi” and Hotel Ciputra Cibubur, which took the title of “Indonesia’s Leading Four-Star Hotel, Bekasi”.




The company is also celebrating having one of the best hotels in Yogyakarta. Swiss-Belboutique Yogyakarta won two awards at ITTA 2018-19: “Indonesia’s Leading Boutique Hotel, Yogyakarta” and “Indonesia’s Leading Luxury Hotel, Yogyakarta”.




These honours reflect how Swiss-Belhotel International is now providing world-class, industry-leading accommodation in a wide range of market segments, from two to five stars, all across the Indonesian archipelago.




“We are absolutely delighted to have been named as Indonesia’s Leading Global Hotel Chain once again. At Swiss-Belhotel International, we feel a deep affinity with Indonesia and the Indonesian people, having served this wonderful country for more than a quarter of a century. We were among the first international hotel groups to recognise the huge potential of Indonesia, and we continue to outperform many of our larger competitors in this all-important market,” commented Mr Gavin M. Faull, Chairman and President of Swiss-Belhotel International.




“We are also proud that our Indonesian hotels won five separate awards at ITTA 2018-19. This is a wonderful reflection of how we are working together with our esteemed partners, hotel owners and the local communities to elevate the standard of hotel accommodation in every market we serve,” Mr Faull added.




The full list of awards won by Swiss-Belhotel International at ITTA 2018-19 is as follows:




Swiss-Belhotel International - Indonesia Leading Global Hotel Chain

Swiss-Belboutique Yogyakarta - Indonesia Leading Boutique Hotel, Yogyakarta

Swiss-Belboutique Yogyakarta: - Indonesia Leading Luxury Hotel, Yogyakarta

Swiss-Belhotel Airport, Jakarta: - Indonesia Leading Airport Hotel, Jakarta

Swiss-Belhotel Jambi: - Indonesia Leading Four-Star Hotel, Jambi

Hotel Ciputra Cibubur: - Indonesia Leading Four-Star Hotel, Bekasi




Voted for by the Indonesian travel trade, the Indonesia Travel and Tourism Awards (ITTA) were created to recognise the country’s best hotels, resorts, suites, villas, tourism agencies, travel agents, tourist attractions and other tourism professionals.



في حفل جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2018-2019 

سويس-بلهوتيل انترناشيونال تحصد لقب "سلسلة الفنادق العالمية الكبرى في إندونيسيا" 





للنشر الفوري 12 ديسمبر/كانون الأول 2018

هونغ كونغ - سجلت سويس- بلهوتيل انترناشيونال، سلسلة إدارة الضيافة العالمية الرائدة، حضوراً قوياً تكلل بنجاحات وإنجازات كبيرة في النسخة التاسعة من حفل توزيع جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2018-2019، تم خلالها تكريم المجموعة والعديد من الفنادق الإندونيسية التي تنضوي تحت لوائها بجوائز رفيعة المستوى.




ويتم تنظيم هذه الجوائز السنوية المرموقة من قبل مؤسسة إندونيسيا لجوائز السياحة والسفر "ITTA" بهدف تقدير التميز في قطاعي السياحة والضيافة الإندونيسيين. واختتمت مراسم توزيع الجوائز هذا العام بحفل عشاء لامع أقيم في جاكارتا في 7 ديسمبر/كانون الأول 2018.




وفي إنجاز مميز وغير مسبوق، حصدت مجموعة سويس-بلهوتيل انترناشيونال في هذا الحفل المرموق لقب "سلسلة الفنادق العالمية الكبرى في إندونيسيا" للسنة الثامنة. وكانت سويس-بلهوتيل انترناشيونال قد فازت باللقب ضمن فئة "الوشاح الأزرق لصناعة الضيافة"، متفوقة بذلك على العديد من أبرز الأسماء العالمية الكبرى في صناعة الفندقة.




ومنذ أن باشرت سويس-بلهوتيل انترناشيونال باكورة أعمالها في إندونيسيا منذ أكثر من 25 عاماً، نجحت في بناء مجموعة رائعة تضم أكثر من 70 فندقاً ومنتجعاً في جميع أنحاء البلاد، مما أسهم في جعلها واحدة من أكثر العلامات الفندقية العالمية عراقة وشهرة وشعبية. 




كما نجحت العديد من الفنادق الإندونيسية التابعة لمجموعة سويس-بلهوتيل انترناشيونال في حصد العديد من الألقاب والجوائز ضمن الفئات التي شهدت منافسة كبيرة في حفل جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2019-2018. وكان من بين هذه الفنادق سويس-بلهوتيل المطار جاكارتا، والذي فاز بلقب "فندق المطار الرائد في إندونيسيا- جاكارتا"، وسويس-بلهوتيل جامبي، والذي حصد لقب "أفضل فندق فئة أربع نجوم في إندونيسيا- جامبي"، وفندق سيبوترا سيبوبور، والذي استلم جائزة "أفضل فندق فئة أربع نجوم في إندونيسيا- بيكاسي".




كما تحتفي الشركة بامتلاكها لأحد أفضل الفنادق في يوجياكارتا، حيث فاز سويس-بلبوتيك يوجياكارتا بجائزتين في حفل جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2019-2018، ألا وهما "أفضل فندق بوتيك في إندونيسيا- يوجياكارتا" و"أفضل فندق فاخر في إندونيسيا- يوجياكارتا". 




ويدلل هذا التكريم على تميز مجموعة سويس-بلهوتيل انترناشيونال بتقديمها لأماكن إقامة فندقية ذات طراز عالمي تتمتع بمكانة ريادية على الصعيد العالمي في باقة متنوعة وواسعة من قطاعات السوق، ابتداء من فنادق فئة نجمتين إلى خمس نجوم، والمنتشرة في جميع أنحاء الأرخبيل الإندونيسي.




وفي تعليقه على هذا الإنجاز، قال السيد غافن فاول، رئيس مجلس الإدارة ورئيس سويس-بلهوتيل انترناشيونال: "نشعر بالإثارة والسعادة الغامرتين لفوزنا من جديد بلقب سلسلة الفنادق العالمية الكبرى في إندونيسيا. في سويس-بلهوتيل انترناشيونال، تجذبنا ألفة عميقة إلى إندونيسيا والشعب الإندونيسي، وتنبع هذه الألفة من عملنا في هذا البلد الرائع لأكثر من ربع قرن من الزمان. لقد كنا من بين أولى مجموعات الفنادق العالمية التي أدركت الإمكانات الهائلة التي تزخر بها إندونيسيا، إلا أننا ما زلنا نتفوق في الأداء على العديد من منافسينا الكبار في هذه السوق بالغة الأهمية." 




وأضاف السيد فاول قائلاً: "نحن فخورون أيضاً بفوز فنادقنا الإندونيسية بخمس ألقاب منفصلة في جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2019-2018. ويقدم هذا الفوز نموذجاً رائعاً للكيفية التي نعمل بها جنباً إلى جنب مع شركائنا الكرام ومالكي الفنادق والمجتمعات المحلية للارتقاء بمعايير الإقامة الفندقية في كل سوق من الأسواق التي نعمل فيها".




وفي ما يلي القائمة الكاملة من الألقاب التي فازت بها مجموعة سويس-بلهوتيل انترناشيونال في حفل جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر 2019-2018:




سويس-بلهوتيل انترناشيونال - سلسلة الفنادق العالمية الكبرى في إندونيسيا 

سويس-بلبوتيك يوجياكارتا - أفضل فندق بوتيك في إندونيسيا- يوجياكارتا

سويس-بلبوتيك يوجياكارتا - أفضل فندق فاخر في إندونيسيا- يوجياكارتا 

سويس-بلهوتيل المطار جاكارتا - فندق المطار الرائد في إندونيسيا- جاكارتا

سويس-بلهوتيل جامبي - أفضل فندق فئة أربع نجوم في إندونيسيا- جامبي

فندق سيبوترا سيبوبور - أفضل فندق فئة أربع نجوم في إندونيسيا- بيكاسي




يذكر بأن جوائز إندونيسيا للسياحة والسفر والتي تصوت لصالحها المؤسسات العاملة في تجارة السفر الإندونيسية قد أنشئت بهدف تكريم وتقدير أفضل الفنادق والمنتجعات والأجنحة والفلل ووكالات السياحة ووكلاء السفر ومناطق الجذب السياحي، علاوة على خبراء ومهنيي قطاع السياحة في البلاد.

=