Sunday, 23 December 2018

NetApp Insight, Leading Technology Event for Hybrid Cloud, Returns from Its First Visit to Barcelona





NetApp announces new data services and solutions for Microsoft Azure, Google Cloud Platform, and Salesforce that empower customers to innovate in the cloud



December 23, 2018 — NetApp, the data authority for hybrid cloud, has just wrapped up its annual, three-day conference to help data visionaries across industries and disciplines create their own data-driven journeys to better business outcomes. After four years in Berlin, the NetApp Insight® conference headed for Barcelona for the first time, hosting more than 4,000 attendees at the popular Fira Gran Via. From keynotes, spotlight and technical breakout sessions, Hands-On Labs, Insight Central, and a lot of networking, attendees were presented with all the news that matters when delivering innovation with cloud services, building cloud infrastructure to accelerate new services, and modernizing IT architectures with cloud-connected all-flash storage.




NetApp announced new data services and solutions that empower customers to innovate in the cloud, including the expanded availability of the Azure NetApp® Files preview, the expanded availability of NetApp Cloud Volumes Service for Google Cloud Platform, and NetApp SaaS Backup for Salesforce. This news was supported by keynotes from George Kurian, chief executive officer and president, and customers such as WuXi NextCODE, Coca Cola, and DreamWorks, who shared how data has a ubiquitous role in today’s business processes. Sharing a broader perspective on the ethics and implications of this digital transformation was Gerd Leonhard, one of the world’s most highly respected futurists.




NetApp also announced the support of a conference-themed charity initiative with a pledge to donate to the e-learning for kids campaign every time attendees used the conference hashtag #NetAppInsight over the course of the event. With the help of all attendees, NetApp will donate more than $8,000 in support of free and fun digital education for children worldwide.




“If you want to understand the current – and future – value of cloud data management, you only need to look at the customers joining NetApp on the keynote stage,” said Alexander Wallner, senior vice president and general manager EMEA at NetApp. “The wealth of industries and applications is almost unbelievable. From genome sequencing to bring affordable health benefits to thousands, to end-to-end support for artificial intelligence solutions, to resource-friendly manufacturing, to all that is hot in IT technology such as Kubernetes and DevOps. It just shows that the potential of data to help build a better, smarter world is limitless.”




Photo impressions from NetApp Insight Barcelona are available online (password: netapp-barcelona).




NetApp Insight will return on October 28–30, 2019, in Las Vegas. The EMEA show will follow shortly afterward; the exact date and location will be announced soon.




Additional Resources


Follow NetApp Insight on Twitter.


Join NetApp Insight on Facebook.


Follow NetApp EMEA on Twitter.


Join NetApp EMEA on Facebook.


View NetApp EMEA videos on YouTube.


Join the NetApp EMEA partner LinkedIn group.


Follow NetApp on Instagram.


Connect with NetApp on LinkedIn.

مؤتمر تقنيات السحابة الهجينة "نت آب إنسايت" يقام لأول مرة في برشلونة

"نت آب" تعلن عن إطلاق خدمات وحلول جديدة للبيانات لمنصات "آزور" و"جوجل كلاود" "وسيلزفورس" لتمكين العملاء من الابتكار في البيئة السحابية




23 ديسمبر 2018

عقدت "نت آب" (NetApp)، الجهة المرجعية لبيانات السحابة الهجينة، مؤتمرها السنوي "نت آب إنسايت" (NetApp Insight) لمساعدة مختصي البيانات ذوي الرؤية في مختلف القطاعات والتخصصات على تطوير رحلاتهم الخاصة القائمة على البيانات من أجل تعزيز نتائج الأعمال على نحو أفضل. وبعد مضي أربع سنوات على إقامته في برلين، أقيم مؤتمر "نت آب أنسايت" لأول مرة في برشلونة، حيث استضاف وعلى مدى ثلاثة أيام، أكثر من 4.000 مشارك في مركز فيرا غران فيا للمؤتمرات. وتم خلال الحدث إطلاع الحضور على كافة الأخبار والمعلومات التي تهمهم في مجال الابتكار باستخدام الخدمات الذكية، وبناء البنية التحتية السحابية لتسريع الخدمات الجديدة، وتحديث بنى تكنولوجيا المعلومات باستخدام أنظمة التخزين السحابي بالذواكر الضوئية، حيث ألقيت من أجل هذا الغرض كلمات رئيسية وعقدت جلسات فرعية فنية وعروض "هاندس أون لابس" (Hands-On Labs) و"إنسايت سنترال" (Insight Central) والكثير من فعاليات التواصل. 

وأعلنت "نت آب" خلال المؤتمر عن خدمات وحلول جديدة للبيانات تمكن العملاء من الابتكار في بيئة العمل السحابية، بما في ذلك توفير خدمة معاينة ملفات "مايكروسوفت آزور نت آب فايلز" (Microsoft Azure NetApp Files)، وخدمات "نت آب كلاود فوليومز" (NetApp Cloud Volumes) لـ"منصة غوغل السحابية" (Google Cloud Platform) وخدمة "نت آب ساس باك آب" (NetApp SaaS Backup) لـ "سيلز فورس" (Salesforce) بشكل أوسع. وألقيت خلال الإعلان عن هذه الخدمات الجديدة كلمات رئيسية لكل من جورج كوريان، الرئيس التنفيذي لشركة "نت آب"، وعملاء مثل "ووكسي نيكست كود" (WuXi NextCODE) و"كوكا كولا" (Coca Cola) و"دريم ووركس" (DreamEorks)، الذين تبادلوا الأفكار حول كيفية لعب البيانات لدور متكامل في قطاعات الأعمال اليوم. كما قدم جيرد ليونهارد، أحد أبرز مختصي علم المستقبليات في العالم، وجهة نظر موسعة حول أخلاقيات وتأثيرات هذا التحول الرقمي. 

وكشفت "نت آب" أيضاً عن دعمها لمبادرة خيرية تحمل اسم المؤتمر وتهدف إلى التبرع لحملة التعليم الإلكتروني للأطفال في كل مرة يقوم فيها الحضور باستخدام هشتاغ #NetAppInsight طوال أيام المؤتمر. ومن خلال مساعدة الحضور، ستتمكن "نت آب" من التبرع بأكثر من 8.000 درهم لدعم التعليم الرقمي المجاني والممتع للأطفال حول العالم. 

وقال ألكسندر والنر، النائب الأول لرئيس "نت آب" ومدير عام الشركة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا: "إذا ما أردنا إدراك القيمة الحالية والمستقبلية التي تمثلها إدارة البيانات السحابية، فما علينا سوى رؤية الاهتمام والاقبال الكبير من جانب العملاء على الخدمات التي نقدمها في هذا المجال. وهناك عدد لا حصر له من القطاعات والتطبيقات التي تستفيد من البيانات السحابية، فمن السلسلة الجينومية لتقديم فوائد صحية لآلاف الناس، إلى الدعم المتكامل لحلول الذكاء الاصطناعي، مروراً بالتصنيع الصديق للموارد، ووصولاً إلى كافة التطورات في مجال تكنولوجيا المعلومات مثل خدمات "كوبرنيتس" (Kubernetes) و"ديف أوبس" (DevOps)، نرى أن الإمكانات التي تقدمها البيانات للمساعدة في بناء عالم أفضل وأكثر ذكاءً لا حصر لها." 

تتوفر الصور الملتقطة من مؤتمر "نت آب إنسايت برشلونة" على الإنترنت، حيث يمكن الوصول إليها من خلال (كلمة المرور: netapp-barcelona). 

وسيقام مؤتمر "نت آب إنسايت" من جديد في الفترة من 28 إلى 30 أكتوبر المقبل في لاس فيغاس. أما النسخة الخاصة بمنطقة أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا فستقام بعد ذلك بوقت قصير، حيث سيتم الإعلان عن تاريخ ومكان انعقادها قريباً. 

مصادر إضافية:

- تابعوا "نت آب إنسايت" على تويتر

- انضموا إلى صفحة "نت آي إنسايت" على فيسبوك

- تابعوا "نت آب أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا" على تويتر

- انضموا لصفحة "نت آب أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا" على فيسبوك

- شاهدوا مقاطع الفيديو حول "نت آب أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا" على يوتيوب

- انضموا إلى مجموعة شركاء "نت آب أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا" في لينكد إن

- تابعوا "نت آب" على انستغرام



- تواصلوا مع "نت آب" عبر لينكد إن
=