Wednesday, 5 December 2018

Dubai Tourism Inaugurates HITEC® Dubai 2018



HITEC Dubai 2018, the Middle East’s largest hospitality technology exhibition and conference, was officially inaugurated today by Issam Kazim, CEO, Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM). Co-produced by Hospitality Financial and Technology Professionals (HFTP®) and Naseba, this year’s expo, which is taking place at the Madinat Jumeirah Dubai from 5-6 December, is showcasing a wide range of innovative solutions from the world’s leading hospitality technology providers.

Travel technology has grown rapidly over the last decade leading to drastic transformation and disruption in all aspects of the industry. HITEC Dubai demonstrates this success with a window to the latest trends shaping the hospitality industry.

Frank Wolfe CAE, CEO of HFTP, said, “This year we have over 70+ main stand holders and expect over 3000 visitors, 2000 business meetings and 300 intensive one-on-one sessions at the expo. The growth and scale of HITEC Dubai is testament to the buoyant hospitality industry in the Middle East. Our core aim is to gather hospitality and technology leaders to share their success stories and tackle common challenges. For the first time we will debut in Dubai, HFTP’s expanding Entrepreneur20X (E20X) competition that is a unique opportunity for startups to present their breakthrough business concepts to the industry. Taking centre-stage at the show will be a Promobot, an intelligent humanoid robot. We will also feature ground-breaking regional and international case studies, thought provoking panel discussions and technology demonstrations from the world’s top service providers and revolutionary thinkers.”

HITEC Dubai’s Advisory Council Chairperson Laurent A. Voivenel, Senior Vice President, Operations and Development for the Middle East, Africa and India for Swiss-Belhotel International, said, “HITEC Dubai promises to be stellar show. Technology is in our everyday life with smart homes and hotels need to keep pace with the latest developments in order to meet the expectations of modern travellers. As our industry expands in an increasingly competitive market it is essential to integrate technology to enhance the guest experience with greater efficiency. Internet of Things, Cloud Technology, Virtual Reality, Artificial Intelligence, Robotics, Blockchain, etc are all paving the way for the future of technology in the hospitality sector and HITEC Dubai will be a great platform to see what lies ahead.”





دبي للسياحة تفتتح مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي 2018" 



افتتح السيد عصام كاظم، الرئيس التنفيذي لمؤسسة دبي للتسويق السياحي والتجاري، رسمياً اليوم هايتك دبي 2018، العلامة التجارية الأكبر والأشهر لمؤتمرات ومعارض تكنولوجيا صناعة الضيافة على مستوى الشرق الأوسط. وتعرض نسخة هذا العام من معرض هايتك دبي، الذي يقام تحت رعاية دبي للسياحة وبتنظيم وإشراف مشترك من قبل مؤسسة هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز (HFTP) وشركة ناسيبا في مدينة جميرا بدبي للفترة من 5-6 ديسمبر (كانون الأول)، حلولاً مبتكرة تقدمها نخبة من شركات تجهيز الخدمات التكنولوجية الرائدة على الصعيد العالمي في مجال الضيافة.


وقد شهدت التقنيات التكنولوجية في مجال السياحة والسفر نمواً سريعاً على مدى العقد الماضي أسهم في تحقيق تحولات جذرية وفي تغيير قواعد اللعبة في جميع الجوانب المتعلقة بصناعة الضيافة. ويدلل هايتك دبي على هذا النمو من خلال تقديمه لنافذة على أحدث التوجهات التي تسهم في تقديم مفهوم جديد لصناعة الضيافة. 


ومن جهته، قال السيد فرانك وولف، استشاري الإدارة المعتمد من هيئة التنفيذيين المهنيين "CAE"، الرئيس التنفيذي لشركة هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز: "تشهد نسخة هذا العام من مؤتمر ومعرض هايتك دبي مشاركة أكثر من 70 من الشركات العارضة الرئيسية، ونتوقع حضور أكثر من ثلاثة آلاف زائر بالإضافة إلى عقد ألفي اجتماع عمل و 300 جلسة ثنائية مكثفة في المعرض. وهذا النمو المطرد في حجم ونطاق هايتك دبي هو خير دليل على ازدهار صناعة الضيافة في الشرق الأوسط. ويتمثل هدفنا الأساسي في جمع قادة صناعتي الضيافة والتكنولوجيا في منبر واحد لمشاركة قصص نجاحهم وتسليط الضوء على التحديات المشتركة. ومن المقرر أن يشهد هايتك دبي للمرة الأولى إطلاق المؤسسة العالمية المتخصصة في صناعة الضيافة، هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز "HFTP"، لمسابقة رواد الأعمال "Entrepreneur20X"، والتي تشكل فرصة فريدة من نوعها للشركات الناشئة لتقديم مفاهيمها وتصوراتها الثورية المتعلقة بأعمال صناعة الضيافة في المؤتمر. وسيتصدر المشهد في هايتك دبي أحد نسخ الروبوتات الذكية الشبيهة بالبشر ويعرف باسم بروموبوت، كما سيشهد مؤتمر ومعرض هايتك دبي تقديم دراسات حالات إقليمية ودولية رائدة، وإقامة حلقات نقاش يتم خلالها طرح أفكار محفزة على التفكير، بالإضافة إلى عروض تقديمية من قبل نخبة من مجهزي الخدمات والمفكرين الرائدين على الصعيد العالمي." 


وقال رئيس المجلس الاستشاري لمؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" 2018، السيد لوران ايه. فوافنيل، نائب الرئيس الأول للعمليات والتطوير في الشرق الأوسط وأفريقيا والهند في شركة سويس-بلهوتيل انترناشيونال: "يعد هايتك دبي بأن يكون حدثاً يخطف الأنظار هذا العام. وتبرز أهمية إقامة هذا المؤتمر انطلاقاً من الدور المحوري الذي تلعبه التكنولوجيا في كل تفصيلة صغيرة تتعلق بحياتنا اليومية بفضل انتشار مفهوم المنازل الذكية، ولذا فإن الفنادق في حاجة ماسة إلى مواكبة التطورات الأخيرة من أجل تلبية توقعات الجيل الجديد من المسافرين. وحيث تأخذ صناعتنا في التوسع في سوق تتسم بالتنافسية على نحو متزايد، فمن الضروري إدراج التكنولوجيا وتضمينها في تعزيز تجارب الضيوف بكفاءة أكبر. وتسهم التقنيات التكنولوجية من قبيل إنترنت الأشياء والتكنولوجيا السحابية والواقع الافتراضي والذكاء الاصطناعي وتصميم واستخدام الإنسام الآلي وتقنية كتل البيانات المتسلسلة وغيرها في تمهيد الطريق لمستقبل تكنولوجي واعد في قطاع الضيافة، ولذا سيكون مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" منصة مثالية للاطلاع على أحدث التطورات المستقبلية".





=