Tuesday, 4 December 2018

BAO Raises the Bar for EDM Festivals in Dubai




~Over 14,000 Thousand of EDM enthusiasts grooved to the beats of the world’s greatest DJ’s, transforming Meydan into a haven of dance and music~

Dubai, United Arab Emirates, 1 December 2018, (AETOSWire): Meydan witnessed a crowd full of energy that danced all night at the BAO Festival Dubai, on 29th & 30th of November 2018. The Dubai sky came alive with incredible pyro techniques as the first BAO festival came to a close. The party kicked off on the 29th November with DJ LICIOUS and MARCUS SANTORO creating a perfect celebratory atmosphere. Following suit, the energy levels kept reaching for the sky with the performance of artists like, ALOK, R3HAB, AFROJACK and the brilliant duo DIMITRI VEGAS & LIKE MIKE.

After the mesmerizing journey of day one, the fans on day two of BAO festival saw a massive line-up including DANTE KLEIN, BROOKS, SALVATORE GANACCI, NERVO, and DON DIABLO, who took them on a journey which kept building the anticipation levels for the biggest acts of the night. MARTIN GARRIX’s blast of infectious music sealed the night with over 14,000 fans grooving to BAO beats this weekend.

This playground of magic with dazzling lasers, cold flames and CO2 streamers ensured the crowd in Dubai had its first true EDM festival experience. BAO festival thrilled EDM fans with a custom-built Chinese dragon themed main stage, spectacular lighting, special effects, pyrotechnics and sound design, witnessed for the very first time in Dubai. The 72-meter long Dragon wrapped around a 65-meter wide and 25-meter high main stage, kept the audiences fascinated throughout both days, making it a show that will be remembered in the years to come. With this spectacular set up, the event producers, Envie Events have yet again proved their diligence and creativity.



BAO project creator Bingchen Li said, “It’s been an absolute pleasure to unveil BAO Festival in Dubai. We are overwhelmed with the love and energy that our fans gave to BAO festival. Dubai has been an incredible host to the very first edition of this festival which will only grow in years to come. This musical journey was surely an unforgettable one. Our team has worked tirelessly for months to make this first edition of BAO festival a reality. The festival would not have been what it became without the active support of Meydan, our various Media partners, local suppliers, DCTM and various other Government entities in Dubai and most importantly our fans.”



مهرجان باو يرتقي بمهرجانات موسيقى الرقص الإلكترونية في دبي إلى مستويات جديدة

أطربت إيقاعات أعظم منسقي الأغاني في العالم أكثر من 14 ألفاً من عشاق موسيقى الرقص الإلكترونية، محوّلةً ميدان إلى ملاذٍ للموسيقى والرقص

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 1 ديسمبر 2018، ("ايتوس واير"): شهد ميدان في دبي حضور حشود مفعمة بالحيوية تمايلت على أنغام الموسيقى في مهرجان "باو" دبي، يومي 29 و30 نوفمبر 2018. وأُضيئت سماء دبي بقدر كبير من المؤثرات النارية قبيل اختتام فعاليات مهرجان "باو" دبي. وانطلقت الحفلة في 29 نوفمبر بمشاركة منسّق الأغاني "دي جي ليشز" و"ماركوس سانتورو" اللذان خلقا أجواءً احتفالية رائعة. وواصلت مستويات الحيوية ارتفاعها بأداءٍ مذهلٍ لفنانين مثل "ألوك" و"ريهاب" و"أفروجاك"، إضافةً إلى الثنائي "ديميتري فيغاس ولايك مايك".

وبعد رحلة لا تنسى في اليوم الأول للمهرجان، شهد الجمهور في اليوم الثاني مشاركة مجموعة رائعة من الفنانين بما في ذلك، "دانتي كلاين" و"بروكس" و"سلفاتور جناتشي" و"نيرفو" و"دون ديابلو"، حيث اصطحبوا الجمهور في رحلة تصاعدت فيها مستويات الترقّب للحدث الأكبر في تلك الليلة. وقام "مارتن غاريكس" ببث موسيقاه التي تغلغلت في الأجواء وتمايل على لإيقاعات "باو" أكثر من 14 ألف شخص من الحضور خلال عطلة نهاية الأسبوع.

وبفضل ساحة العرض الخيالية التي غمرتها المؤثرات الليزرية وألسنة اللهب الباردة والمؤثرات الدخانية، تمتّع الحضور بأوّل تجربة حقيقيةٍ لمهرجانات موسيقى الرقص الإلكترونية في دبي. وأذهل مهرجان "باو" دبي الحضور بمسرحٍ رئيسي مخصص مُستوحىً من التراث الصيني يزيّنه تنين ضخم، وإضاءةٍ باهرة ومؤثرات خاصة، ومؤثرات نارية وصوتية، تقدّم للمرة الأولى في دبي. وخطف التنين الضخم، الذي بلغ طوله 72 متراً والتفّ حول مسرحٍ رئيسي بعرض بلغ 65 متراً وارتفاع وصل إلى 25 متر، أنظار الجماهير على مدى يومين، ما جعل من هذا المهرجان تجربة لا تنسى على مرّ الأعوام. وبفضل هذه التجهيزات الرائعة، أثبت منتجو المهرجان، "إنفي إيفنتس"، براعتهم وإبداعهم مرةً أخرى. 

وقال السيد بينج تشن لي، مبتكر مشروع "باو": "كان من دواعي سرورنا إطلاق مهرحان ’باو‘ في دبي. وشعرنا بسعادة بالغة لرؤية هذا القدر من الطاقة والحب الذي أبداه الجمهور في المهرجان. وشكّلت دبي مُضيفاً رائعاً للنسخة الأولى من المهرجان الذي سيواصل النمو في الأعوام المقبلة. وكانت هذه الرحلة الموسيقية تجربة لا تنسى. وعمل فريقنا بلا كللٍ أو ملل لأشهر متواصلة لجعل هذه النسخة الأولى من مهرجان ’باو‘ حقيقةً على أرض الواقع. ولم يكن بمقدورنا جعل هذا المهرجان فعاليةً ناجحةً دون الدعم النشط من ميدان، وشركائنا الإعلاميين المتنوعين، والموردين المحليين، ودائرة السياحة والتسويق التجاري، وغيرها العديد من الهيئات الحكومية في دبي، والدعم الذي قدّمه جمهورنا عل وجه التحديد".


=