Sunday, 2 December 2018

Average Age of UAE Job Seekers Below 30, For First Time in 20 Years





Leading Training Provider NADIA Global Gears Up Its Training Programmes To Prepare Youth For Future Jobs


Dubai, UAE - 29 November, 2018 - NADIA Global, the leading recruitment and training provider, has revealed that the average age of job seekers in the UAE is below 30 years old for the first time in two decades. As the country’s population becomes more youthful, from both native and expatriate nationalities, the demand for future-facing career skills is also growing.

For over 35 years, NADIA Global has been preparing and educating candidates to find their dream jobs, through training and development programmes, including enhancing soft skills, applied skills and management skills. This fast-tracks individual prospects into employment or helps them to upgrade their role at current employers. The training schemes provide flexibility in terms of timing, especially during holidays.

As part of this approach to provide people with skills to meet the labour demands of the UAE, NADIA Global has scheduled three main courses: Digital Marketing on 7th, 14th and 21st of December, in addition to Secretarial Skills training on 9th, 10th and 11th of December and candidates can learn the hottest topic of the moment with a course in Blockchain and Cryptocurrency, which will be on 15th and 22nd of December. The aim of having these courses is to enable young generation candidates and job seekers to benefit from their free time and use the holiday period to kick-start their career journey and develop new skills.

Commenting on this initiative, Mr. Ajay Malhotra Chief Executive Officer of NADIA Global said: “We have been in the market for 35 years and we are the only firm in the region to provide a combination of Training, Recruitment and Human Resource consultation.

The MENA region has a youthful population, and the UAE has a prime opportunity to grow its economy through knowledge-based industries, particularly in research, science and technology.

Our key mission is to contribute to the market’s needs and requirements by providing the working population, including the youth of the UAE, with suitable employment skills so that they can progress and find the latest trending jobs.

NADIA Global is very keen that the UAE remains the most attractive destination in the region and even globally, so that people from all nationalities aspire to have a job in the region due to its security, safety, stability and business opportunities. We are proud to support the Government’s inspirational UAE Vision 2021 targets to train and recruit the best local and global talent and make the UAE an enviable knowledge-based, highly productive and competitive economy.”



ناديا جلوبال تعلن سن الثلاثين متوسط عمر الباحثين عن عمل في الإمارات لأول مرة خلال عقدين

شركة التدريب الرائدة تعزز برامجها المختصة بإعداد الشباب لشغل وظائف المستقبل




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 نوفمبر 2018: كشفت شركة ’ناديا جلوبال‘،المزود الرائد لخدمات التوظيف والتدريب، أن متوسط عمر الباحثين عن فرص العمل في الإمارات العربية المتحدة بات أقل من سن الثلاثين للمرة الأولى منذ عقدين. ومع ازدياد نسبة الشباب بين سكان البلاد من المواطنين والمقيمين على حدٍ سواء، يشهد الطلب على المهارات المهنية التي تواكب المستقبل نمواً ملحوظاً.



ودأبت الشركة لأكثر من 35 عاماً على إعداد وتعليم أصحاب الكفاءات ليشغلوا الوظائف التي يحلمون بها من خلال برامج التدريب والتطوير، بما في ذلك تعزيز المهارات الشخصية والتطبيقية والإدارية. ما يسرع فرص الأفراد بالحصول على الوظائف أو ارتقاء السلم الوظيفي ضمن شركاتهم التي يعملون بها. وتوفر الشركة برامج تدريبية بأوقات مختلفة لتناسب جدول أعمال شريحة واسعة من المنتسبين ولا سيما خلال العطلات.

وفي إطار رسالتها القائمة على توفير المهارات اللازمة لتلبية متطلبات العمل في الإمارات، حددت ’ناديا جلوبال‘ ثلاث دورات رئيسية، وهي التسويق الرقمي في 7و 14 و21 ديسمبر بالإضافة إلى تدريب على مهارات السكرتارية في 9 و10 و11 ديسمبر. كما يمكن للمشاركين التعرف عن كثب على الموضوع الأبرز حالياً وهو تقنية البلوك تشين والعملات الرقمية في 15 و22 ديسمبر. وتهدف هذه الدورات إلى تمكين الشباب الباحثين عن فرص عمل من استثمار وقت فراغهم وفترات العطلات ليستهلوا مسيرتهم المهنية ويطوروا مهارات جديدة.

وفي معرض تعليقه على هذه المبادرة، قال السيد أجاي مالهوترا، الرئيس التنفيذي لشركة ’ناديا جلوبال‘: "نتمتع بحضور راسخ في السوق منذ 35 عاماً، ولازلنا الشركة الوحيدة المتخصصة بتقديم الاستشارات المتعلقة بالتدريب والتوظيف والموارد البشرية في المنطقة. تضم منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا شريحة كبيرة من الشباب، وتحظى الإمارات العربية المتحدة بفرصة ثمينة لتنمية اقتصادها من خلال القطاعات القائمة على المعرفة، لاسيما في مجال الأبحاث والعلوم والتكنولوجيا. وتنطوي مهمتنا الرئيسية على المساهمة في تلبية احتياجات السوق من خلال تزويد الكفاءات والأيدي العاملة بما في ذلك الشباب الإماراتي الإمارات العربية المتحدة بالمهارات المناسبة ليتمكنوا من المضي قدماً والعثور على الوظائف الجديدة.

وتحرص شركة ’ناديا جلوبال‘ على ترسيخ مكانة الإمارات العربية المتحدة كوجهة هي الأبرز والأكثر استقطاباً للكفاءات في المنطقة وحتى العالم لتغدو حلم الباحثين عن وظائف من مختلف الجنسيات في المنطقة نظراً لأمانها وسلامتها واستقرارها وغناها بفرص العمل. ونفخر بدعم أهداف رؤية الإمارات 2021 بشأن تعليم وتدريب وتوظيف نخبة المواهب المحلية والعالمية وجعل الإمارات دولة رائدة قائمة على المعرفة واقتصاداً تنافسياً عالي الإنتاجية"



=