Wednesday, 12 December 2018

ADVANCED ELECTRONICS COMPANY AND HONEYWELL ENTER INTO AGREEMENT FOR SMART CITY OPPORTUNITIES IN SAUDI ARABIA




Jeddah

12 December 2018




Advanced Electronics Company (AEC) a Riyadh based Saudi Economic Offset Program Company has signed a Memorandum of Agreement (MoA) with Honeywell the global technology company for collaborating on business development activities for smart and connected buildings, smart cities and critical infrastructure protection (CIP) in Saudi Arabia. The MoA is signed during Saudi Arabian Smart Grid Conference (SASG 2018), being held at The Ritz Carlton, Jeddah.




Under this Agreement, AEC and Honeywell will be working to develop long-term, strategic co-operation plans to jointly develop new business opportunities that will enable smart buildings and cities in Saudi Arabia. This will support the goals and objectives of Saudi Vision 2030, which has placed significant emphasis on sustainable development and economic diversification.




Commenting on this agreement, Eng. Majed Al-Refae, AEC’s Vice President of Energy said “This agreement reaffirms and demonstrates yet another example of the high quality of work performed by our employees, the majority of whom are Saudis.” “By working with technology leaders like Honeywell, AEC can expand its manufacturing and technology base and provide more meaningful employment opportunities to qualified Saudis.”




"We are proud to strengthen our partnership with AEC, which is an important step forward in supporting the development of smart buildings and cities in Saudi Arabia. This MoA will support the objectives of the country’s long-term vision of creating greater energy efficiency and sustainability,” said Meziane Ghaoui, regional general manager, Honeywell Building Solutions, Saudi Arabia.




AEC is the leading company in the region capable of providing sophisticated systems exceeding the most demanding standards. AEC is involved in a number of important national defense, telecom and industrial and energy projects. Currently more than 78% of AEC employees are Saudi nationals working in a variety of challenging technical and professional positions. AEC Charter includes the full value chain of services for advanced Electronic Products and Systems for a variety of customers.




Honeywell has been operating in Saudi Arabia for more than 50 years. Headquartered in Riyadh, the Company has offices across the Kingdom that supply cutting-edge technology to key industries.







تعزيزاً لشراكتهما الاستراتيجية لتطوير المدن الذكية

"الإلكترونيات المتقدمة" وشركة "هانيويل" توقعان اتفاقية تعاون مشترك



جدة، المملكة العربية السعودية، 12 ديسمبر، 2018 – وقعت شركة الالكترونيات المتقدمة اتفاقية تعاون مشترك مع شركة هانيويل العالمية الرائدة في مجال التكنولوجيا (والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز: HON) على هامش "المؤتمر السعودي للشبكات الكهربائية الذكية 2018"، الذي عُقد في فندق الريتز - كارلتون، جدة ، وذلك تعزيزاً لشراكتهما الاستراتيجية في مجال تطوير حلول الأبنية والمدن الذكية وحماية البنية التحتية الحيوية في المملكة العربية السعودية.

وكانت "شركة الإلكترونيات المتقدمة" قد وقعت مذكرة تفاهم سابقة مع شركة هانيويل العالمية لبحث إمكانية التطبيق المحلي لمجموعة من تقنيات وأنظمة هانيويل، وذلك خلال "منتدى الرؤساء التنفيذيين السعودي الأمريكي" في شهر مارس الماضي عام 2018.

وبهذه المناسبة قال المهندس/ ماجد الرفاعي، نائب الرئيس لقطاع الطاقة والمرافق الخدمية لدى "شركة الإلكترونيات المتقدمة": "ستتيح هذه الاتفاقية لـ "شركة الإلكترونيات المتقدمة" وهانيويل الاستفادة من الخبرة العالمية والمعرفة المحلية في تطوير حلول جديدة للأبنية والمدن الذكية في المملكة العربية السعودية، ونحن نتطلع قدماً لإرساء تعاون استراتيجي طويل أمد يسهم في دعم عمليات التنمية المستقبلية في المملكة، مؤكداً أن الاتفاقية تتماشى مع مضامين وأهداف الرؤية 2030وتطلعات الشركة، كما أنها تسهم في تعزيز المحتوى المحلي، وتواكب خطوات المملكة العربية السعودية التي قطعت شوطاً بعيداً في هذا المجال ."

وقد أعلن "المركز السعودي لكفاءة الطاقة" في وقت سابق من هذا العام أن قطاع المباني يشكل 80% من الطاقة المستهلكة في المملكة، حيث تستهلك أجهزة التكييف نسبة 50% من الطاقة الكهربائية في المباني. حيث تتجه حكومة المملكة والمؤسسات السعودية نحو الاستثمار في مبادرات ومشاريع جديدة، تقوم على استخدام التكنولوجيا الحديثة لتحسين الكفاءة والاستدامة في مجال الطاقة.

وكشفت المملكة العربية السعودية عن خطط كبرى لبناء مدن ذكية مستدامة مثل "نيوم"، مشروع المدينة العملاق التي تبلغ تكلفته 500 مليار دولار أمريكي بالتعاون مع مصر والأردن، حيث سيعتمد المشروع على الطاقة المتجددة بشكل كامل.

وتعمل هانيويل و"شركة الإلكترونيات المتقدمة" حالياً على إعداد خطط التعاون الاستراتيجي طويل الأمد فيما بينهما، بهدف تطوير فرص عمل جديدة تتيح إنشاء الأبنية والمدن الذكية في المملكة، الأمر الذي يدعم أهداف رؤية المملكة العربية السعودية 2030، التي أولت اهتماماً كبيراً بالتنمية المستدامة والتنوع الاقتصادي.

وقال مزيان غاوي، المدير العام الإقليمي لشركة "هانيويل بيلدينج سوليوشنز" في المملكة العربية السعودية: "نحن فخورون بتعزيز شراكتنا مع "شركة الإلكترونيات المتقدمة"، والتي تشكل خطوة هامة في مجال دعم تطوير الأبنية والمدن الذكية في المملكة، ونرى بأن مذكرة التفاهم بيننا ستسهم أيضاً في دعم أهداف الرؤية طويلة الأمد للمملكة، والمتمثلة في زيادة مستوى الكفاءة والاستدامة في مجال الطاقة، خاصة وأن ما يقارب 50% من منتجات ’هانيويل‘ ترتبط بجانب كفاءة الطاقة.


وأضاف: "كما أننا نقدم حلولاً تركز على تحويل المباني إلى ممتلكات أكثر ذكاءً واتصالاً وأماناً، ومن هنا، فإن هذه الشراكة ستتيح لنا تعزيز عملنا في مجال دعم المشاريع الكبرى في المنطقة وتهدف الى تحسين الاستدامة وإنشاء أبنية ومدن أكثر ذكاءً."
=