Tuesday, 6 November 2018

Transguard announces new AED114 million staff accommodation complex






In line with Transguard’s progressive HR policy, the company has begun construction on a new state-of-the-art accommodation for over 2,700 employees in Jebel Ali




Leading UAE-based business services provider Transguard Group has announced the construction of new accommodation for 2,708 employees in Dubai South close to Jebel Ali port.




Due to be completed in Q4 2019, some of the more notable features of the development include a dedicated medical clinic, a barber’s shop, a fully equipped gym, laundry facilities, and dining area offering a range of menus from Asia, Africa and Europe. A prayer hall, bike storage, recycling and ATM banking facilities will complement the G+4 building.




This new facility is the second construction project of its kind for Transguard; the company broke ground on its first dedicated accommodations in 2017 with a G+7 facility in Jebel Ali that, when complete, will house nearly 10,000 staff members and include the same amenities as the G+4 accommodation.




“Our employees have always been our number one asset. This new development further underscores our commitment to offering the best living conditions available, which have been enhanced by our investment in recreational facilities. This provides our employees with an environment where they can rest, relax and feel at home, ultimately creating a happier and healthier workforce,” said Greg Ward, Managing Director, Transguard Group.




In addition to providing a range of facilities for employees, the buildings will also benefit the environment by meeting the UAE’s Green Building compliance standards. LED lighting will be present throughout, and solar panel water heating will be in operation, as well as grey water recycling.




As part of Transguard’s enhanced human resource strategy, the move is aimed at offering the best living accommodation and facilities available, in a congenial environment.




“Employment practices and accommodation standards are both viewed as critical, fundamental elements to delivering the best possible standard of living for our staff,” commented Ward.




Another corporate initiative that Transguard is rolling out across its entire workforce is its welfare provision: The company has already invested more than five million dirhams in onsite healthcare centres catering for 20,000 employees, offering immediate access to quality medical facilities.

ترانسجارد تعلن عن مشروع مجمع سكني جديد بقيمة 114 مليون درهم





بدأت أعمال بناء هذا المشروع الجديد الذي يتسع لأكثر من 2700 موظف في جبل علي تماشياً مع استراتيجية تطور الموارد البشرية للمجموعة.




أعلنت مجموعة ترانسجارد الرائدة في قطاع توفير خدمات الأعمال في دولة الإمارات العربية المتحدة، عن مشروعها السكني الجديد المخصص لـ 2708 موظف في منطقة دبي الجنوب بالقرب من ميناء جبل علي.

ومن المقرر أن يتم الانتهاء من هذا المشروع في الربع الأخير من عام 2019، وسيشمل مبنى من خمسة طوابق وعيادة طبية ومحل للحلاقة وصالة رياضية مجهزة بالكامل ومرافق لغسيل الملابس ومنطقة لتناول الطعام تقدم مجموعة من أصناف المأكولات من آسيا وأفريقيا وأوروبا، وذلك بالإضافة إلى مسجد ومخزن للدراجات ومنطقة إعادة التدوير وأجهزة الصراف الآلي.




ويعتبر هذا المجمع السكني المشروع الثاني من نوعه لمجموعة ترانسجارد. حيث سبق أن بدأت المجموعة بتطوير مشروعها الأول في عام 2017، وهو عبارة من مبنى من ثمانية طوابق في منطقة جبل علي، وسيكون قادراً عند اكتماله على استيعاب ما يصل إلى 10 آلاف موظف، ويشمل نفس المرافق الذي يتمضنها المشروع الجديد.




وبهذا السياق قال جريج وارد المدير التنفيذي لمجموعة ترانسجارد: "تولي مجموعة تانسجارد أهمية كبيرة للموظفين، ويؤكد هذا المشروع الجديد التزامنا الراسخ بتوفير أفضل الظروف المعيشية من خلال استثمارنا في المرافق الترفيهية. وهذا ما يوفر لموظفينا بيئة مناسبة حيث يمكنهم الراحة والاسترخاء والشعور بالراحة في المنزل".




وبالإضافة إلى توفير مجموعة من المرافق للموظفين، ستكون هذه المباني أيضاً صديقة للبيئة من خلال تلبية معايير الأبنية الخضراء في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتشمل هذه الميزات أضواء ليد الموفرة للطاقة، وأنظمة تسخين المياه باستخدام الألواح الشمسية، بالإضافة إلى أنظمة إعادة تدوير المياه.




ويأتي هذا الإعلان في إطار تنفيذ استراتيجية الموارد البشرية لمجموعة ترانسجارد وذلك بهدف توفير أفضل أماكن الإقامة والمرافق في بيئة ملائمة للموظفين.




وأضاف جريج وارد قائلاً: "نعتبر ممارسات التوظيف ومعايير الإقامة عناصر أساسية وحاسمة لتوفير أفضل مستوى المعيشة لموظفينا".




كما تتبنى مجموعة ترانسجارد العديد من المبادرات الأخرى لدعم القوة العاملة وتوفير الرعاية لها، فقد استثمرت المجموعة بالفعل أكثر من خمسة ملايين درهم في مراكز الرعاية الصحية التي تقدم خدماتها إلى 20 ألف موظف، مما يوفر لهم إمكانية الوصول الفوري إلى المرافق الطبية عالية الجودة.
=