Wednesday, 21 November 2018

The RIPE NCC Hosts its First Member Lunch in UAE







RIPE NCC member lunch brings together members to share experience and ideas.





UAE, November 21, 2018 – The RIPE Network Coordination Centre (NCC) held its first lunch in Dubai for its members in the United Arab Emirates. The event, which brought together senior officials from Etisalat, CMC, AEServer.com and Expresso Telecom Group among others, was aimed at generating feedback for the RIPE NCC’s staff and identifying opportunities for local and regional cooperation to support IPv6 deployment. The meeting was part of the RIPE NCC’s strategy of closer engagement with its members in the Middle East.




IPv6 is the next generation Internet numbering protocol. Since the exhaustion of IPv4 addresses in many parts of the world, including the Middle East, networks that don’t adopt IPv6 will encounter increased pressure as they grow in size. The Telecommunication Regulatory Authority (TRA) in UAE has been proactive in recognising the need for IPv6 to safeguard its digital future.




Paul Rendek, Director of External Relations at the RIPE NCC, is convinced of the positive impact that these member lunches can have. “Bringing people together to share ideas at the local and regional levels is incredibly valuable to our members. The member lunch helps us gain a deep understanding of the issues faced by our members in their IPv6 deployment journeys. We are continuously expanding our efforts to cater to our members in the Middle East.”




Upgrading to IPv6 is one of the key challenges facing telecom operators and Internet service providers today. RIPE NCC members recognise the importance of deploying IPv6 to maintain their business growth and keep pace with international standards. The RIPE NCC provides training and support to ensure that its members have the tools they need to deploy and leverage crucial Internet technologies.




يشكل الحدث مناسبة للتفاعل وتبادل الأفكار والخبرات بين أعضاء المنظمة 




منظمة "رايب ان سي سي" تستضيف اول لقاء عمل لأعضائها في دولة الإمارات 




الامارات، 21 نوفمبر 2018 – نظمت منظمة "رايب إن. سي. سي" (RIPE NCC) أول لقاء عمل لها في دبي، بحضور أعضائها المحليين في دولة الإمارات العربية المتحدة، حيث ضمّ الحدث عدداً من كبار المسؤولين من شركة "اتصالات"، و"سي ام سي"، و"AEServer.com"، و"مجموعة اكسبريسو للاتصالات"، إضافة إلى عدد من ممثلي بعض الشركات الأخرى، وذلك بهدف تبادل الأفكار والخبرات مع العاملين بالمنظمة واستكشاف فرص التعاون المحلي والإقليمي لنشر "الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الإنترنت" (IPv6) ، بما يعزز إستراتيجية المنظمة في توطيد جسور التواصل الفعال بين جميع أعضائها في منطقة الشرق الأوسط واوروبا. 




ويشكل الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الإنترنت الجيل التالي من بروتوكول ترقيم عناوين الانترنت، حيث وبعد قرب نفاذ الإصدار الرابع من بروتوكول عناوين الإنترنت في مختلف أرجاء العالم، بما فيها الشرق الأوسط، ستواجه الشبكات التي لا تعتمد الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الإنترنت IPv6 ضغوطاً متزايدة لتلبية احتياجات عملائها للاتصال بشبكة الانترنت، كونها تنمو في الحجم. وتعتبر هيئة تنظيم الاتصالات في دولة الإمارات العربية المتحدة (TRA) الجهة السباقة في إدراك الحاجة الملحة إلى التحول إلى الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الإنترنت IPv6 بما يكفل توفير البيئة الصحيحة لمواكبة توجه الدولة في التحول الذكي، والانتقال إلى الاقتصاد المعرفي.




وقال بول ريندك، مدير العلاقات الخارجية في منظمة "رايب إن. سي. سي": "نحن مؤمنون بالتأثير الإيجابي الذي تحدثه مثل هذه الفعاليات واللقاءات التي تجمع بين أعضاء المنظمة، حيث يشكل تبادل الأفكار والخبرات بين الأفراد على المستويين المحلي والإقليمي، إضافة ذات قيمة كبيرة لدى أعضاء المنظمة، حيث يساعدنا في الحصول على فهم عميق للقضايا التي يواجهها أعضاؤنا لتنمية أعمالهم ومنها نشر الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الإنترنت IPv6. ونحن نواصل بذل الجهود الحثيثة وتقديم كل الإمكانيات لدعم وتلبية احتياجات أعضائنا في الشرق الأوسط." 




ويشكل الانتقال إلى الإصدار السادس من بروتوكول عناوين الانترنت IPv6، أحد أبرز التحديات الرئيسية التي تواجه مشغلي الشبكات ومزودي خدمات الإنترنت في عالمنا اليوم، ونحن ندرك في "رايب إن. سي. سي" أهمية نشر هذا الإصدار، للحفاظ على نمو أعمالهم ومواكبة المعايير الدولية، حيث توفر منظمة "رايب إن. سي. سي" التدريب والدعم المطلوب لضمان حصول أعضائها على الأدوات اللازمة التي يحتاجونها لنشر تكنولوجيات الإنترنت والاستفادة منها.
=