Wednesday, 28 November 2018

Robots and Humans to Work Together at HITEC® Dubai 2018





For the first time, a robot will initiate the proceedings at HITEC Dubai 2018, the Middle East’s largest hospitality technology exhibition and conference taking place at the Madinat Jumeirah Dubai on 5th and 6th December 2018. Taking centre-stage at the show will be a Promobot, an intelligent humanoid robot.




Frank Wolfe CAE, CEO of HFTP, said, “Hospitality robots are clearly at a tipping point. They’re now cost-effective to build, are attaining cultural acceptance, and use sophisticated technology to safely live and work among us. We are delighted to have a robot leading the conference at HITEC Dubai.”



Mr. Amro Kamel, the group owner stated, “We took the lead in understanding the need of introducing the essence of Robotic Technology in the region. Today we are the largest distributor of PROMOBOT, TECHMETICS, LEA and are delighted to showcase our latest products at the HITEC Dubai.”



A report released by McKinsey & Company recently suggested that by 2030, as many as 800 million workers globally could be replaced by robots. Even if automation adoption is slower than anticipated, as many as 400 million people could still be affected. However, according to World Economic Forum (WEF), robots in workplace could create double the jobs they destroy. It said about 133 million jobs could be created worldwide with the help of rapid technological advances in the workplace over the next decade, compared with 75 million that could be displaced.




HITEC Dubai’s Advisory Council Chairperson Laurent A. Voivenel, Senior Vice President, Operations and Development for the Middle East, Africa and India for Swiss-Belhotel International, said, “Over the last decade technology has led to drastic transformation in the hospitality sector globally as well as regionally which has boosted competitiveness and efficiency in our industry while creating new opportunities. There’s no denying that robots are becoming common helpers in hospitality, showing up in hotels and restaurants around the world – from Japan’s all-robot hotel to other parts of the globe. It a growing trend and extremely useful in certain areas and we are excited to see the new developments in the field at HITEC.”

HITEC Dubai will be inaugurated by Dubai Tourism and will give Middle East buyers, currently worth over USD 75 billion, access to the world’s leading technology solution providers and experts in the hospitality sector. The two-day trade show is co-produced by Hospitality Financial and Technology Professionals (HFTP®) and Naseba.

For more information or to register for HITEC Dubai 2018

visit https://www.hitec-dubai.com/

Call Amir Abdin on +971 44 55 7920 or Rouf Hyder Beigh +971 44 55 79 32



تزامناً مع شيوع وتنامي استخداماتها المتعددة في قطاع الضيافة

الروبوتات تعمل إلى جانب البشر في هايتك دبي 2018 




في خطوة هي الأولى من نوعها، سيقوم انسان آلي "روبوت" بافتتاح وقائع مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي 2018"، أكبر وأشهر معرض ومؤتمر لتكنولوجيا صناعة الضيافة على مستوى الشرق الأوسط، والمقرر عقده في مدينة جميرا بدبي يومي الخامس والسادس من ديسمبر (كانون الأول) 2018. وسيكون الروبوت الذي سيتصدر المشهد في المؤتمر هو أحد نسخ الروبوتات الذكية الشبيهة بالبشر ويعرف باسم بروموبوت. 




وفي هذا الصدد، قال السيد فرانك وولف، الرئيس التنفيذي لمؤسسة هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز "إتش إف تي بي": "تشكل روبوتات عالم الضيافة نقطة تحول مهمة، لا سيما إذا أخذنا بنظر الاعتبار أنها تتسم بفعالية التكلفة وأنها تحظى بقبول ثقافي متزايد وتستخدم فيها التكنولوجيا المتطورة للعيش والعمل بأمان بيننا. ولذا يسعدنا أن يتولى روبوت قيادة أعمال مؤتمر هايتك دبي."



ومن جهته، قال مدير مجموعة عمرو كامل: "أخذنا زمام القيادة في فهم الحاجة المحلة إلى إدخال جوهر تكنولوجيا أتمتة العمليات الروبوتية إلى المنطقة. ونحن اليوم أكبر موزع للشركات المتخصصة في حلول الروبوتات مثل "بروموبوت"، "تيكميتيكس"، و"ليا"، ويسعدنا للغاية أن نعرض أحدث منتجاتنا في هايتك دبي."



يذكر أنه وفقاً لتقرير صدر عن شركة الاستشارات الإدارية، ماكينزي، فإن نحو 800 مليون عامل على مستوى العالم قد يفقدوا وظائفهم لصالح الروبوتات بحلول العام 2030. وحتى لو كان انتشار الأتمتة أقل سرعة من المتوقع، فإن حوالى 400 مليون عامل سيواجهون هذه التغيرات وسيحتاجون إلى إيجاد وظائف جديدة. على أنه ووفقاً لتقرير حديث صادر عن المنتدى الاقتصادي العالمي، لا يعني ذلك أن مستقبل العمل سيكون قاتماً، إذ من المتوقع أن تنشأ وظائف جديدة تبلغ ضعف عدد تلك التي قد تُستبدل بالروبوتات خلال التحوّلات المقبلة في أماكن العمل. وأضاف التقرير بأنه من المحتمل أن تنشأ 133 مليون وظيفة جديدة حول العالم بفضل التطورات التكنولوجية السريعة والهائلة في أماكن العمل خلال العقد القادم، مقارنة بـ 75 مليون وظيفة ستحل فيها الروبوتات محل البشر. 




وفي تعليق له على ذلك، قال رئيس المجلس الاستشاري لمؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" 2018، السيد لوران ايه. فوافنيل، نائب الرئيس الأول للعمليات والتطوير في الشرق الأوسط وأفريقيا والهند في شركة سويس-بلهوتيل انترناشيونال: "خلال العقد الأخير، أسهمت التكنولوجيا في إحداث تحول هائل أسهم في تغيير قواعد اللعبة في قطاع الضيافة على الصعيدين العالمي والإقليمي، مما أدى إلى زيادة حدة المنافسة والفعالية مع خلق المزيد من الفرص. ولا شك في أن الروبوتات أصبحت شائعة الاستخدام في قطاع الضيافة وبدأت في الظهور في الفنادق والمطاعم حول العالم، وليس أدل على ذلك من افتتاح أول فندق في اليابان يديره بالكامل فريق عمل من الروبوتات، إلى جانب مبادرات متنوعة مماثلة في بقاع أخرى من العالم. ويمثل استخدام الروبوتات توجهاً متنامياً ومفيداً للغاية في مجالات معينة، ونحن متحمسون لرؤية التطورات الجديدة في هذا المجال في هايتك دبي 2018".



هذا ومن المقرر أن تفتتح دبي للسياحة مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي 2018"، والذي سيتيح للمشترين من سوق السياحة والضيافة في الشرق الأوسط، والذي تصل قيمته إلى ما يزيد عن 75 مليار دولار أمريكي، فرصة مثالية للتعرف على الشركات والمؤسسات الرائدة ذات الخبرة العالمية في توفير الحلول التكنولوجية في قطاع الضيافة. وسوف يُقام المعرض التجاري الذي يستمر على مدار يومين بتنظيم وإشراف مشترك من قبل مؤسسة هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز (إتش إف تي بي) وشركة ناسيبا. 


=