Wednesday, 21 November 2018

Phoenix Contact in the midst of the Water and Wastewater Utility Revolution




Dubai, United Arab Emirates, 21 November 2018, (AETOSWire): Phoenix Contact is in the midst of the increased awareness of the need and demand for new process engineering technologies, greater sustainability, smoother operation and in particular safety and security within the water management industry. Due to an increase in cyber-attacks, the issue of IT security has become a prime concern for operators of critical infrastructure.

The Middle East and North Africa (MENA) region is facing major challenges in water sustainability due to a huge gap between supply and demand. In fact, many factors play a significant role in triggering these challenges such as demographic changes, climate change, the approach to micro-pollutants, and many other environmental and political issues that could lead to further water depletion and deterioration of the region’s stability.

As a reliable partner in this field, Phoenix Contact Middle East recognizes the most effective course of action to tackle these challenges. The company has been actively working with other industry leaders in the region to spread awareness and knowledge of the importance of adopting the right automation solutions for Water and Wastewater Treatment. During last October, Phoenix Contact Middle East held multiple seminars in the region in collaboration with other technology leaders in the field. The seminars held in the United Arab Emirates and Saudi Arabia shed light on the growing problem of water scarcity, and shared expert knowledge on water conservation and wastewater treatment by a high caliber of industry professionals.



Advanced system solutions for water supply and wastewater treatment are available at Phoenix Contact. The challenge now is to accelerate the adoption of these innovative solutions to enable a more sustainable management of the region’s water resources.




فونيكس كونتاكت في صلب ثورة قطاع المياه ومياه الصرف الصحي




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 21 نوفمبر 2018، ("ايتوس واير"): تساهم "فونيكس كونتاكت" بشكل فعال بزيادة الوعي بالحاجة الى وبتلبية الطلب المتزايد على تقنيات هندسة العمليات الجديدة. كما تضمن الحلول التي توفرها الشركة في هذا المجال درجة اكبر من الإستدامة وسلاسة العمليات، وخاصة فيما يتعلق بالسلامة والأمن في قطاع إدارة المياه. وفي ظل تزايد الهجمات الإلكترونية، أصبحت قضية أمن تكنولوجيا المعلومات مصدر قلق رئيسي للشركات المشغلة للبنية التحتية الحيوية.




تواجه منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا تحديات كبيرة في مجال استدامة المياه بسبب الفجوة الهائلة القائمة بين العرض والطلب. وفي واقع الأمر، تلعب العديد من العوامل دوراً هاماً في إثارة هذه التحديات مثل التغيرات الديمغرافية، وتغير المناخ، طرق التعامل مع الملوثات الدقيقة، والعديد من القضايا البيئية والسياسية الأخرى التي يمكن أن تؤدي إلى استنزاف المزيد من موارد المياه وإلى تقويض استقرار المنطقة.




توفر "فونيكس كونتاكت الشرق الأوسط"، بصفتها شريكاً موثوقاً به في هذا المجال، أكثر الحلول فعالية لمواجهة هذه التحديات. وتعمل الشركة بشكل نشط مع الشركات الأخرى الرائدة في هذا القطاع في المنطقة لنشر الوعي والمعرفة حول أهمية اعتماد الحلول المؤتمتة الصحيحة لمعالجة المياه ومياه الصرف الصحي. هذا وقد عقدت شركة "فونيكس كونتاكت الشرق الأوسط" خلال شهر أكتوبر الماضي العديد من الندوات في المنطقة بالتعاون مع شركات التكنولوجيا الأخرى المتخصصة في هذا المجال. وفي هذا السياق، سلّطت الندوات التي انعقدت في الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية الضوء على مشكلة ندرة المياه، وتم تبادل الخبرات فيما يتعلق بالحفاظ على المياه ومعالجة مياه الصرف الصحي من قبل خبراء مختصين في هذا القطاع.




تتوافر حلول الأنظمة المتقدمة لإمدادات المياه ومعالجة مياه الصرف الصحي في شركة "فونيكس كونتاكت الشرق الأوسط". ويتمثل التحدي حالياً في تسريع وتيرة إعتماد هذه الحلول المبتكرة لتمكين إدارة أكثر استدامة لموارد المياه في المنطقة.
=