Sunday, 25 November 2018

IVI Middle East Fertility to host the region’s largest, most prestigious conference for Assisted Reproductive Technologies (ART) in the UAE




The conference will bring international experts to the region who will give insights on breakthroughs in fertility treatments




Abu Dhabi, United Arab Emirates, November 24, 2018: The incidence of infertility is on the rise in the UAE. Research indicates that the causes can be attributed to both female and male conditions. Hence, there is a growing demand for infertility treatments. With the entry of IVI Middle East Fertility Clinic, couples have access to advanced, global quality IVF treatments, right here in the region.




As a leading provider of IVF services, IVI Middle East works continuously towards gaining a better understanding of the challenges couples face in starting a family. Though, some of these infertility problems might be similar to what has been seen in other parts of the world, but other ones are actually very specific to this population and hence demands a very region-specific understanding and delivery of the treatment. As an IVF institution of a global scale, IVI Fertility hosts medical conferences in the field of Reproductive Medicine in the UAE to gain better insights into the latest advances in fertility treatments and how these breakthroughs can help the local population fight this growing concern.




This year, IVI Fertility will host the 4th edition of the industry’s most awaited In-Vitro Fertilization (IVF) Conference at the Jumeirah Etihad Towers, West Corniche, Abu Dhabi on November 30, 2018. The conference will witness participation from top international IVF specialists, health organizations and various experts who have pioneered Reproductive Medicine techniques in their respective fields. The conference is titled, ‘Latest Advancements in Enhancing Success Rates in ART, Anno – 2018’ and is well attended by the regional OB-GYN community, IVF specialists, embryologists and technicians, to name a few.



The 2018 conference will host over 300 OB-GYN experts from the UAE and several renowned international speakers. Experts from the fertility, gynaecology, obstetrics, genetics and embryology are expected to attend. Aimed at focusing on the major studies and breakthroughs in fertility treatments globally, the conference will serve as a major platform to share best practices in this domain.



This conference is the highlight of the year and will bring top fertility experts from all over the world to the UAE. In addition, the conference will also offer participants unparalleled access to distinguished speakers, and provide an opportunity to network with some of the world’s best specialists in the fertility health landscape. Additionally, the conference will feature workshops and sessions led by fertility and genetics experts.




“One of the breakthroughs in science in the recent years is its spectacular contribution to one of nature’s closely guarded secrets – human reproduction. The rapid advances in medical science have revolutionized modern medicine in a number of ways. These advances like genetic testing and assisted reproductive technologies have opened up unimaginable dimensions, offering the possibilities of parenthood to couples who have often spent years trying to have a child, and many a times, even given up hope,” said Dr. Human Fatemi, Subspecialist Reproductive Medicine & Reproductive Surgery, Medical Director, IVI Middle East Fertility Clinic.




“This year’s conference will focus on some of the best research findings and clinical practices of IVF which will largely be absorbed by our OB-GYN community and will benefit the people of UAE seeking interventions. Key areas that will be covered will include - Ovarian Regeneration, Personalization of Ovarian Stimulation, Pre-implantation Genetic Testing, IVF and Fetal Medicine, Role of Vitamin D and infertility, Fertility Preservation, Uterine Abnormalities and more,” added Prof. Dr. Human Fatemi, Medical Director, IVI Middle East Fertility Clinic.




IVI Middle East Fertility Clinic is the world’s foremost provider of fertility care services. The clinic made its foray into the Middle East almost three years ago, and within a short time span has already celebrated many successful pregnancies. Today, IVI Middle East Fertility Clinic boasts of the highest success rate of more than 70 percent pregnancies in the region.



IVI Fertility has three clinics in the Middle East at Abu Dhabi, Dubai and Muscat that offer a comprehensive range of fertility treatments with the use of the latest technologies and highly personalized treatments that are specifically designed to address the growing incidence of infertility in the region by treating the very root cause of the problem.


المؤتمر الدولي لتقنيات المساعدة على الإنجاب ينطلق في العاصمة أبوظبي آواخر نوفمبر القادم 


المؤتمر يجذب خبراء دوليين إلى المنطقة ممن سيقدمون رؤى حول أحدث التقنيات العالمية في علاجات الخصوبة


أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، 24 نوفمبر 2018: أعلن مركز IVI Fertility الشرق الأوسط عن تنظيمه الدورة الرابعة من المؤتمر المؤتمر الدولي لتقنيات المساعدة على الإنجاب وذلك في العاصمة أبوظبي وذلك في أبراج الإتحاد جميرا يوم 30 نوفمبرالقادم. 


وسيشهد المؤتمر مشاركة واسعة من كبار المتخصصين الدوليين في مجال أطفال الأنابيب، والمنظمات الصحية، والخبراء الذين قاموا بدور رائد في تقنيات الطب التناسلي في مجالات تخصصهم. وينطلق المؤتمر تحت شعار "أحدث التطورات في تعزيز معدلات النجاح في تقنيات المساعدة على الإنجاب 2018"، وذلك بحضور مجتمع طب النساء والتوليد الاقليمي، ونخبة من المتخصصين في تقنيات أطفال الأنابيب، وعلماء الأجنة، والتقنيين، وغيرهم من حاملي التخصصات ذات الصلة.


وتستضيف دورة 2018 من المؤتمر أكثر من 300 خبير في مجال طب النساء والتوليد من الإمارات العربية المتحدة والعديد من المتحدثين الدوليين المشهورين. ومن المتوقع حضور خبراء من الخصوبة وأمراض النساء والولادة وعلم الوراثة وعلم الأجنة. وبهدف التركيز على الدراسات الرئيسية وأحدث الأبحاث في علاجات الخصوبة على الصعيد العالمي، سيكون المؤتمر بمثابة منصة رئيسية لتبادل أفضل الممارسات في هذا المجال.


ومع تزايد معدلات العقم في الإمارات العربية المتحدة، تشير الأبحاث إلى أن الأسباب تكمن في كل من الذكور والإناث. وبالتالي، هناك طلباً متزاياً على علاجات العقم. ومع دخول مركز IVI Fertility الشرق الأوسط الى المنطقة، يحصل الأزواج على علاجات أطفال الأنابيب المتقدمة ذات الجودة العالية.


وبصفته مزود رائد في تقديم خدمات علاجات أطفال الأنابيب، يعمل مركز IVI Fertility الشرق الأوسط باستمرار على اكتساب فهم أفضل لتحديات العقم التي يواجهها الأزواج عند بدء الأسرة. وعلى الرغم من أن بعض مشكلات العقم هذه قد تكون مشابهة لما تشهده أجزاء أخرى من العالم، إلا أن هناك مشكلات أخرى خاصة بهذا النوع من السكان في الإمارات والمنطقة، وبالتالي تتطلب تفاهماً محدداً، ومن ثم تقديم العلاج المناسب. وكمؤسسة دولية رائدة في مجال أطفال الأنابيب وعلاجات العقم على مستوى العالم، يستضيف مركز IVI Fertility الشرق الأوسط مؤتمرات طبية في مجال الطب التناسلي في دولة الإمارات العربية المتحدة لاكتساب فهم أفضل لأحدث التطورات في علاجات الخصوبة وكيف يمكن لهذه التطورات أن تساعد المرضى على محاربة هذا القلق المتزايد.



ويعتبر هذا المؤتمر أهم حدث في السنة، وسيقدم نخبة من أفضل خبراء في الخصوبة من جميع أنحاء العالم إلى الإمارات العربية المتحدة. بالإضافة إلى ذلك، سيوفر المؤتمر للمشاركين الاستماع إلى المتحدثين المتميزين، كما سيوفر فرصة للتواصل مع بعض أفضل المتخصصين في العالم في مجال الخصوبة بالإضافة إلى ذلك، سيقدم المؤتمر ورش عمل ودورات يقودها خبراء الخصوبة والجينات.

ويقول البروفسور الدكتور "هومان موسافي فاطمي"، اختصاصي الطب التناسلي والجراحة التناسلية والمدير الطبي لمركز "IVI Fertility" الشرق الأوسط": "إن أحد أفضل ما توصلت إليه العلوم في السنوات الأخيرة هو مساهمتها المذهلة في واحدة من أسرار الطبيعة الغامضة وهي التكاثر البشر. وأحدثت التطورات السريعة في العلوم الطبية ثورة في الطب الحديث في عدد من الطرق، كما فتحت هذه التطورات مثل الاختبارات الجينية والتقنيات المساعدة على الإنجاب أبعاداً لا يمكن تصورها، حيث قدمت إمكانية الأبوة والأمومة للأزواج الذين قضوا سنوات عدة في محاولة لإنجاب طفل، والذين في كثير من المرات تخلو عن الأمل". 


وأضاف البروفسور فاطمي: "سيركز مؤتمر هذا العام على بعض من أفضل نتائج البحوث والممارسات السريرية لعمليات أطفال الأنابيب التي سيتم استيعابها إلى حد كبير من قبل مجتمع طب النساء والتوليد في المنطقة، وسيفيد الأشخاص في دولة الإمارات العربية المتحدة ممن يسعون إلى المساعدة. وتشمل المجالات الرئيسية التي سيتم تغطيتها تجديد المبيض، وإضفاء الطابع الشخصي على تحفيز المبيض، والاختبار الجيني ما قبل الغرس، وأطفال الأنابيب، وطب الأم والجنين، ودور فيتامين "د" والعقم ، والحفاظ على الخصوبة، وتشوهات الرحم وغيرها الكثير". 


ومع فريق ممتاز من الأطباء وأخصائيي الأجنة والاستشاريين وطاقم التمريض، يحقق مركز IVI Fertility الشرق الأوسط نسبة نجاح تفوق الـ 72%، وهي أعلى نسبة في الشرق الأوسط. ويمتلك مركز IVI Fertility الشرق الأوسط ثلاث مراكز في الشرق الأوسط في كل من أبو ظبي ودبي ومسقط. وتسعى تلك العيادات جاهدة لتقديم علاجات الخصوبة للمرضى بمهنية عالية وصدق وشفافية وحلول طبية مخصصة لكل حالة، إلى جانب تقديم أفضل الممارسات والخدمات الطبية.
=