Tuesday, 27 November 2018

Etihad ES hosts 3rd Annual Dubai Green Hotel Innovation Conference





Gathering tackles energy efficient measures, sustainability strategies, & retrofitting program for hospitality industry




November 27, 2018 - Etihad Energy Services Company (Etihad ES), a leading energy service company and a wholly-owned subsidiary of Dubai Electricity and Water Authority (DEWA) hosted and strategically endorsed the 3rd Annual Dubai Green Hotel Innovation Conference organized by ACM in Dubai, which took place from November 26 to 27, 2018 at the Ritz-Carlton Jumeirah Beach Residence.

The industry-focused conference convened experts, policy and decision makers, and key stakeholders under one roof where participants received updates on technological innovations and the latest best practices being implemented to boost the local hotel sector’s environmental sustainability strategies, while improving operational costs and enhancing profitability.

Ali Al Jassim, CEO, Etihad ES, said: “Over the years, the hospitality industry in Dubai has grown exponentially. We cannot turn a blind eye on the environmental impact of hotels, especially in terms of their natural resource usage and energy consumption. The hospitality industry’s energy costs in Dubai account for a significant portion of total energy consumption. So, in order to decrease its energy demand and consequently contribute to Dubai’s 30 per cent energy demand reduction target by 2030 - we encourage all key stakeholders to take action that has long-term positive impact.”

An estimated 700 hotels are currently operating in Dubai, with more hotels expected to open before 2020. The government strategically plan for effective and efficient measures to be put in place to make the hotel industry more sustainable.

“In our collective efforts to make Dubai a leading example of energy efficiency for the region and the world, we at Etihad ES hosted the Annual Dubai Green Hotel Innovation Conference to highlight the important role of the hotel industry in achieving Dubai energy efficiency targets. By strategically endorsing the conference, we are confident that it raises awareness and contributes towards improving the sustainability performance and energy conservation efforts of these establishments as well as address pressing challenges to bring us closer to our vision of a sustainable future for all,” Al Jassim added.

Al Jassim delivered a keynote speech on energy efficiency in hotels during the first day of the event and highlighted the support provided by Etihad ES in the sector. He also discussed the retrofit value chain for hotels that could help reduce their power consumption. Shadi Al-Kadi, Director, Program Management, TAQATI, on the other hand, presented the latest updates on Dubai’s energy efficiency programs. He further elaborated on the significant electricity and water savings and other achievements accomplished to date.

With an aim to retrofit 30,000 buildings by 2030, Etihad ES is gearing up to implement AED 400 million worth of projects, branching out beyond building retrofits into industrial retrofits and solar projects.



Government officials, hotel owners, hotel operators, developers, consultants, financers, contractors, and green technology solution providers which participated in the conference expressed their appreciation to the wide range of learning opportunities regarding energy efficiency and sustainability programs in Dubai, including industry trends and lucrative new business opportunities.





"الاتحاد إسكو" تختتم مؤتمر دبي الثالث للفنادق الخضراء








الحدث سلط الضوء على معايير كفاءة الطاقة واستراتيجيات الاستدامة وبرنامج إعادة تأهيل المباني في قطاع الضيافة








27 نوفمبر 2018


اختتمت شركة الاتحاد لخدمات الطاقة "الاتحاد إسكو"، إحدى الشركات الرائدة في مجال خدمات الطاقة والمملوكة بالكامل من قبل هيئة كهرباء ومياه دبي؛ مؤتمر دبي الثالث للفنادق الخضراء (Dubai Green Hotel Innovation Conference)، بتنظيم من "أي سي أم" (ACM) في دبي، والذي اقيم يومي 26 و27 نوفمبر الجاري في فندق "ريتز كارلتون جميرا بيتش رزيدنس، في دبي. 


وجمع هذا المؤتمر المتخصص نخبة من الخبراء وواضعي السياسات وصناع القرار وأصحاب المصلحة تحت سقف واحد، حيث من اطلع المشاركون فيه على آخر المستجدات المتعلقة بالابتكارات التكنولوجية وأفضل الممارسات المطبقة لتعزيز الاستراتيجيات البيئية والاستدامة في قطاع الفنادق المحلي، وتخفيض التكاليف التشغيلية وتحسين معدلات الربحية ضمن هذا القطاع. 


وقال علي الجاسم، الرئيس التنفيذي لشركة "الاتحاد إسكو": "شهد قطاع الضيافة في دبي على مر السنين نمواً كبيراً، ومع ذلك لا يمكننا أن نغض الطرف التأثير البيئي للفنادق، لا سيما من حيث استخدام الموارد الطبيعية واستهلاك الطاقة. وتمثل تكاليف الطاقة في قطاع الضيافة في دبي نسبة كبيرة من إجمالي استهلاك الطاقة، ومن أجل تقليل الطلب على الطاقة وبالتالي المساهمة في هدف دبي لتخفيض الطلب على الطاقة بنسبة 30% بحلول عام 2030 - نحتاج إلى اتخاذ إجراءات ذات تأثير إيجابي طويلة الأجل.


ويقدر عدد الفنادق العاملة في دبي حالياً بنحو 700 فندق، كما أنه من المقرر افتتاح فنادق جديدة قبل العام 2020. حيث تخطط الحكومة لوضع خطة استراتيجية، واتخاذ إجراءات وتدابير فعالة من أجل جعل الصناعة الفندقية أكثر استدامة. 


وأضاف الجاسم: "من خلال جهودنا المشتركة لجعل دبي مثالاً رائداً في مجال كفاءة الطاقة على مستوى المنطقة والعالم، استضافت "الإتحاد إسكو" مؤتمر دبي للفنادق الخضراء لتسليط الضوء على أهمية الدور الذي تلعبه صناعة الفنادق في تحقيق أهداف دبي لكفاءة الطاقة. من خلال إقرار هذا المؤتمر استراتيجياً، نحن على ثقة من أنه سيرفع الوعي ويساهم في تحسين مستويات الاستدامة والحفاظ على الطاقة في هذه المؤسسات وكذلك معالجة التحديات الملحة من أجل الاقتراب أكثر من تحقيق رؤيتنا المتمثلة في خلق مستقبل مستدام للجميع." 


والقى الجاسم خلال اليوم الأول من المؤتمر كلمة رئيسية حول كفاءة الطاقة في الفنادق، حيث سلط فيها الضوء على الدعم الذي تقدمه "الاتحاد إسكو" في هذا الصدد. كما تطرق الجاسم إلى سلسلة القيمة لمشاريع إعادة تأهيل الفنادق من أجل المساعدة في تخفيض استهلاك الطاقة. من جهته، قدم شادي القاضي، مدير إدارة البرامج لدى "طاقتي"، آخر المستجدات حول برامج كفاءة الطاقة في دبي، كما تحدث بالتفصيل حول أهمية توفير الكهرباء والمياه وغيرها من الإنجازات التي تحققت حتى الآن.


وسعياً لتحقيق هدفها المتمثل في إعادة تأهيل 30.000 مبنى بحلول العام 2030، تستعد "الاتحاد إسكو" لتنفيذ مشاريع بقيمة 400 مليون درهم، بما لا يشمل مشاريع إعادة تأهيل المباني فقط، بل يمتد إلى مشاريع إعادة التأهيل الصناعية ومشاريع الطاقة الشمسية. 



وأعرب المسؤولون الحكوميون وأصحاب ومشغلي ومطوري الفنادق، بالإضافة إلى الاستشاريين والممولين والمقاولين ومزودي الحلول الخضراء، الذين شاركوا في المؤتمر عن تقديرهم لمجموعة واسعة من فرص التعلم فيما يتعلق ببرامج كفاءة الطاقة والاستدامة في دبي، بما في ذلك آخر الاتجاهات في هذه الصناعة، بالإضافة إلى بحث فرص الأعمال المتاحة ضمن المجال.


=