Thursday, 15 November 2018

Dubai Tourism to Inaugurate ‘HITEC Dubai 2018’



HITEC Dubai 2018, the Middle East’s largest hospitality technology exhibition and conference, will be inaugurated by Dubai Tourism on 5th December 2018. The annual business-to-business (B2B) exhibition will give Middle East buyers, currently worth over USD 75 billion, access to the world’s leading technology solution providers and experts in the hospitality sector.
Commenting on the critical role technology is playing in driving tourism, Issam Kazim, CEO, Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM)stated, “Dubai is a global hub of innovation with the ongoing development of technology at the centre of our strategy. Disruptive technologies are creating new opportunities for our industry while reengineering the marketplace, and Dubai is at the forefront of capitalising on these emerging technologies to optimise travellers’ journey. We will continue our focus on harnessing the power of data to redefine the customer journey whilst strengthening developments of advanced technology solutions as we invest in entrepreneurship and environmental sustainability that sets a new benchmark for global travel. As such, we are delighted to support HITEC Dubai as the tourism sector continues to lead the way when it comes to evolving technology.”
Dubai Tourism is the destination partner for HITEC Dubai 2018 that will feature regional and international case studies, thought provoking panel discussions and technology demonstrations from 70+ solution and service providers. Co-produced by Hospitality Financial and Technology Professionals (HFTP®) and Naseba, the two-day trade show will be held on 5th and 6th December 2018 at the Madinat Jumeirah Dubai.
Frank Wolfe CAE, CEO of HFTP, said: “It’s an honour to receive DTCM’s endorsement to HITEC Dubai for the second consecutive year and have their CEO Mr. Issam Kazim lead the show’s official opening ceremony. DTCM’s support reemphasizes the government’s commitment to transform the hospitality industry through proactive adoption of innovative and intuitive technology, and further position the UAE as a regional driver of innovation.”
Few industries have felt the impact of enabling technology like hospitality. HITEC Dubai’s Advisory Council Chairperson Laurent A. Voivenel, Senior Vice President, Operations and Development for the Middle East, Africa and India for Swiss-Belhotel International, said, “Technology holds the key to a more advanced, sustainable and smart future which is revolutionising the hospitality sector like every other industry. Tech-savvy tourists are demanding more from hotels and therefore it is essential to give them the enhanced experiences they crave. Internet of Things, Cloud Technology, Virtual Reality, Artificial Intelligence, Robotics, Blockchain, etc are all paving the way for the future of technology in the hospitality sector and HITEC Dubai will give be a great platform to see the latest developments transforming our industry.”




دبي للسياحة تفتتح في الخامس من الشهر القادم "هايتك دبي 2018" 




من المقرر أن تفتتح دبي للسياحة في الخامس من ديسمبر (كانون الأول) 2018 مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي 2018"، العلامة التجارية الأشهر لمؤتمرات ومعارض تكنولوجيا صناعة الضيافة على مستوى الشرق الأوسط. وسيتيح معرض التبادل التجاري هذا والذي يقام بشكل سنوي للمشترين من سوق السياحة والضيافة في الشرق الأوسط، والذي تصل قيمته إلى ما يزيد عن 75 مليار دولار أمريكي، فرصة مثالية للتعرف على الشركات والمؤسسات الرائدة ذات الخبرة العالمية في توفير الحلول التكنولوجية في قطاع الضيافة. 

وتعليقاً على الدور الحاسم الذي تلعبه التكنولوجيا في تعزيز قطاع السياحة، قال السيد عصام كاظم، الرئيس التنفيذي لدائرة السياحة والتسويق التجاري بدبي: "تعد إمارة دبي مركزاً عالمياً للابتكار، وتأتي التطورات المستمرة في مجال التكنولوجيا في صميم استراتيجيتنا، لا سيما وأن التقنيات التكنولوجية الناشئة تسهم في خلق فرص جديدة لصناعتنا وفي الوقت ذاته إعادة هيكلة السوق. وتأتي دبي في طليعة المدن التي تعمل على الاستفادة من هذه التقنيات الناشئة بهدف تحسين رحلات المسافرين على النحو الأمثل. وسنستمر في تركيزنا على تسخير قدرة تكنولوجيا المعلومات بهدف تقديم مفهوم جديد لرحلة العملاء وفي الوقت ذاته تعزيز التطورات الحاصلة في الحلول المتقدمة لتكنولوجيا المعلومات، إلى جانب استثمارنا في ريادة الأعمال والاستدامة البيئية من أجل وضع معيار جديد للسفر العالمي. وبهذا يسرنا أن نقدم الدعم لمؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" حيث يواصل قطاع السياحة جني ثمار التكنولوجيا الناشئة".

وستكون دبي للسياحة شريك الوجهة السياحية لمؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي 2018"، والذي يتميز بتقديم أكثر من 70 من مجهزي الحلول والخدمات لدراسات حالة إقليمية وعالمية، بالإضافة إلى حلقات نقاش محفزة على التفكير وعروض تقديمية حول آخر التطورات التكنولوجية. وسوف يُقام المعرض التجاري الذي يستمر على مدار يومين في الخامس والسادس من ديسمبر (كانون الأول) 2018 في مدينة جميرا بإمارة دبي، بتنظيم وإشراف مشترك من قبل شركتي هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز (HFTP) وشركة ناسيبا. 

وبهذه المناسبة، تحدث السيد فرانك وولف، الرئيس التنفيذي لشركة هوسبيتاليتي فايننشال آند تكنولوجي بروفيشنالز، قائلاً: "نحن ممتنون للغاية لدائرة السياحة والتسويق التجاري بدبي على دعمها لمؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" للسنة الثانية على التوالي، وسعداء بأن يتولى رئيسها التنفيذي، السيد عصام كاظم، الافتتاح الرسمي للمعرض. ويأتي دعم دائرة السياحة والتسويق التجاري بدبي تأكيداً على التزام الحكومة بإحداث تحول جذري في صناعة السياحة عبر الاعتماد بشكل استباقي على التكنولوجيا الابتكارية والبديهية، وبتعزيز مكانة الإمارات العربية المتحدة بوصفها محركاً إقليمياً للابتكار".


يذكر أن التطورات التكنولوجية كان لها الأثر الأكبر على صناعة الضيافة. وتعليقاً على ذلك، قال السيد لوران ايه. فوافنيل، رئيس المجلس الاستشاري لمؤتمر "هايتك دبي" ونائب الرئيس الأول للعمليات والتطوير في الشرق الأوسط وأفريقيا والهند في شركة سويس-بلهوتيل انترناشيونال: "التكنولوجيا تمتلك المفتاح لمستقبل أكثر تقدماً واستدامة وذكاء، مستقبل يسهم في إحداث تغيير جذري في قطاع الضيافة مثل أي صناعة أخرى. وحيث أن السياح المحنكين تكنولوجياً يتوقعون المزيد من الخدمات من الفنادق، فقد أصبح من الضروري أن نمنحهم الخبرات المثلى التي يتوقون إلى تجربتها. وتسهم التقنيات التكنولوجية من قبيل إنترنت الأشياء والتكنولوجيا السحابية والواقع الافتراضي والذكاء الاصطناعي والروبوتات وتقنية كتل البيانات المتسلسلة في تمهيد الطريق لاحتضان قطاع الضيافة لمستقبل تكنولوجي واعد، ولذا سيكون مؤتمر ومعرض تكنولوجيا صناعة الضيافة "هايتك دبي" منصة مثالية للاطلاع على أحدث التطورات التي تفضي إلى إحداث تحول غير مسبوق في صناعتنا".
=