Tuesday, 13 November 2018

At the BIG 5 Dubai 2018, GV2 VEDA France will be presenting its VEDAFEU range, dedicated to passive fire protection, which has been validated by the UAE Civil Defense






United Arab Emirates- November 11, 2018: Rapid fire spread in buildings is something that, even today, continues to be a problem, with consequences that are often disastrous leading in some cases to heavy loss of life. There is no lack of recent examples:- The Zen Tower in Dubai in May 2018, Grenfell Tower in London in June 2017, Torch Tower in Dubai in 2017 and 2016, The Address Downtown also in Dubai in December 2016... The only way to protect people and property in the face of this type of events is to systematically install appropriate, certified and patented fire barrier solutions during construction.




Among the products for which GV2 VEDA FRANCE is famous, the VEDAFEU range, designed to offer passive fire protection, consists of ropes, mattresses, blankets, fillerboards and firestop foam. This patented range is validated by local authorities (UAE Civil Defense, Qatar Civil Defense, Kuwait Fire Department...) and has obtained international certifications (EN, UL, BS) issued by world-renowned independent official laboratories (Efectis, CSTB, TÜV Singapore, Exova...).




VEDAFEU products are fire-rated up to 4 hours and can be used for joint gaps up to 840 mm. In order to meet the most challenging technical requirements, these firestop solutions are validated in multiple configurations: - with and without movement; for horizontal and vertical applications, for head-of-wall configurations, for facade panels...




In order to further expand its operations in the Middle East, GV2 VEDA FRANCE will, for the third consecutive year, be taking part in The BIG 5 Dubai. The company will raise the awareness of those operating in the construction industry in respect of the problem of fire spreading through buildings, and will present its VEDAFEU range, which is designed to solve a problem that has affected the region on numerous occasions.




As designer and manufacturer of firestop systems and building joints (expansion joints, control joints, joint covers, stair nosings, etc.), the company offers technical, reliable and aesthetic solutions that can be used in all types of buildings (shopping malls, hospitals, schools, industrial buildings, airports, etc.), for both standard and seismic joints.




GV2 VEDA FRANCE's expertise is acknowledged by professionals throughout the sector:- architects, design offices, general contractors and subcontractors. The company's most emblematic achievements include - the extension of the Mecca esplanade in Saudi Arabia, the new Palace of Justice in Paris, the pavilion of the United Arab Emirates for the 2020 World Expo, The Palm Tower and Zuleyka Hospital in Dubai, the Saint Regis Hotel in Indonesia...




في إطار فعاليات معرض "بيج فايف" دبي 2018، 

شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس تعرض سلسلة فيدافو 

الخاصة بتوفير الحماية السلبية من الحرائق 

والحاصلة على شهادة اعتماد من الدفاع المدني الإماراتي 




الإمارات العربية المتحدة :2018إن الانتشار السريع للحرائق داخل المباني لا يزال يمثل حتى يومنا هذا مشكلة نظراً لأن عواقبه غالباً ما تكون كارثية حيث يؤدي أحياناً إلى خسائر فادحة في الأرواح. وهناك أمثلة حديثة دالة على ذلك مثل حريق برج زين في دبي في مايو 2018 وحريق برج جرينفل في لندن في يونيو 2017 وحريق برج الشعلة في دبي عامي 2017 و2016 وحريق فندق فندق العنوان دبي داون تاون في دبي في ديسمبر 2016. وبالتالي يعد الحل الوحيد لحماية الأفراد والممتلكات من هذه المشكلة هو القيام بشكل ممنهج خلال عمليات تشييد المباني بتركيب حلول حماية من النيران مع مراعاة أن تكون حلول مناسبة ومعتمدة ومسجلة.




ومن بين المنتجات التي تشتهر بها شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس هناك سلسلة فيدافو المصممة لتوفير حماية سلبية من الحرائق وتشمل حبال وحشوات وبطانات وشرائح ورغاوي مقاومة للنيران. وقد تم اعتماد هذه السلسلة المسجلة رسمياً من قبل سلطات محلية عديدة (مثل الدفاع المدني في الإمارات العربية المتحدة وقطر والإدارة العامة للإطفاء في الكويت ...إلخ). كما حصلت هذه السلسلة على شهادات اعتماد دولية (التوافق مع معايير الأمان الأوروبية "EN" والأمريكية "UL" والبريطانية "BS") وهي شهادات ممنوحة من قبل معامل رسمية مستقلة ذات شهرة عالمية (مثل مجموعة إيفيكتيس ومراكز سيه.إس.تيه.بيه وتي.يو.في سنغافورة ومجموعة إكسوفا...).




هذا وتتمتع منتجات فيدافو بالقدرة على مقاومة النيران لمدة تصل إلى أربع ساعات مع إمكانية استخدامها بفواصل فتحات تصل إلى 840 ملليمتر. وفي إطار السعي لتلبية متطلبات أكبر التحديات التقنية، تم اعتماد هذه الحلول المقاومة للنيران بتصميمات عدة سواء كان لأماكن ثابتة أو متحركة ولتطبيقات أفقية أو رأسية ولتصميمات خاصة بمنطقة التقاء الأسقف مع الجدران وحتى لواجهات المباني...




وسعياً منها لتحقيق مزيد من التوسع في الشرق الأوسط، ستقوم شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس للعام الثالث على التوالي بالإشتراك في فعاليات معرض "بيج فايف" دبي. فهي تهدف إلى زيادة وعي المعنيين بصناعة التشييد والبناء إزاء مشكلة انتشار الحرائق في المباني كما ستقوم عرض إنتاجها من سلسلة فيدافو التي تم تصميمها لحل مشكلة أثرت على المنطقة في مناسبات عدة. 




وبصفتها جهة مصممة ومصنعة لأنظمة مقاومة الحرائق وللفواصل الخاصة بالمباني (مثل فواصل التمدد وفواصل التحكم وأغطية الفواصل وفواصل الحواف الخارجية للدَرج...إلخ)، تقدم الشركة حلول تقنية فعالة ذات تصميم جمالي حيث يمكن استخدامها في جميع أنواع المباني (المراكز التجارية والمستشفيات والمدارس والمنشآت الصناعية والمطارات...إلخ) وذلك سواء كان بالنسبة للفواصل القياسية أو المقاومة للزلازل. 




وأخيراً تمتلك شركة جيه.فيه.دو- فيدا فرانس خبرة كبيرة يقر بها المتخصصون في القطاع (المهندسون المعماريون ومكاتب التصميم والمقاولون العموميون والفرعيون). ومن بين أكثر الإنجازات الهامة للشركة هناك مشروع توسعة الحرم المكي بالمملكة العربية السعودية وتشييد قصر العدل الجديد في باريس وجناح الإمارات العربية المتحدة في معرض إكسبو الدولي 2020 وبرج بالم تاور ومستشفى زليخة في دبي وفندق سانت ريجيس في إندونيسيا.
=