Sunday, 28 October 2018

Sofitel Dubai Downtown launches the Family Suite Package




Sofitel Dubai Downtown launches new package to attract the family market as the latest research reveals family trips dominating the inbound travel market, particularly from other GCC countries




Sofitel Dubai Downtown is focusing on the GCC families’ travelers with the launch of new family-focused packages.




Research by GlobalData, a leading analytics company, and released earlier this year, has revealed family trips are dominating outbound travel from the GCC, Saudi Arabia family travel alone accounts for 73.1% of international departures, with the UAE, one of the most visited country’s according to the data.




As part of the family package, guests can take advantage of the two- bedroom Downtown Suite, which not only features views of the Burj Khalifa but also has a living room and two separate bedrooms with the latest in-room entertainment technology while the floor to ceiling windows offer uninterrupted views of Downtown Dubai, the Dubai Coastline and Sheikh Zayed Road. The modern design of the room ensures it’s the perfect retreat for families and groups after a long day.




The family package has a range of benefits including luxury airport transfers, complimentary additional beds, as well as special offers at the So spa by Sofitel to further enhance the guest experience as well as a range of offers at a myriad of Dubai’s visitor attractions.




The hotel is conveniently connected to the Dubai Mall through a skywalk, is in close proximity to the metro station and also offers a free shuttle services to the nearby kite beach. Some of Dubai’s most popular attractions the hotel provides special offers for include KidZAnia Dubai, Dubai Aquarium, Reel Cinemas, and Virtual Reality Park.




The hotel consists of 274 rooms with views of the Arabian coastline or the Burj Khalifa, 76 suites, the Presidential Suite, the Royal Suite and now the two-bedroom Downtown Suite. The hotel also offers eight distinctive dining experiences including the recently launched Player Sports Bar and Terrace as well as Modi, one of the highest Georgian dining experiences in the world, situated on the 31st floor.





For younger guests, Le Petit Prince Kids Club will keep children between the ages of four and 12 entertained with a selection of books, toys and games. Families will also be able to take advantage of the 5th floor rooftop infinity pool.




For parents looking to relax the So Spa facility includes eight treatment rooms, a couple’s treatment room, sauna, steam room and hammam facilities. The hotel also features state-of-the-art fitness equipment in the So Fit fitness centre.




Guests staying at the two-bedroom Downtown Suite enjoy complimentary breakfast as well as free airport transfers to and from Dubai International Airport and Al Maktoum Airport in a luxury car for a family of six.




Prices for the Downtown Suite start from AED 2299 for a family of 6




For more information, contact Sofitel Dubai Downtown or +971 503 666 or visit www.sofitel-dubai-downtown.com




فندق سوفيتل دبي داون تاون يطلق عرض الأجنحة العائلية





الأبحاث السوقية تؤكد أن الرحلات العائلية تهيمن على سوق السفر الداخلي في دول مجلس التعاون الخليجي




يركز فندق سوفيتل دبي داون تاون على استقطاب المزيد من العائلات القادمة لزيارة دبي من دول مجلس التعاون الخليجي عبر إطلاق باقات عائلية جديدة.




وكشفت الأبحاث التي أجرتها مؤخراً شركة "جلوبال داتا" الرائدة في مجال التحليلات أن الرحلات العائلية تهيمن على قطاع السفر في دول مجلس التعاون الخليجي، وتمثل 73.1٪ من الرحلات الدولية في المملكة العربية السعودية وحدها. وتعتبر دولة الإمارات العربية المتحدة واحدة من أكثر الدول زيارةً وفقاً للدراسة.




وتتيح هذه الباقة العائلية للضيوف فرصة الاسترخاء في جناح داون تاون المكون من غرفتي نوم وغرفة معيشة بإطلالات رائعة على برج خليفة مع أحدث تقنيات الترفيه. حيث توفر النوافذ الممتدة من الأرض حتى السقف إطلالات لا نظير لها على وسط مدينة دبي وساحل دبي وشارع الشيخ زايد. ويضمن التصميم العصري للجناح خياراً مثالياً للعائلات والمجموعات.




وتشمل الباقة العائلة على مجموعة من المزايا الرائعة بما في ذلك خدمة النقل من وإلى المطار والأسرّة الإضافية المجانية، بالإضافة إلى عروض خاصة في نادي "سو" الصحي لتعزيز تجربة الضيوف. كما يمكن للضيوف الاستفادة من مجموعة من العروض التي لا تحصى في أهم وجهات الجذب السياحية في مدينة دبي.




ويرتبط الفندق بشكل مباشر مع مول دبي ويقع على مقربة من محطة مترو دبي، كما يوفر خدمات نقل مجانية إلى شاطئ "كايت بيتش" القريب. ويقدم الفندق عروضاً خاصة لزيارة كيدزانيا دبي وأكواريوم دبي وريل سينما ومتنزه الواقع الافتراضي.




ويضم فندق سوفيتل دبي داون تاون 274 غرفة مطلة على الشاطئ أو برج خليفة، بالإضافة إلى 76 جناحاً فاخراً والجناح الرئاسي والجناح الملكي وجناح داون تاون المكون من غرفتي نوم. ويشمل الفندق ثمانية خيارات مميزة لتناول الطعام بما في ذلك مطعم "مودي" في الطابق الـ 31.




ويمكن للضيوف من الأطفال الصغار قضاء أوقات ممتعة في نادي "لي بيتي برينس" للأطفال بين الرابعة والثانية عشر من العمر والاستمتاع بمجموعة مختارة من الكتب والألعاب. كما يمكن لأفراد العائلات الاسترخاء في بركة السباحة الكبيرة على السطح في الطابق الخامس.




ويشتمل نادي "سو" الصحي على 8 غرف علاجية وغرفة علاج للأزواج وساونا وغرفة بخار ومرافق الحمام التقليدي. كما يضم الفندق معدات لياقة بدنية هي الأحدث من نوعها في صالة "سو فيت" الرياضية.




ويمكن للضيوف المقيمين في جناح داون تاون المكون من غرفتي نوم الاستمتاع بوجبة إفطار مجانية وخدمة النقل المجانية من وإلى مطار دبي الدولي ومطار آل مكتوم في سيارة فاخرة تتسع لعائلة مكونة من 6 أفراد.




ويذكر أن أسعار الإقامة في جناح داون تاون تبدأ من 2299 درهم للعائلة المكونة من 6 أفراد. ولمززيد من المعلومات يرجة زيارة الموقع الإلكتروني لفندق سوفيتيل دبي داون تاون: www.sofitel-dubai-downtown.com

=