Sunday, 28 October 2018

Samsung Celebrates the Fifth Anniversary of its Bani Suef Factory




The factory has been supplying the local and regional markets with high-quality TV sets since its official inauguration in 2013




Cairo, Egypt, 24 October 2018 – Today Samsung Electronics Egypt celebrates five years of producing “made in Egypt” high-quality TVs. This factory is Samsung’s first of its kind in the Middle East and Africa, applying state-of-the-art technologies to render cutting-edge QLED TV sets. With total investments of $270 million, Bani Suef’s factory is one of Samsung’s 14 worldwide factories specialized in TV production.




“Samsung’s factory in Bani Suef is a remarkable success story from the onset. The factory has been established and inaugurated in 2013, to produce a wide range of locally made product lineup starting from 24” and up to QLED and 82” TVs,” said Eng. Kassem Hassan, Head of the TV Department at Samsung Electronics Egypt. “Moreover, the factory invests heavily in the skill development of its employees and has trained over 180 workers and technicians up to date on the latest manufacturing technologies applied in the factory. As a testament to the high-quality products rendered by the factory, 80-85% of its production is being exported to Middle Eastern and African countries.”




Building on Samsung’s legacy as the number one TV manufacturer globally for 12 years*, the factory is well equipped to respond to the local market demands and also export overseas, which in turn contributes to the overall economy by securing steady foreign currency flow. Moreover, the factory’s production capacity is six million units annually.




In celebration of the factory’s fifth anniversary, Samsung is currently conducting a massive discount and value added promotion campaign for its TV products starting 15 October. The campaign covers Samsung’s full TV range including Q-Led and large screen TVs.




سامسونج تحتفل بمرور خمس سنوات على افتتاح مصنعها في بني سويف 

يوفر المصنع مجموعة من أحدث التلفزيونات فائقة الجودة للسوقين المحلي والإقليمي منذ افتتاحه الرسمي عام 2013 




القاهرة في 24 أكتوبر 2018- احتفلت سامسونج إلكترونيكس مصر اليوم بمرور خمس سنوات على بدء إنتاجها للتلفزيونات فائقة الجودة والتي تحمل بكل فخر شعار "صُنع في مصر". يُعد مصنع سامسونج في بني سويف الأول من نوعه لشركة سامسونج في الشرق الأوسط وأفريقيا، ويعتمد على أحدث تكنولوجيا عالمية في إنتاج تلفزيونات QLED المتطورة. بلغت الاستثمارات الإجمالية للمصنع 270 مليون دولار، حيث يُعتبر واحداً من 14 مصنعاً لسامسونج على مستوى العالم تتخصص في إنتاج التلفزيونات. 




وتعليقاً على تلك المحطة الهامة في مسيرة المصنع بالسوق المصري، يقول المهندس/ قاسم حسن، رئيس قطاع التلفزيونات في سامسونج إلكترونيكس مصر، "إنّ مصنع سامسونج في بني سويف يمثل قصة نجاح تفخر بها الشركة وذلك منذ افتتاحه في السوق المصري قبل خمس سنوات. لقد أقيم المصنع وتم افتتاحه في 2013، لإنتاج باقة متنوعة من شاشات سامسونج محلياً، بداية من شاشات سامسونج بقياس 24 بوصة وصولاً لتلفزيونات QLED قياس 82 بوصة. بالإضافة لذلك، يستثمر المصنع بقوة في تطوير مهارات العاملين به، حيث قام بتدريب أكثر من 180 عامل وفني على أحدث تقنيات التصنيع التي يتم تطبيقها في مصنعنا ببني سويف. يتم تصدير 80-85% من إنتاج مصنع سامسونج في بني سويف لعدد من دول الشرق الأوسط وأفريقيا، وهو ما يُعد شهادة عالمية على الجودة الفائقة لمنتجات المصنع." 




تبلغ الطاقة الإنتاجية لمصنع بني سويف ستة ملايين جهاز سنوياً، كما أنّه مُجهز بشكل كامل لتلبية احتياجات السوق المحلي والتصدير لدول المنطقة، وهو ما يساهم في تنمية الاقتصاد المصري من خلال توفير تدفقات ثابتة من العملات الأجنبية عن طريق التصدير، كما يأتي تأكيداً لمكانة سامسونج العالمية باعتبارها الشركة رقم واحد في إنتاج التلفزيونات على مستوى العالم على مدار 12 عاماً متتالية*. 




وفي إطار الاحتفال بمرور خمس سنوات على افتتاح المصنع، اطلقت سامسونج حملة تخفيضات كبيرة بداية من 15 أكتوبر الحالي تتضمن كافة تلفزيونات سامسونج بما في ذلك تلفزيونات QLED والتلفزيونات ذات الأحجام الكبيرة.
=