Sunday, 28 October 2018

Hilton Presents its Economic Impact at the U.S. Business Mission to Egypt 2018




800,000+ Hilton Honors guests contribute $59.7m annually to North African communities




Cairo, Egypt, 24th October 2018




Hilton (NYSE: HLT), a leading global hospitality company, underlined its significant positive impact on local economies during its participation in the U.S. Business Mission to Egypt 2018 held on 24-25 October. Led by the U.S. Chamber of Commerce’s U.S.-Egypt Business Council, together with AmCham Egypt, the U.S. Business Mission aims to showcase the outstanding Egyptian-U.S. business ties and U.S. companies’ commitment to further boost bilateral ties and explore new business opportunities in the local market. The Hilton delegation was headed by Mohab Ghali, Vice President of Operations, Egypt and North Africa, Hilton.




“We are honored to be part of the U.S. Business Mission this year as we strive to further expand our operations in Egypt,” said Mohab Ghali, Vice President of Operations, Egypt and North Africa, Hilton. “Egyptian tourism has been recovering at impressive growth rates. Such promising performance was also reflected in Hilton’s growth and development in the Egyptian market; not only does Hilton open and sign new hotels, but our team members and our operations have always been very conscious and active contributors to the Egyptian community. With Hilton approaching its 100th anniversary, we are proud to be participating and showing the effect that our company has on the communities where we operate.”




To mark its 100th anniversary, Hilton commissioned research showing that, in 2017, US$ 59.7 million was contributed to communities across North Africa by travellers staying with the chain under its Hilton Honors loyalty programme. This combines their hotel rates with money spent on local goods, services and entertainment based on an average spend of $1.11 spent in the community per each $1 spent at Hilton properties, as calculated by the WTTC. The company served 802,545 thousand guests during that period in North Africa, the majority of these being in its 17 strong Egyptian portfolio.



“Egypt and the U.S. are long-term strategic partners with strong historic ties,” said Steve Lutes, Vice President of Middle East Affairs at the US Chamber of Commerce. “The biennial U.S. Business Mission is an opportunity to showcase the success stories of U.S. companies operating in Egypt. Tourism has always been one of Egypt’s most promising sectors and a major contributor to the GDP, and we are particularly pleased to have Hilton join the Business Mission given their historic presence in the market as one of the pioneering American businesses which has seized upon the potential of the travel and tourism industry in Egypt.”




Hilton’s participation in the U.S. Business Mission underscores its commitment to the Egyptian market. With a portfolio of 17 properties across Egypt and ambitious plans to expand to 25 properties by 2022, Hilton is one of the largest international hotel brands in the country, operating and developing five of its brands in Egypt including: Conrad, Hilton Garden Inn, Waldorf Astoria, DoubleTree by Hilton, and Hilton Hotels & Resorts.




هيلتون تستعرض الأثر الاقتصادي لأعمالها في مصر خلال زيارة بعثة الأعمال الأمريكية لمصر




القاهرة في 24 اكتوبر 2018 




استعرضت شركة هيلتون (المدرجة في بورصة نيويورك تحت شعار: HLT)، الشركة العالمية الرائدة في قطاع الضيافة، الأثر الإيجابي لأعمالها على المساهمة في تنمية الاقتصاديات المحلية وذلك خلال مشاركتها في فاعليات زيارة بعثة الأعمال الأمريكية إلى مصر لعام 2018 والتي تمتد على مدار يومي 24-25 أكتوبر الحالي. شارك في ترتيب تلك الزيارة الهامة كل من غرفة التجارة الأمريكية ومجلس الأعمال المصري الأمريكي.




تهدف بعثة الأعمال الأمريكية للتأكيد على العلاقات التجارية المتميزة بين مصر والولايات المتحدة الأمريكية، وابراز مدى التزام الشركات الأمريكية العاملة في مصر بتحقيق المزيد من تعزيز العلاقات الثنائية واستكشاف فرص اقتصادية جديدة بالسوق المحلية. ترأس وفد شركة هيلتون في اجتماع بعثة الأعمال الأمريكية السيد/مُهاب غالي-نائب رئيس العمليات في مصر وشمال أفريقيا - شركة هيلتون. 




وتعليقاُ على ذلك، يقول السيد/ مُهاب غالي: "يشرفنا أن نكون جزءًا من بعثة الأعمال الأمريكية هذا العام، حيث نسعى جاهدين لتوسيع حجم أعمالنا في مصر، خاصة بعد أن انعكس الأداء الواعد لقطاع السياحة في مصر على نمو شركة هيلتون وتطورها في السوق المصرية وذلك في ظل التعافي الملحوظ للقطاع بمعدلات نمو لم نشهدها منذ سنوات. إن دور هيلتون لا يقتصر فقط على افتتاح وتوقيع عقود تشغيل لفنادق جديدة، ولكن هناك دور فعال لفريق العاملين وعملياتنا التشغيلية في السوق المحلي، عن طريق المساهمة بفعالية في دعم وتنمية المجتمع المصري. ومع قرب احتفال هيلتون مرور قرن على تأسيسها، نفخر بمشاركتنا واستعراض التأثير الذي تحققه شركتنا في المجتمعات التي نعمل فيها".






وفي إطار الاحتفال بمرور مائة عام على تأسيسها، أجرت هيلتون بحثاً أظهر أن الشركة ساهمت بمبلغ 59.7 مليون دولار أمريكي في 2017 في اقتصاد بلاد شمال أفريقيا، متمثلة في نفقات اقامة المسافرين من أعضاء برنامج الولاء Hilton Honors في سلسلة فنادق هيلتون بالمنطقة. 




ويتضمن هذا المبلغ أسعار الإقامة بالفنادق، والأموال التي يتم إنفاقها على السلع والخدمات المحلية والترفيه بمعدل انفاق قدره 1.11 دولار أمريكي يتم إنفاقه في المجتمع مقابل كل دولار تم انفاقه داخل فنادق هيلتون طبقاً لإحصاءات المجلس العالمي للسفر والسياحة WTTC. من ناحية أخرى، قدمت الشركة خدماتها إلى 802.545 نزيلاً في شمال أفريقيا خلال تلك الفترة، أقام معظمهم في فنادق هيلتون في مصر، والبالغ عددها 17 فندقاً. 




ومن جانبه علق السيد/ ستيف لوتْس، نائب الرئيس لشؤون الشرق الأوسط-غرفة التجارة الأمريكية: "إن مصر والولايات المتحدة يتمتعان بشراكة استراتيجية طويلة الأجل وتربطهما علاقات تاريخية قوية. في الوقت نفسه، تُمثل بعثة الأعمال الأمريكية التي تزور مصر كل عامين فرصة رائعة لاستعراض قصص نجاح الشركات الأمريكية العاملة في مصر. إنّ قطاع السياحة يُعد واحداً من القطاعات الواعدة في مصر ومساهماً رئيسياً في الناتج المحلي الإجمالي، لذلك يُسعدنا بشكل خاص انضمام هيلتون لبعثة الأعمال الأمريكية نظراً لتواجدها الراسخ في السوق كواحدة من الشركات الأمريكية الرائدة التي تمكنت بقوة من اقتناص الفرص المتاحة في قطاع السفر والسياحة بالسوق المصرية".




وتأتي مشاركة هيلتون ضمن بعثة الأعمال الأمريكية تأكيداً على التزامها نحو السوق المصرية. فمن خلال محفظة فنادقها التي تضم 17 فندقاً ومنتجعاً في جميع أنحاء مصر، وخطط التوسع الطموحة للوصول بعدد فنادقها إلى 25 فندقاً بحلول عام 2022، تُعد هيلتون واحدة من كبرى العلامات التجارية في عالم الضيافة في مصر، حيث تقوم بتشغيل وتطوير محفظة فندقية تضم خمس علامات تجارية تابعة لها في مصر، بما في ذلك: كونراد، هيلتون جاردن إن، والدورف أستوريا، دبل تري من هيلتون، وفنادق ومنتجعات هيلتون.






 
=