Wednesday, 10 October 2018

Forbes Middle East Highlights The Gamechangers




Forbes Middle East unveils the Middle East’s top 100 startups and 50 most active investors
60 startups are based in the U.A.E.
Startup ecosystems in Egypt, Lebanon and Jordan show signs of growth and progress
In the second half of 2018 so far, over 21 MENA startups have raised funding
Listed startups have secured over $610 million in total funding from external investors

Dubai, October 10, 2018: Forbes Middle East has unveiled 2018’s most successful startups, investors and changemakers shaping the Middle East’s business landscape. Its October issue features three lists: Top 100 Startups in the Middle East; The 50 most active investors; and 12 Up and Coming Companies.



Khuloud Al Omian, Editor-in-Chief of Forbes Middle East said, “The Middle East is becoming a stronger community for both angel investors and venture capitalists. With this progress, many startups are showing significant growth, with a substantial number of businesses maturing the entrepreneurial ecosystem in the region.”



Governments are now actively supporting the startup communities in their respective countries. The U.A.E. is considered a hub to convert ideas into innovation. The government are not leaving any stones unturned to provide their maximum support to budding entrepreneurs. Other countries like Egypt, Jordon, Lebanon are not far behind, with Jordan’s government recently launching a $98 million fund to help startups access early stage financing.



The Top 100 Startups list highlights companies offering innovative solutions to some of the major challenges faced by regional businesses and consumers. The 50 most Active Investors have been successfully identifying and funding entrepreneurial talent across the region.



For the first time, Forbes Middle East has also formed a separate list for 12 Up and Coming Companies—the businesses bagging the highest amount of funding. Investors have now increased their appetite as they continue to fund MENA-based startups that fix transit systems, insure people, facilitate e-payments and offer robo-backed investment advisory solutions.



The complete list can be viewed at:

Top 100 startups in the Middle East

50 most active investors in the Middle East

Top 12 Up and Coming companies








فوربس الشرق الأوسط تعلن عن أقوى 100 شركة ناشئة في الشرق الأوسط 2018



- إطلاق 3 قوائم للشركات الناشئة وأبرز المستثمرين في المنطقة

- المستثمرون ضخوا أكثر من 610 ملايين دولار في الشركات الناشئة

- 60 شركة ناشئة في القائمة تتخذ من الإمارات مقراً لها

- تحسن ملحوظ في أداء الشركات الناشئة في مصر والأردن ولبنان

- 21 شركة ناشئة تمكنت من جذب استثمارات خلال النصف الأول من 2018

دبي، 10 أكتوبر/ تشرين الأول 2018:

كشفت فوربس الشرق الأوسط للعام الثاني على التوالي عن أبرز الشركات الناشئة، والمستثمرين الأكثر إسهاماً في تكوين بيئة الأعمال في المنطقة، حيث أعلنت عن قائمة " أقوى 100 شركة ناشئة في الشرق الأوسط 2018" التي تبرز أكثر الشركات الناشئة جمعاً للتمويلات من المستثمرين، فضلاً عن قائمة "أنشط 50 مستثمراً في الشرق الأوسط 2018" ممن يعدون في صدارة الداعمين للشركات الناشئة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وللمرة الأولى، تعلن فوربس الشرق الاوسط عن قائمة "12 شركة تحت الضوء في الشرق الأوسط 2018".

وقد صرحت خلود العميان رئيسة تحرير فوربس الشرق الأوسط بقولها: " يتنامى دور الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في دعم بيئة الأعمال للشركات الناشئة عاماً تلو آخر، ويتزايد إقبال المستثمرين بأنواعهم سواء أكانوا مستثمرين ملائكيون أم أصحاب رأس مال مخاطر، بجانب النمو الملحوظ الذي تمكنت الشركات الناشئة من تحقيقه، مما يسهم في إثراء روح ريادة الأعمال في المنطقة".

كما تدعم حكومات دول المنطقة بيئة الشركات الناشئة بشكل ملحوظ، فتعد الإمارات مركزاً إقليمياً للشركات الناشئة ومركزاً للإبداع والابتكار في هذا المجال، فضلاً عن الجهود الملحوظة في الأردن ومصر ولبنان لدعم وتشجيع ريادة الأعمال.

وتضم قائمة "أقوى 100 شركة ناشئة في الشرق الأوسط 2018" أبرز الشركات الناشئة التي نجحت في ابتكار نماذج أعمال تساعد على تخطي العقبات التي قد تواجه بيئة الأعمال، فيما تلقي قائمة "أنشط 50 مستثمراً في الشرق الأوسط 2018" الضوء على أبرز المستثمرين الذين وقفوا بجوار الشركات الواردة في قوائم فوربس الشرق الأوسط. كذلك تتضمن قائمة "12 شركة تحت الضوء في الشرق الأوسط 2018" عدداً من الشركات التي تمكنت من بناء نموذج أعمال ناجح وقوي، وتمكنت من تكوين قاعدة عملاء تضمن تدفقات نقدية مستقرة.

The complete list 



=