Tuesday, 30 October 2018

DESIGN INTERNATIONAL HIGHLIGHTS CREATIVITY & DESIGN CULTURE IN PRINT




Coffee Table book “Motion Buildings Meeting Places“ launched at d3 Dubai




Dubai, UAE – With retail playing an integral role in elevating Dubai on the global stage, leading retail architecture firm, Design International are launching their own international journey in a hard back edition of “Motion Buildings, Meeting Places” at their office in the Design District in the presence of clients, media and local dignitaries.

The book highlights key take home design messages by the partners at Design International who take us back down memory lane when Design International began and how over the years the founding partners have transformed the standard design of shopping malls and buildings into functional and yet unique immersive environments.

Paul Molle talks about the value of differences and how different cultural and artistic influences during his travels shaped the way he looks at evolving retail spaces. In the following chapter, Lucio Guerra talks about his creative journey and designing and constructing buildings as solid as rocks but at the same time as flexible and fluid as water.

Chapter four sees Davide Padoa talking about creativity and design culture and how he ventured into the world of architecture and design, from working in a design firm and teaching architecture in University in Jakarta.

The Partners have worked in different parts of the world with a work ethic that is founded on international experience and local knowledge and hence Design International today has a diverse team looking after projects in multiple countries.

The book highlights the vision of Design international with their portfolio of projects. The book particularly aims to inspire young students, architects and ambitious designers into following their passion and creativity for future success.

Originally founded in Toronto, Canada in 1965, Design International is now headquartered in London, with offices in Milan, Shanghai and Dubai. It works across six integrated divisions: Architecture, Master planning, Interior Design, Lighting Design, Landscape Design, and Graphic Design.

شركة "ديزاين إنترناشونال" تلقي الضوء على كتاب يتناول ثقافة الإبداع والتَّصميم

تم إطلاق الكتاب المصور "Motion Buildings Meeting Places" في حي دبي للتصميم





دبي، الإمارات العربية المتحدة - مع قيام متاجر التجزئة بدورٍ أساسيٍ في الارتقاء بدبي على المسرح العالمي، تطلق الشركة الرائدة في مجال الهندسة المعمارية لمتاجر التجزئة، شركة "ديزاين إنترناشونال" رحلتها الدولية الخاصة في نسخة مطبوعة من "Motion Buildings, Meeting Places" في مكتبها في حي التصميم بحضور العملاء ووسائل الإعلام وكبار الشخصيات المحلية.

الكتاب يسلط الضوء على رسائل تصميم المنازل التي أعدها الشركاء في شركة "ديزاين إنترناشونال" والذين يعيدوننا إلى عالم الذكريات عندما بدأت شركة "ديزاين إنترناشونال" العمل وكيف قام الشركاء المؤسسون على مدار السنين بتحويل التصميم القياسي لمراكز التسوق والمباني إلى بيئات غامرة وظيفية وفريدة من نوعها.

يتحدث السيد/ بول مول عن قيمة الاختلافات وكيف أن التأثيرات الثقافية والفنية المختلفة التي تعرَّض لها خلال رحلاته شكلت الطريقة التي ينظر بها إلى تطور مساحات متاجر التجزئة. في الفصل التالي، ويتحدث السيد/ لوسيو جويرا عن رحلته الإبداعية وتصميم وتشييد مباني صلبة كالصخور ولكن في الوقت نفسه مرنة وسلسة كالماء.

ويشهد الفصل الرابع تحدُّث السيد/ دافيد بادوا عن ثقافة الإبداع والتَّصميم وكيف كانت مغامرته في عالم الهندسة المعمارية والتصميم، من واقع عمله في شركة تصميم وتدريس الهندسة المعمارية في جامعة في جاكرتا.

لقد عمل الشركاء في أجزاء مختلفة من العالم بأخلاقيات عمل تقوم على الخبرة الدولية والمعرفة المحلية ومن ثم فإن شركة "ديزاين إنترناشونال" لديها اليوم فريق متنوع يعتني بالمشروعات في العديد من البلدان. 

الكتاب يسلط الضوء على رؤية شركة "ديزاين إنترناشونال" مع ذكر ملف مشروعاتهم المتعددة. ويهدف الكتاب بشكل خاص إلى إلهام الطلاب الشباب والمهندسين المعماريين والمصممين الطموحين لاتباع شغفهم وإبداعهم لتحقيق النجاح في المستقبل.



تأسست شركة "ديزاين انترناشيونال" في الأصل في تورونتو، كندا عام 1965، ويقع مقرها الرئيسي الآن في لندن، ولديها مكاتب في ميلان وشنغهاي ودبي. وتعمل الشركة عبر ستة أقسام متكاملة: الهندسة المعمارية، التخطيط الرئيسي، التصميم الداخلي (هندسة الديكور)، تصميم الإضاءة، تصميم المناظر الطبيعية، وتصميم الجرافيك. 
=