Tuesday, 18 September 2018

Infrastructure Project in Oman Named as Finalist in Bentley Systems’ Year in Infrastructure 2018 Awards Program











Winners to be selected and announced in London on October 18

at Bentley’s Year in Infrastructure 2018 Conference




September 18, 2018 – Bentley Systems, Incorporated, a leading global provider of comprehensive software solutions for advancing infrastructure, has announced one infrastructure project in Oman as finalists in Bentley’s Year in Infrastructure 2018 Awards program. The annual awards program honors the extraordinary work of Bentley software users advancing the design, construction, and operations of infrastructure throughout the world. Twelve independent jury panels of distinguished industry experts selected the 57 finalists from 420 nominations submitted by more than 340 organizations.




Oman Gas Company S.A.O.C.’s Asset Performance Solution for Reliability Management project in Al-Khuwair, Muscat, Oman, has been selected as a finalist in the Going Digital Advancements in Utilities and Industrial Asset Performance category.




Oman Gas Company transmits and distributes gas to 4.4 million people and most of the area’s key economic industry facilities. To ensure consistent availability of its product, the company developed a reliability and integrity program that digitized, automated, and compiled all reliability and integrity data and management tasks into one platform with Bentley’s AssetWise.




Andy Glyde, Middle East regional director for Bentley Systems, said, “We are pleased to acknowledge and celebrate this project in Oman that is named as finalists in Bentley’s Year in Infrastructure 2018 Awards program. This project is among the 57 selected this year, which represent the most outstanding going digital advancements in infrastructure by Bentley software users around the world.”




Winners will be announced at an awards ceremony and gala on October 18 during Bentley’s Year in Infrastructure 2018 Conference, which will be held from October 15 through 18 in London at the Hilton London Metropole. The conference explores innovations in software technology enabling infrastructure project delivery and asset performance, and features keynotes, interactive learning sessions, live technology presentations, panel discussions, and the finalists’ project presentations.




View the list of 57 awards finalists.




Learn about previous awards winners.



"بنتلي سيستمز" تعلن عن تأهل أحد مشاريع البنية التحتية في عُمان إلى جوائز عام البنية التحتية 2018





18 سبتمبر 2018 – أعلنت "بنتلي سيستمز إنكوربوريتد" (Bentley Systems, Incorporated)، إحدى الشركات المتخصصة في مجال توفير الحلول البرمجية الشاملة لتطوير البنية التحتية، عن تأهل أحد مشاريع البنية التحتية في سلطنة عُمان إلى نهائي جوائز عام البنية التحتية 2018 (Year in Infreastructure 2018)، التي تنظمها الشركة. وتكرم هذه الجوائز السنوية الإنجازات الاستثنائية لمستخدمي برمجيات "بنتلي" فيما يتعلق بتطوير تصاميم وبناء وعمليات البنية التحتية في مختلف أنحاء العالم. وقامت لجنة تحكيم مستقلة مؤلفة من 12 من أبرز الخبراء المختصين في هذا المجال باختيار 57 متأهل نهائي من بين 420 مشروعاً مرشحاً تم تقديمها من قبل ما يزيد على 340 مؤسسة. 




وتم اختيار مشروع "حل أداء الأصول لإدارة الموثوقية" في منطقة الخوير في مسقط والتابع لشركة الغاز العُمانية كأحد المتأهلين النهائيين ضمن فئة "تبني التطورات الرقمية في المرافق وأداء الأصول الصناعية" (Going Digital Advancements in Utilities and Industrial Asset Performance). 




وتقوم شركة الغاز العُمانية بنقل وتوزيع الغاز إلى 4.4 مليون نسمة، بالإضافة إلى معظم المرافق الصناعية الاقتصادية الرئيسية في المنطقة. ولضمان توافر منتجاتها بشكل ثابت، قامت الشركة بتطوير برنامج للموثوقية والنزاهة يعمل على رقمنة وأتمتة وجمع كافة البيانات المتعلقة بالموثوقية والنزاهة ومهام الإدارة في منصة واحدة باستخدام "آسيت وايز" (AssetWise) من "بنتلي". 




وقال آندي جلايد، المدير الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط لدى "بنتلي سيستمز": "نحن سعداء بتكريم والاحتفاء بهذا المشروع في سلطنة عُمان والذي تم اختياره كأحد المشاريع المتأهلة لنهائي جوائز عام البنية التحتية 2018. ويعد هذا المشروع واحداً من بين 57 مشروعاً وقع عليها الاختيار للمشاركة في جوائز هذا العام، وهي تمثل أبرز التطورات الرقمية في مجال البنية التحتية لمستخدمي برمجياتنا حول العالم". 




وسيتم الإعلان عن أسماء الفائزين بهذه الجوائز في حفل خاص يقام بتاريخ 18 أكتوبر/تشرين الأول خلال مؤتمر عام البنية التحتية 2018، الذي يعقد في الفترة من 15 إلى 18 أكتوبر/تشرين الأول المقبل في فندق هيلتون لندن ميتروبول في العاصمة البريطانية لندن. ويبحث المؤتمر في الابتكارات في تكنولوجيا البرمجيات التي تدعم تسليم مشاريع البنية التحتية وأداء الأصول، حيث يشتمل على كلمات رئيسية وجلسات تعلم تفاعلية وعروض حية حول التكنولوجيا وجلسات نقاش وعروض للمشاريع المتأهلة للجوائز. 




يمكن الاطلاع على قائمة المتأهلين الـ 57 للجوائز من هنا




كما يمكن الاطلاع على قائمة الفائزين بجوائز الدورات السابقة من هنا




الصور وشرح الصور:






=