Tuesday, 18 September 2018

Big 5 Egypt: Dow Showcases Leading Technologies for High-performance and Energy efficient Construction




Global Chemistry Leader celebrates 20th anniversary of PU Systems House in Egypt

18 September 2018 – Cairo, Egypt – Dow Chemical is participating at the first ever Big 5 Construct exhibition in Egypt, held from 18-21 September in Cairo. During the Show, Dow experts will be on hand to showcase the Company’s industry leading portfolio of high-performance technologies that address a wide range of applications for construction, from building insulation and interior/exterior coatings to waterproofing systems and fire-safety solutions.

Dow established its operations in Egypt in the late 90’s by setting up the first local polyurethane Systems House in the 10th of Ramadan City, in Greater Cairo. Polyurethane represents a key component of the Egyptian industrial sector, which includes the production of refrigerators, heaters, cars, thermal roof insulation, furniture, shoes and thermally insulated pipes among others. Dow solutions for thermal insulation have also been utilized in a number of high-profile projects in Egypt such as the New Egyptian Museum and the Egyptian Parliament building renovations.

“Egypt is experiencing a resurgence in its construction and infrastructure sector owing to the government’s Egypt Vision 2030: Sustainable Development Strategy. Dow is committed to partnering with key public and private sector stakeholders to contribute to the fulfilment of this Vision.” said Momen Adel, Country Manager for Dow Egypt. “Our intimate knowledge of Egypt’s market spanning over four decades coupled with our world-class technologies makes Dow uniquely positioned to help meet Egypt’s construction needs. During the Big 5 in Cairo, we are keen to demonstrate our expertise and engage industry players to brainstorm innovative solutions that will address the country’s challenges particularly in insulating, protecting and enhancing current and future building projects.”

Recently, the Dow Systems House was selected by the United Nations Development Program (UNDP) to test a newly designed machine aimed at finding more cost-effective, environmentally friendly PU production solutions. The results indicated the possibility of replacing the use of ozone-depleting hydrochlorofluorocarbons (HCFCs) as blowing agents for PU production.

At Big 5 Construct Cairo, you will be able to experience Dow products for a range of applications:

Structural Silicone Glazing: Only silicone sealants possess the unique combination of strength, flexibility and weather resistance required for structural glazing applications. Benefits delivered include ease of use, reliable adhesion to variety of surfaces, greater UV stability/temperature/weather resistance and last longer than organic sealants

Expansion Joint Sealants: Effective for sealing transverse contraction and expansion joints, longitudinal, center line and shoulder joints in Portland Cement Concrete (PCC). E.g. DOWSIL™ 888 Silicone Joint Sealant

Energy Efficient Insulation: Metal panels insulated with Dow VORATHERM™ polyisocyanurate and VORACOR™ polyurethane systems for insulated panels and boards bring excellent performance and light weight properties that can meet the most demanding industry requirements, improve longevity and increase energy efficiency. Dow’s latest innovation in spray foam, VORACOR OZO, delivers exceptional thermal protection with a significantly reduced carbon footprint. VORACOR OZO SPF has zero Ozone Depleting Potential (ODP) and <5 Global Warming Potential (GWP).

Insulation enhanced for Fire-protection: Polyisocyanurate (PIR) rigid foam offers the best-in-class insulation performance of polyurethane (PUR), but with greatly enhance fire performance properties. Dow’s family of PIR products – VORATHERM™ polyisocyanurate - offers a wide index of fire-performance levels that be further customized to your specifications, allowing you to keep pace with changing market requirements.

Cool Reflective Roof Coatings: Cool Reflective Roof Coatings (CRRCs) are designed to decrease the amount of heat which can penetrate into buildings, reducing ambient air temperatures and therefore the need for air conditioning – which can in turn reduce the cost of cooling a building by as much as 20%. PRIMAL™ EC 4642 Acrylic Emulsion Polymer is Dow’s latest binder development answering the requirements for cool roofing technology that performs reliably in harsh environments by delivering long-term protection against environmental degradation.

Latex powders for drymix formulations: DOW™ Latex Powder (DLP) is a free-flowing, redispersible powder, rapidly dispersible in water, VAE or VAE-VeoVa based, offering a range of benefits for drymix formulations. Redispersible latex powder combine the benefit of liquid latex modifiers with the convenience, reliability, and handling or storing advantage of one component dry mix systems.



To learn more about Dow’s solutions for construction, visit stand 1D20 (Hall 4) at Egypt International Exhibition Center, Cairo.




في معرض The Big 5 Construct مصر:

داو تعرض تقنيات رائدة،عالية الكفاءة وموفرة للطاقة في مجال التشييد و البناء

رائدة الكيماويات العالمية تحتفل بمرورعشرين عاما على انشاء مصنع أنظمة البولي يوريثان في مصر




18 سبتمبر 2018 – القاهرة، مصر – تشارك شركة داو للكيماويات في معرض The Big 5 Construct و الذي يقام لأول مرة في القاهرة بين 18 و21 سبتمبر الجاري. هذا وسوف تتواجد مجموعة من خبراء داو حاضرين طوال فترة انعقاد المعرض و ذلك لتقديم منتجات الشركة عالية التقنية والرائدة في مجالها والتي تلبي مجالا واسعا من تطبيقات و متطلبات البناء بدءاً من منتجات العزل الحراري للمباني والدهانات الداخلية والخارجية وصولاً إلى أنظمة عزل المياه وحلول مقاومة الحرائق.

وكانت داو قد باشرت أعمالها في مصر أواخر التسعينيات عبر تأسيس أول مصنع محلي لأنظمة البولي يوريثان في مدينة العاشر من رمضان في القاهرة الكبرى. ويمثل البولي يوريثان أحد المكوِّنات الرئيسية للقطاع الصناعي المصري، حيث يدخل في إنتاج الثلاّجات والسخّانات والسيارات والعزل الحراري للأسطح والأثاث والأحذية والأنابيب المعزولة حرارياً وغيرها الكثير من المنتجات. كما تم استخدام حلول داو للعزل الحراري في عدد من المشاريع البارزة في مصر مثل المتحف المصري الجديد وأعمال تجديد مبنى البرلمان المصري، و ذلك على سبيل المثال لا الحصر.

"تشهد مصر انطلاقة كبيرة في قطاعي البناء والبنى التحتية نتيجة المشاريع التي يتم تنفيذها في إطار خطة رؤية مصر 2030 التي هي عبارة عن استراتيجية للنمو و التطوير المستدامين." يقول مؤمن عادل، المدير العام لشركة داو مصر وأضاف: "تلتزم داو بإقامة شراكات مع القطاعين العام والخاص بغية الإسهام في تنفيذ هذه الرؤية. وتقف داو في موقع فريد يؤهلها لمساعدة السوق المصرية بفضل معرفتها العميقة باحتياجاته على مدى أكثر من أربعة عقود من العمل فيه بالتزامن مع تقنياتها ذات المستوى العالمي، للمساعدة في تلبية احتياجات قطاع البناء المصري. ونحن ملتزمون بعرض خبراتنا والتعامل مع المهتمين من هذين القطاعين خلال معرض The Big 5 Construct في القاهرة، واامساهمة المستمرة مع الجميع في التوصل إلى حلول مبتكرة تعالج التحديات التي تواجهها مصر في هذا المجال عموماً، وفي مجال العزل وحماية وتحسين أداء المشاريع الراهنة والمستقبلية على وجه الخصوص".

من جدير بالذكر اختيار مصنع داو في مصر لانظمة البولي يوريثان من قِبَل منظمة الأمم المتحدة للتنمية (UNDP) لاجراء اختبارات تستهدف البحث عن إمكانية استبدال الهيدروفلوروكربونات (HCFC) - المستخدمة حاليا في قطاع عريض من انتاج فوم البولي يوريثان - لكونها مادة متستفذة لطبقة الأوزون. 

وقد أثمرت نتائج الاختبارات عن ايجاد حلول أخرى صديقة للبيئة ومجدية اقتصادياً .

هذا و يسعدنا تقديم مجموعة من منتجات داو الخاصة بالعديد من التطبيقات في معرض The Big 5 Construct في القاهرة. 

سيليكون الواجهات (الزجاجية): تمتلك المواد السيليكونية وحدها المزيج الفريد من القوة والمرونة ومقاومة الأحوال الجوية و كذا منع أي تسريب و كلها ميزات مطلوبة في تطبيقات واجهات المباني. وتشمل مزايا هذا المنتج سهولة الاستخدام، قوة التصاق بتشكيلة كبيرة من الأسطح، درجة أعلى من مقاومة اثر الأشعة فوق البنفسجية، مقاومة الحرارة والأحوال الجوية وعمر افتراضي أطول من المواد العضوية الأخرى.

مادة سد الفواصل ووصلات التمدد: فعالة للتغلب على ظاهرتي التقلص والتمدد، و ذلك لكافة أنواع فواصل الخرسانات الاسمنتية المسلحة (PCC)، مثل DOWSIL™ 888 السيليكوني للفواصل.

عزل موفر في استهلاك الطاقة: توفر الألواح المعدنية المعزولة باستخدام نظام VORATHERM™ بولي ايزوسيانيوريت وأنظمة VORACOR™ للبولي يوريثان في الألواح المعدنية المعزولة و الألواح العازلة ، أداء ممتازاً و خفة في الوزن تستطيع تلبية أشد المتطلبات الصناعية، وتحسن العمر الافتراضي وتعزز كفاءة استخدام الطاقة. ويوفر أحدث ابتكارات داو في عزل الفوم بواسطة ماكينات الرش والمسمَّى VORACOR OZO، حماية خارجية استثنائية بالتزامن مع بصمة كربونية منخفضة بشكل ملحوظ. يتمتع نظام VORACOR OZO SPF بأنه لا يستنزف طبقة الأوزون (ODP = 0) وأن تأثيره ضئيل في ظاهرة الاحتباس الحراري (GWP<5).

عزل معزَّز للوقاية من الحرائق: يوفر فوم البولي ايزوسيانيوريت (PIR) ، الأداء الأفضل في فئته للبولي يوريثان (PUR) ولكنها معززة بمزايا أكبر بكثير في الوقاية من الحرائق. توفر داو عائلة من منتجات VORATHERM™ بولي ايزوسيانيوريت (PIR)، واسعة النطاق على مستويات الأداء في مكافحة الحرائق التي يمكن تصميمها أيضاً حسب طلبكم، لتتيح لكم فرصة مواكبة متغيِّرات الأسواق. 

طبقة الأسطح المبرِّدة العاكسة: تم تصميم هذا المنتج ليعكس أشعة الشمس (CRRCs) مما يقوم بتخفيف كمية الحرارة التي تستطيع النفاذ إلى داخل المباني فتنخفض درجات حرارة الهواء داخل المبنى وبالتالي تقل الحاجة إلى استخدام مكيِّفات الهواء، وهوما قد يسهم بدوره في تخفيض تكاليف تبريد المباني بنسبة قد تصل إلى 20%. يعتبر بوليمير PRIMAL™ EC 4642 الأكريليكي من أحدث مبتكرات داو التي تلبي متطلبات تكنولوجيا تبريد الأسطح القادرة على العمل في البيئات القاسية من خلال توفير حماية طويلة الأمد من التدهور البيئي.

مساحيق لاتِكس لتركيبات درايمِكس: يعتبر مسحوق داو Latex Powder ™DOW (DLP) مسحوقاً انسيابياً ينتثر بسرعة في الماء، مصنع من VAE أو VAE–VeoVa ليوفر تشكيلة من المميزات لتركيبات المساحيق الجافة (درايمِكس). يجمع مسحوق لاتِكس القابل للنثر، بين مزايا معدِّلات اللاتِكس السائلة وبين راحة الاستخدام والكفاءة والتخزين لمادة واحدة في أنظمة المساحيق الجافة.



لمعرفة المزيد عن حلول داو للبناء، زوروا منصتنا رقم ID20 في القاعة رقم (4) في المركز المصري للمعارض الدولية بالقاهرة.

=