Sunday, 23 September 2018

Airbus device Tactilon Dabat wins Intersec Award 2018






The smartphone-Tetra device Tactilon Dabat with built-in security opens up the world of secure multimedia communication to professionals






Dubai, 22 September 2018 – Airbus’ Tactilon Dabat device, a secure Android smartphone and Tetra-Radio in one, has won the Intersec Award 2018 in the category “Innovative Security Product of the Year” in Dubai. The Security, Safety and Fire Protection Middle East Awards were held recently at the Habtoor Palace in Dubai on September 20th. They honour industry's best projects and products in the field of security in the Middle East.




“Once again the Tactilon Dabat has convinced experts for the path breaking role it will take in the coming years. We are extremely grateful for this award because it signifies that we have developed a device that fits completely in the critical communication landscape in the Middle East,” says Selim Bouri, Vice-President and Head of Middle East, North Africa and Asia-Pacific for Secure Land Communications at Airbus.




The Tactilon Dabat, which has already won the International Critical Communication Awards this year, combines various security features which make it unique in the area of professional communication. It disposes broadband features and applications which have been specifically designed to provide best support for operations of public safety or industrial users.

The Tactilon Dabat serves as the platform of a multitude of highly useful applications certified by Airbus. These applications can be arranged individually on the Dabat according to the wishes of user organisations. Thanks to the Airbus applications developer programme SmarTWISP, which was created to build an application ecosystem for the Tactilon Dabat, the number of new apps is increasing to offer a large variety of innovative communication solutions.

Furthermore, the smart device can be applied in various sectors: from police, military and fire brigades to rescue services, hospitals and industries, users can facilitate their daily operations. It can also easily be incorporated in existing and future security infrastructures, such as Closed Circuit Television (CCTV), or Artificial Intelligence (AI), as the device allows secure access to essential intelligence source.

The Tactilon Dabat is being showcased at the CC MENA exhibition from September 23rd to 25th and at GITEX from October 14th and 18th (both in Dubai). Check out Airbus at the GITEX stand S3-C11, Sheikh Saeed Hall, and on the CC MENA 2018 booth B20 at the Madinat Jumeirah.




More information about the Tactilon Dabat and the SmarTWISP programme is available on our website: https://www.dabat.com




جهاز "تاكتيلون دابات" من "إيرباص" يحصد جائزة "إنترسك للأمن والسلامة 2018"




الهاتف الذكي المشفر والمزود بنظام "تيترا" يفتح عالماً من اتصالات الوسائط المتعددة الآمنة أمام المختصين 




دبي، الإمارات العربية المتحدة- في 22 سبتمبر 2018: أعلنت "إيرباص" عن فوز جهازها "تاكتيلون دابات"، الهاتف الذكي المزود بنظامي الاتصال اللاسلكي "تيترا" و"آندرويد"، بجائزة إنترسك للأمن والسلامة 2018 عن فئة "أفضل منتج أمني مبتكر للعام". وأقيم حفل تسليم جوائز "إنترسك" للأمن والسلامة والحماية من الحريق في الشرق الأوسط في فندق حبتور بالاس في دبي بتاريخ 20 سبتمبر/أيلول الجاري، حيث تكرم هذه الجوائز أفضل المشاريع والمنتجات في مجال الأمن والسلامة في منطقة الشرق الأوسط. 




وقال سليم بوري، نائب الرئيس والرئيس الإقليمي في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ في سكيور لاند كوميونيكيشنز لدى "إيرباص": "استطاع جهاز "تاكتيلون دابات" أن يثبت جدارته مرة أخرى، حيث اقتنع الخبراء بالدور الهام الذي سيلعبه هذا الجهاز في مجال الاتصالات خلال الأعوام المقبلة. ونحن فخورون بحصولنا على هذه الجائزة التي تعكس نجاحنا في تطوير جهاز يلائم تماماً احتياجات ومتطلبات قطاع الاتصالات في الأزمات والطوارئ في منطقة الشرق الأوسط". 




ويحتوي جهاز "تاكتيلون دابات"، الحائز على الجائزة الدولية لاتصالات الأزمات والطوارئ هذا العام، على مزايا أمنية متنوعة تجعل منه أداة فريدة في مجال الاتصالات المتخصصة، حيث يشتمل أيضاً على مزايا وتطبيقات النطاق العريض والتي تم تصميمها خصيصاً لدعم عمليات المستخدمين في قطاعي السلامة العامة والصناعة. 




ويعد "تاكتيلون دابات" بمثابة منصة لمجموعة واسعة من التطبيقات المفيدة والمعتمدة من "إيرباص"، حيث يمكن تنظيم هذه التطبيقات بشكل فردي على الجهاز وفقاً لرغبة الجهات المستخدمة. ويمكن بفضل برنامج تطوير التطبيقات "سمار تويسب"SmarTWISP)) من "إيرباص" والذي تم إنشاؤه لبناء منظومة تطبيقات خاصة بجهاز "تاكتيلون دابات"، زيادة عدد التطبيقات المستخدمة على هذا الجهاز لتوفير مجموعة واسعة من حلول الاتصالات المبتكرة. 




وإضافة إلى ذلك، يمكن استخدام الجهاز "تاكتيلون دابات" في القطاعات المختلفة كالشرطة والجيش وإطفاء الحرائق وخدمات الإنقاذ والمستشفيات ومجالات التصنيع، وذلك لتسهيل المهام والعمليات اليومية للمستخدمين. كما يمكن أن يتكامل هذا الجهاز بسهولة مع البنية التحتية الأمنية الحالية والمستقبلية، مثل الدوائر التلفزيونية المغلقة او الذكاء الاصطناعي، حيث يتيح الجهاز وصولاً آمناً لمصدر المعلومات الأساسي. 




وسيتم عرض الجهاز "تاكتيلون دابات" في مؤتمر ومعرض الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للاتصالات في الأزمات والطوارئ في الفترة من 24 إلى 25 سبتمبر الجاري، وفي "أسبوع جيتكس للتقنية" في الفترة من 14 إلى 18 أكتوبر المقبل، حيث سيقام كلاهما في دبي. ويمكنكم زيارة "إيرباص" في معرض "جيتكس" في المنصة رقم (S3-C11) في قاعة الشيخ سعيد، وكذلك في مؤتمر ومعرض الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للاتصالات في الأزمات والطوارئ في المنصة رقم (B20) في قاعة ارينا بمدينة جميرا ، 




وللمزيد من المعلومات حول الجهاز "تاكتيلون دابات" وبرنامج تطوير التطبيقات "سمار تويسب"، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني www.dabat.com.
=