Monday, 13 August 2018

MENA Data Center Spend to Reach Record USD 5 Billion by 2020


Enterprise Strategy Group: 81 Percent of Organizations Say IT Modernization Essential for Competitiveness;


Digital Innovation Enables Smart Cities and Happier Customers and Citizens, Experts Say Ahead of GITEX in Dubai


Dubai, United Arab Emirates

As the Middle East accelerates its digital transformation and Smart Cities growth, regional data center spend will reach a record-high of USD 5 billion by 2020, industry experts announced today ahead of GITEX Technology Week.

Middle East and North Africa data center spend to reach a record high of USD 5.1 billion by 2020, increasing by 8.5 percent from 2017, according to a recent report by market research firm Statista. Much of this spend will go towards enabling Smart Cities, aligned with the GITEX Technology Week theme of “Experience Future Urbanism”.

Data center modernization ranks as one of the top digital business priorities for regional CEOs in the next two years, with technology infrastructure modernization enabling new digital business models, argues Condo Protego, the UAE-based IT infrastructure and information management consultancy and solutions provider.

“Record-high Middle East data center spend shows that regional CEOs understand that modernizing IT infrastructure can deliver a competitive advantage and enable Smart Cities,” said Savitha Bhaskar, COO, Condo Protego. “GITEX is an ideal platform to showcase how modernized IT can lead to real-time insights for better customer and citizen engagement, new revenue streams, and greater efficiency and data protection.”

Showing the strong opportunity for data center modernization, 81 percent of IT decision-makers agree that without IT transformation, their organizations will no longer be competitive, according to a recent Enterprise Strategy Group (ESG) global survey commissioned by Dell EMC and Intel.

Data center modernization can integrate servers, storage, information management, and data protection, and is an ongoing process rather than a one-off. In the Middle East, Condo Protego is seeing strong demand for the Dell EMC PowerMax solution, the world’s fastest storage array built for mission-critical applications.

“Data center modernization is also the foundation for the Middle East’s organizations and Smart Cities to adopt emerging innovations such as artificial intelligence, machine learning, blockchain, and the Internet of Things,” added Savitha Bhaskar.

At GITEX Technology Week, Condo Protego will demonstrate and provide insights with the leading vendors on the latest data center modernization trends and solutions.




خبراء: الابتكار الرقمي يبني المدن الذكية ويحقق السعادة للسكان والمتعاملين

الإنفاق على مراكز البيانات في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا يبلغ 5 مليارات دولار بحلول 2020 

مجموعة "إنتربرايز ستراتيجي": 81 بالمئة من الشركات تقول إن التحديث التقني ضروري لتعزيز القدرات التنافسية 

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة

من المنتظر أن يصل الإنفاق على مراكز البيانات في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا إلى مستوىً قياسي بحلول نهاية العقد الجاري، وفقاً لما ذكره خبراء مختصون، وذلك في ضوء تسارع التقدّم الحاصل في مسيرة التحوّل الرقمي ونمو المدن الذكية بالمنطقة.

وتوقّع تقرير صدر حديثاً عن مؤسسة "ستاتيستا" لأبحاث السوق بأن يبلغ الإنفاق على مراكز البيانات في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا مستوىً قياسياً قدره 5.1 مليارات دولار بحلول العام 2020، بزيادة قدرها 8.5 بالمئة عن العام 2017. وسيذهب جزء كبير من هذا الإنفاق، بحسب التقرير، نحو تعزيز المدن الذكية، بما يتماشى مع الشعار "فرصتكم لمعايشة التمدّن المستقبلي"، الذي يرفعه حدث "أسبوع جيتكس للتقنية 2018" المرتقب انعقاده في أكتوبر المقبل.

ويأتي تحديث مراكز البيانات ضمن أهم أولويات التحوّل الرقمي لدى المديرين التنفيذيين في المنطقة خلال العامين القادمين، وفق ما ترى "كوندو بروتيغو"، الشركة المختصة بالاستشارات وتوريد الحلول في مجال إدارة المعلومات والبنى التحتية التقنية، والتي تؤكّد أن تحديث البنية التحتية التقنية من شأنه أن يتيح تطوير نماذج تجارية رقمية ناجحة.

وفي هذا الإطار، قالت ساڤيتا باسكار، رئيس العمليات في "كوندو بروتيغو"، التي تتخذ من دولة الإمارات مقراً، إن ارتفاع الإنفاق على مراكز البيانات في الشرق الأوسط يُظهر أن الرؤساء التنفيذيين في الشركات العاملة في المنطقة "يدركون قدرة تحديث البنية التحتية التقنية على إكسابهم ميزة تنافسية وتمكين المدن الذكية من الإمساك بزمام التقدّم".

وأضافت المسؤولة في تصريحات تتزامن مع الاستعدادات الجارية في دبي لانعقاد دورة العام 2018 من أسبوع جيتكس للتقنية، حدث تقنية المعلومات والاتصالات الأبرز إقليمياً، إن مكانة جيتكس تجعله "منبراً مثالياً لعرض الطرق التي يمكن بها لتقنية المعلومات الحديثة أن تؤدي إلى إكساب الجهات المعنية أفكاراً ورؤى متعمقة وفورية تتيح المجال أمامها للتفاعل بطريقة أفضل مع السكان والمتعاملين، وتحقيق إيرادات جديدة، والوصول إلى كفاءة أعلى في العمليات وضمان حماية أشدّ للبيانات".

ويتّفق 81 بالمئة من صانعي القرار في قطاع تقنية المعلومات على أن مؤسساتهم لن تكون قادرة على المنافسة من دون إحداث تحوّل حقيقي في تقنية المعلومات، وذلك وفقاً لدراسة استطلاعية عالمية أجرتها حديثاً مجموعة "إنتربرايز ستراتيجي" بتكليف من شركتي "دل إي إم سي" و"إنتل"، ما يُبرز الفرص المهمة الكامنة في تحديث مراكز البيانات.

ويمكن من خلال عملية تحديث مركز البيانات إحداث التكامل بين الخوادم ومعدات التخزين وإدارة المعلومات وحماية البيانات. وفي السياق نفسه، تشهد "كوندو بروتيغو" في منطقة الشرق الأوسط طلباً كبيراً على حلّ PowerMax من "دل إي إم سي"، الذي يُعدّ أسرع مجموعة تخزين في العالم تم تصميمها لتنفيذ تطبيقات المهام الحرجة.

وانتهت باسكار إلى اعتبار أن تحديث مراكز البيانات "أساس متين" يمكّن الشركات والمدن الذكية في الشرق الأوسط من الاعتماد عليه في تبني الابتكارات الناشئة كالذكاء الاصطناعي وتعلم الآلات والبلوك تشين وإنترنت الأشياء.

يُذكر أن "كوندو بروتيغو" سوف تعرض خلال "جيتكس"، وبالتعاون مع أهمّ الشركات المنتجة للحلول التقنية، رؤاها بشأن أحدث التوجهات والحلول المتعلقة بتحديث مراكز البيانات.
=