Monday, 9 July 2018

Samsung Showcases Latest Technological Advancements at its Service Centers in Alexandria







Alexandria, Egypt, 4 July 2018 - Samsung Electronics Co., Ltd. recently launched of a nationwide campaign in favor of those holding Samsung mobiles that are purchased locally and require repairing out of warranty. The campaign includes offering the spare parts of 28 mobile devices (80% of Samsung mobiles repaired out of warranty) at updated, reduced prices with an average discount reaching 35 %. This new pricing system is applied across all Samsung’s service centers in Egypt.

“Samsung has been, and remains, committed to offering the best after sale services to its customers. We have recently expanded our network to include over 60 service centers across Egypt,” said Eng. Yasser Omar, Head of Customer Service - Samsung Electronics Egypt. “Our expanded network includes moving service centers that tour the areas that do not have fixed service centers, including rural areas and seasonal destinations such as the North Coast and Agamy. It also gives me a great pride to announce that Samsung Egypt’s dedication to offering the best after sale services led it to own the second biggest spare part warehouse in the Middle East.”

Samsung’s service center network includes standalone centers as well as in-shop service, moving service centers, and in-mall service centers. The moving service centers offer mobile sale and repair services, while the in-mall service centers offer full-fledged repair services, making Samsung the first company in Egypt to offer such a wide range of services inside malls in Cairo and Alexandria. Moreover, Samsung provides a one-hour repair service for 75% of the rendered devices, and a same-day repair service for 80% of the devices.

In addition to the wide network of service centers, Samsung has 50 brand shops, 40 accredited dealers and more than 55 mobile service center across Egypt. Samsung’s leadership is also showcased through the innovative options it offers its customers. The company has a unique service in place, under the name of Samsung Gate. Through Samsung Gate, customers with special needs residing in Cairo and Giza are offered the option of device pick-up and return for their convenience. Samsung Gate also allows customers with special need a 24/7 live chat option through the company’s website, as well as a remote control option to fix the minor glitches from afar.



With ambitious plans to further expand the range and reach of its services, Samsung is successfully maintaining its leadership position in the market.


سامسونج تستعرض أحدث التطورات التكنولوجية في مراكز الخدمة التابعة لها في الإسكندرية

الإسكندرية في 4 يوليو 2018- أطلقت سامسونج مؤخراً حملة موسعة على مستوى الجمهورية لصالح عملاء هواتف سامسونج الذين قاموا بشراء الأجهزة من السوق المحلي ويرغبون في إصلاحها خارج الضمان، وتتضمن الحملة توفير قطع الغيار لـ 28 موديلاً من الهواتف المحمولة بأسعار جديدة مخفضة، وبنسبة تخفيض تصل إلى 35%. وتمثل هذه الموديلات 80% من إجمالي موديلات هواتف سامسونج التى يتم إصلاحها خارج الضمان، ويتم تطبيق نظام التسعير الجديد لقطع الغيار في كافة مراكز خدمة سامسونج في مصر.

وتعليقاً على ذلك يقول المهندس/ياسر عمر، رئيس قطاع خدمة العملاء-سامسونج الكترونيكس مصر: “إنّ سامسونج كانت ولاتزال ملتزمة بتقديم أفضل مستوى لخدمات ما بعد البيع لعملائها، حيث قامت الشركة مؤخراً بتوسيع شبكة منافذ خدمة العملاء لتصل إلى 80 مركزاً على مستوى الجمهورية. هذا بالإضافة لافتتاح أول مركز خدمة متنقل في مصر ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والذي يهدف لخدمة عملاء سامسونج في المناطق التي لا تغطيها شبكة مراكز الخدمة المعتمدة، بما في ذلك المناطق النائية والموسمية التي تشهد تجمعاً كبيراً للعملاء خلال مواسم محددة مثل الإسكندرية والساحل الشمالي والعجمي. وتأكيداً على التزامها بتقديم أفضل مستوى لخدمات ما بعد البيع، تفخر سامسونج بامتلاكها لثاني أكبر مستودع لقطع الغيار في منطقة الشرق الأوسط."

توفر شبكة سامسونج لخدمات ما بعد البيع مراكز منفصلة متخصصة لتقديم الخدمة، بالإضافة إلى توفير الخدمة داخل متاجر سامسونج، ومراكز الخدمة المتنقلة، والمراكز المتاحة داخل المولات التجارية. وتقدم مراكز الخدمة المتنقلة كل من خدمات البيع والصيانة، كما توفر المراكز المتاحة داخل المولات التجارية باقة متكاملة من خدمات ما بعد البيع – مما يجعل سامسونج الشركة الأولى في مصر التي تقدم باقات خدماتها المتكاملة داخل المولات التجارية بالقاهرة والإسكندرية. وتتضمن الخدمات التي تقدمها سامسونج خدمة الإصلاح خلال ساعة واحدة لما يصل إلى 75% من الأجهزة، وخدمة الإصلاح في نفس اليوم لما يصل إلى 80% من الأجهزة.

وبالإضافة لشبكة مراكز الخدمة المنتشرة في جميع أنحاء الجمهورية، تمتلك سامسونج 50 متجراً يحمل علامتها التجارية في مصر، بالإضافة إلى40 وكيلاً معتمداً، وأكثر من 55 مركزاً لخدمة الهواتف على مستوى الجمهورية. من ناحية أخرى، تؤكد سامسونج على ريادتها السوقية من خلال ما تقدمه من خيارات مبتكرة لعملائها، حيث أطلقت سامسونج خدمة Samsung Gate، وهي الخدمة الأولى من نوعها في مصر. توفر خدمة Samsung Gate للعملاء من ذوي الاحتياجات الخاصة من قاطني القاهرة والجيزة، خدمة استلام الهواتف المحمولة من العملاء وتسليمها لهم في منازلهم بعد الإصلاح. كما يمكن للعملاء ذوي الاحتياجات الخاصة‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ التواصل مع موظفي خدمة العملاء على الموقع الإلكتروني للشركة لطلب الإصلاح على مدار اليوم وطوال أيام الأسبوع، بالإضافة لإمكانية إصلاح المشكلات البسيطة عن بُعد.‬

لقد نجحت سامسونج في الحفاظ على مكانتها الرائدة في السوق المصري من خلال خططها الطموحة لتوسيع نطاق وشبكة خدماتها، مع سهولة الوصول إليها.
=