Monday, 2 July 2018

L3 CTS CADETS TO TRAIN AT ETIHAD AVIATION TRAINING IN ABU DHABI







L3 Commercial Training Solutions (CTS) and Etihad Aviation Training (EAT) have signed an agreement enabling cadets enrolled on the L3 Airline Academy Integrated ATPL course to undertake foundation flight training at EAT’s training facility in Al Ain, United Arab Emirates.

The agreement will increase L3’s capacity for flight training, enabling it to meet the demand for its industry-leading ATPL Commercial Pilot career program. It ensures the continuation of the renowned professionalism and quality of the training performed by the Approved Training Organisation (ATO).

The agreement offers a new location for cadets to undertake flight training in the emirate of Abu Dhabi. EAT is a well-established ATO with one of the largest training facilities in the Middle East region, offering fantastic facilities, high training standards and incredible weather for flying.

EAT has built a legacy of producing cadets for a number of commercial airlines, offering a wide range of products such as CPL/IR, ATPL and MPL training. The training is complemented by the state-of-the-art simulator facility located in Abu Dhabi, making EAT the ideal choice to support the needs of L3 moving forward.

“With its clear blue skies and light commercial traffic, 4.000-meter runway with ILS and non-precision approach navigation aids, and a fleet of impressive ‘advanced display technology’ devices, we believe EAT is the perfect location for our Airline Academy”, said Mark Bond, Vice President Training Services, L3 CTS. “We are delighted to work with EAT, allowing us to offer more flight training locations for our cadets while ensuring we continue to maintain the highest safety, training and experience standards that we strive for.”

Capt. Paolo La Cava, Director & Accountable Manager, Etihad Aviation Training, said: “There is a growing requirement for high quality pilots across the aviation industry and EAT is ideally placed to provide this world class training. We are pleased to be working with L3 and look forward to welcoming their cadets to foundation flight training.”




The first group of L3 cadets will commence training at EAT in August 2018. The course undertaken at the site will integrate with training performed at L3’s EASA Airline Academy sites in the U.K., New Zealand and Portugal.




الطيارون المتدربون التابعون لمؤسسة L3 CTS يتلقون تدريبهم في مركز الاتحاد لتدريب الطيران في أبوظبي




وقعت مؤسسة كوميرشال تريننج سلويشنز L3 ومركز الاتحاد لتدريب الطيران اتفاقية تهدف إلى قيام الطيارين المتدربين الملتحقين بشهادة رخصة الطيار المدني التي تقدمها بأكاديمية التدريب التابعة لمجموعة L3 بتلقي برنامج التدريب التأسيسي على الطيران في مرافق التدريب التابعة لمركز الاتحاد لتدريب الطيران في مدينة العين، بدولة الإمارات العربية المتحدة. وسوف تسهم الاتفاقية في تعزيز قدرة مجموعة L3 على صعيد تدريب الطيران، ومساعدتها في تلبية الطلب والإقبال على برنامج الطيارين المدنيين ATPL الذي يحظى بمرتبة رائدة في قطاع الطيران. كما تضمن الاتفاقية أيضاً استمرار مسيرة المهنية والجودة للتدريب الذي تقدمه مؤسسة التدريب المعتمدة.




وبموجب الاتفاقية، سوف يتم توفير موقع جديد للطيارين المتدربين خلال عملية التدريب على الطيران في إمارة أبوظبي، علماً بأن مركز الاتحاد لتدريب الطيران يحظى بمكانة رفيعة كأحد مؤسسات التدريب المعتمدة والشهيرة ويضمّ واحداً من أكبر مرافق التدريب على مستوى منطقة الشرق الأوسط، كما يوفر مستويات تدريب راقية مع طقس رائع للطيران.




وتجدر الإشارة إلى أن مركز الاتحاد لتدريب الطيران أثبت جدارته في إعداد طيارين متدربين لعدد من شركات الطيران التجارية، مع توفير باقة من المنتجات والخدمات مثل التدريب على رخصة الطيار التجاري/ تقييم الأجهزة (CPL/IR) ورخصة الطيران المدني (ATPL) ورخصة الطيران متعدد الطواقم MPL)). وينسجم هذا التدريب مع مرافق محاكاة الطيران المتطورة الكائنة في العاصمة أبوظبي، الأمر الذي يجعل مركز الاتحاد لتدريب الطيران الخيار الأمثل لدعم وتلبية متطلبات مجموعة L3 والمساعدة في الارتقاء بها.




وبهذه المناسبة، أفاد مارك بوند، نائب الرئيس لخدمات التدريب في L3 CTS قائلاً: "بفضل الأجواء الصافية وعدم اكتظاظ حركة الطيران التجاري والاعتماد على مدرج يصل طوله إلى 4 آلاف متر المزود بنظام الهبوط الآلي ILS وأجهزة المساعدة الملاحية لنظام الاقتراب غير الدقيق وأجهزة حديثة لتقنيات العرض المتطور، فقد رأينا أن مركز الاتحاد لتدريب الطيران يمثل الموقع الأمثل لأكاديمية الطيران التابعة لنا. ولذا يسرنا أن نتعاون مع المركز، بما يضمن الحفاظ على أرقى مستويات السلامة، والتدريب ومعايير الخبرة التي نسعى إلى الحصول عليها."




ومن جانبه، أفاد كابتن باولو لا كافا، المدير والمدير المسؤول في مركز الاتحاد لتدريب الطيران قائلاً: "هناك طلب متزايد على الطيارين الذين يتمتعون بجودة عالية على مستوى قطاع الطيران، ويعتبر مركز الاتحاد لتدريب الطيران الخيار الأمثل لتقديم هذا التدريب عالمي المستوى. ويسرنا أن نتعاون مع مجموعة L3 ونتطلع إلى الترحيب بطياريهم المتدربين ضمن التدريب التأسيسي على الطيران."




ومن المقرر أن تبدأ الدفعة الأولى من طياريّ L3 برنامجها التدريبي في مركز الاتحاد لتدريب الطيران خلال شهر أغسطس 2018، حيث سيتم إجراء الدورة التدريبية في الموقع وسيتكامل مع التدريب الذي تقدمه أكاديمية الطيران للوكالة الأوروبية لسلامة الطيران في L3 في المملكة المتحدة، ونيوزلندا والبرتغال.
=