Sunday, 24 June 2018

Trust in Traditional Media Declined 22% Since 2016




Journalists and Platforms Partner to Regain Trust




June 20 2018 – Ogilvy has announced the findings of the 2018 Global Media Influence Survey at the Cannes Lions Festival, which revealed trust in traditional media as a source for news has declined 22 percent since 2016. The survey of over 350 journalists worldwide found that these shifts will likely lead to more collaborations between traditional and social media in the coming years, as both confront ongoing challenges to consumer trust.



“Traditional news outlets are alive and well, but their partnerships with social media will have to continue to evolve,” said Jennifer Risi, Worldwide Chief Communications Officer at Ogilvy. “It is increasingly clear that traditional media will have to collaborate across channels, and those integrations with social media will be key to their ability to drive authentic, transparent communications going forward.”




Trust in traditional media has declined overall from 72% in 2016 to 50% this year. The survey also found that an overwhelming majority of journalists (68%) believe it is the responsibility of both the news industry and social media giants, like Facebook, to combat media “echo chambers.” By contrast, only 24% of those surveyed believe it is the individual responsibility of consumers to diversify their news sources.




This is the 5th edition of the annual survey of 363 reporters and editors around the globe, conducted by Ogilvy’s Media Influence team members in 22 offices across North America, EMEA and Asia Pacific (APAC).




Additional key findings:


In North America, traditional media is followed by social as the most trusted news source at 17%, an increase from 12% in 2017. In EMEA and APAC, owned content such as company websites and press releases are the second most trusted at 34% and 24%, respectively, compared to 10% and 11% for social media.


The number of journalists expecting to see more collaboration between traditional and social media moving forward increased to 38%, up from 24% in 2017. This exceeds the belief that consumers will grow more willing to pay for their news from verified sources (26%).


Respondents in North America and EMEA believe social media giants bear the most responsibility for combatting media echo chambers (35% and 33%), while APAC journalists believe the news industry should rethink its for-profit business model (47%).


As traditional media continues to adapt, more than 6 in 10 journalists believe online news will surpass TV as the number one news source within the next 5 years. North American respondents believe it will take longer (3-5 years) than EMEA and APAC (1-2 years).


When asked to look five years ahead, journalists said they predict Artificial Intelligence will be the most adopted media innovation [51%] more so than augmented reality [37%].




Now in its fifth year, Ogilvy’s annual global media survey is quickly becoming an indispensable industry resource. Ogilvy will announce results from the second half of the survey later this summer.

About the Survey
Ogilvy’s Media Influence team fielded a 10-question survey of 363 news media professionals across the North America, Asia Pacific and EMEA regions. The survey assessed new strategies for an increasingly digital world and focused on the sentiments of reporters, editors and producers who cover a vast range of topics, including national news, business and financial news, law and human resources news, as well as consumer trends, technology, entertainment, politics, healthcare, travel and multiethnic communities. The survey was conducted in April 2018 via phone and email by Ogilvy’s Media Influence staff members based in 22 offices across the globe.




انخفاض الثقة في وسائل الإعلام التقليدية بنسبة 22% منذ عام 2016




تعاون الصحفيين والمنصات لاستعادة الثقة




20 يونيو 2018 - كشفت دراسة تأثير وسائل الإعلام العالمية لعام 2018 خلال مهرجان كان ليونز عن انخفاض الثقة في وسائل الإعلام التقليدية كمصدر للأخبار بنسبة 22% منذ عام 2016. ووجدت الدراسة الاستقصائية التي شملت ما يزيد على 350 صحفيًا في جميع أنحاء العالم أن هذه التحولات سوف تؤدي إلى مزيد من التعاون بين وسائل الإعلام التقليدية ووسائل التواصل الاجتماعي في السنوات القادمة، إذ إن كلاهما يواجه تحديات مستمرة في الحفاظ على ثقة القارئ.




وفي هذا السياق، تقول جنيفر ريسي، الرئيس التنفيذي للاتصالات العالمية في شركة أوجلفي: "إن وسائل الإعلام التقليدية ما زالت على قيد الحياة وبوضعية جيدة، ولكن سيتعين عليها متابعة تطوير شراكاتها مع وسائل التواصل الاجتماعي. ومع الوقت، يصبح من الواضح بشكل أكبر أنه سيلزم وسائل الإعلام التقليدية التعاون عبر القنوات المختلفة، حيث ستكون أوجه التكامل مع وسائل التواصل الاجتماعي هي وسيلتها كي تستطيع توفير اتصالات حقيقية وشفافة مستقبلًا." 




وقد انخفضت الثقة في وسائل الإعلام التقليدية عمومًا من نسبة 72% في عام 2016 إلى نسبة 50% هذا العام. كما وجدت الدراسة أيضًا أن الأغلبية الساحقة من الصحفيين (68%) يعتقدون أن المسؤول عن ذلك هو كلٌ من قطاع الأخبار وعمالقة وسائل التواصل الاجتماعي، مثل فيسبوك، بهدف التغلب على "غرف الصدى". وعلى النقيض من ذلك، يرى 24% فقط ممن شملتهم الدراسة أن المسؤولية تقع بصورة فردية على القراء في تنويع مصادرهم الإخبارية. 




هذا هو الإصدار الخامس من الدراسة الاستقصائية السنوية الخاصة بـ 363 مراسلًا ومحررًا في مختلف أنحاء العالم، أجراها أعضاء فريق "تأثير وسائل الإعلام" في شركة أوجلفي في 22 مكتبًا على مستوى أمريكا الشمالية وأوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا والمحيط الهادئ.






النتائج الرئيسية الإضافية:





في أمريكا الشمالية، تحظى وسائل الإعلام التقليدية بمتابعة وسائل التواصل الاجتماعي باعتبارها مصدر الأخبار الأكثر موثوقية بنسبة 17%، أي بزيادة عن النسبة السابقة بواقع 12% في عام 2017. أما في منطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا ومنطقة آسيا والمحيط الهادي، فيأتي المحتوى المملوك لجهات مثل المواقع الإلكترونية والبيانات الصحفية للشركات في المرتبة الثانية الأكثر موثوقية بنسبة 34% و24% على التوالي، مقارنةً بنسبة 10% و11% لوسائل التواصل الاجتماعي.


ارتفع عدد الصحفيين الذين يتوقعون المزيد من التعاون بين وسائل الإعلام التقليدية ووسائل التواصل الاجتماعي إلى 38%، وذلك بالمقارنة مع 24% في العام 2017. وتتخطّى تلك النسبة الاعتقاد المتمثّل في زيادة استعداد المستهلكين للدفع في مقابل الحصول على الأخبار عبر مصادر موثوقة (26%).


يعتقد المشاركون في الدراسة الاستقصائية في أمريكا الشمالية ومنطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا أن عمالقة وسائل التواصل الاجتماعي يتحملون أكبر قدر من المسؤولية تجاه التغلب على "غرف الصدى" (35% و33%)، في حين يرى صحفيو منطقة آسيا والمحيط الهادي أنه يتعيّن على صناعة الأخبار إعادة التفكير في نموذج أعمالها الربحي (47%). 


مع استمرار وسائل الإعلام التقليدية في التكيّف مع الوضع الراهن، يعتقد أكثر من 6 من كلّ 10 صحفيين أن الأخبار المتاحة على شبكة الإنترنت ستتفوق على تلك الواردة على التلفزيون، باعتبار أنها ستشكّل المصدر الإخباري الأوّل خلال السنوات الخمس القادمة. أمّا بالنسبة للمشاركون في الدراسة الاستقصائية في أمريكا الشمالية، فيرون أن ذلك سيستغرق وقتًا أطول (3-5 سنوات)، بالمقارنة مع منطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا ومنطقة آسيا والمحيط الهادي (سنة إلى سنتين). 


عندما طُلب من الصحفيين التفكير في السنوات الخمس القادمة، فقد أشاروا إلى أنهم يتوقعون أن الذكاء الاصطناعي سيشكّل الابتكار الإعلامي الأكثر اعتمادًا (51%)، وذلك بالمقارنة مع الواقع المعزز (37%).


وفي عامها الخامس اليوم، باتت دراسة تأثير وسائل الإعلام العالمية السنوية الصادرة عن أوجلفي موردًا لا غنى عنه بالنسبة للمعنيين في صناعة الإعلام. وفي هذا الصدد، ستقوم الشركة بإعلان نتائج النصف الثاني من الدراسة في وقت لاحق هذا الصيف.

عن الدراسة الاستقصائية:



أعدّ أعضاء فريق "تأثير وسائل الإعلام" في شركة أوجلفي دراسةً استقصائية شملت 10 أسئلةٍ و363 من الإعلاميين في مناطق أمريكا الشمالية وآسيا والمحيط الهادئ وأوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا. وقد تولّت الدراسة الاستقصائية تقييم استراتيجيات جديدة خاصة بعالم يعتمد التوجهات الرقمية بشكل متزايد، هذا بالإضافة إلى التركيز على آراء المراسلين والمحررين والمنتجين الذين يغطّون مجموعةً واسعة من المواضيع، بما في ذلك الأخبار الوطنية، والأخبار التجارية والمالية، وأخبار القانون والموارد البشرية، فضلًا عن اتجاهات المستهلكين والتكنولوجيا والترفيه والسياسة والرعاية الصحية والسفر والمجتمعات متعددة الأعراق. وقد تم إجراء الدراسة الاستقصائية هذه في أبريل 2018 عبر الهاتف والبريد الإلكتروني من قِبل أعضاء فريق "تأثير وسائل الإعلام" في شركة أوجلفي المتواجد في 22 مكتبًا حول العالم.

=