Sunday, 24 June 2018

Memac Ogilvy unveils new Cairo office as part of major Egypt reshuffle




Award-winning agency reaffirms its commitment to Egypt one week after its global re-founding




June 12th 2018

Regional creative powerhouse Memac Ogilvy yesterday unveiled its new Cairo office as part of a major restructure in Egypt.

The award-winning, global agency has moved house to Maadi, next to Technology City. The change comes as part of Memac Ogilvy’s ongoing commitment to modernizing its services in Egypt, and follows the company’s worldwide re-founding, announced last week.

Both Regional and global leaders were present at the unveiling event, as well as a list of valued clients, suppliers and staff. Ogilvy’s Chairman and Chief Executive Officer for EMEA, Paul O‘ Donnell, Memac Ogilvy Chairman, Edmond Moutran, Chief Executive Officer for MENA, Patou Nuytemans, and Regional Director of PR & Influence and Acting Managing Director of Egypt, Saada Hammad all attended. The event fell off the back of a significant regional management meeting in Cairo, which also included Memac Ogilvy’s broader leadership team.

“Egypt has long been an important market for us, and we’re proud of the influential history we have here, from the launch of the New Suez Canal, to the Egypt Post, to Cairo’s Ministry of Finance,” said Mr. Moutran, Memac Ogilvy Chairman. “Today, the nation is going through significant growth measures, which is vastly important from a social, economic, and cultural perspective. This is an era we are committed to playing a key role in. Our 20 year history in the country allowed us to recognize the opportunities that exist, and we intend on contributing through our talented resources, services, and operations,” he added.

Last week, Worldwide Ogilvy CEO, John Seifert, announced the agency’s re-founding after 70 years of award-winning operations. The company reinvented its approach through a new client-centric, integrated structure that centralizes its offerings. The changes were reflected through a refreshed logo and website, as part of a transformation known as Next Chapter.

Egypt has been identified as a key market for rolling out Next Chapter, given the market opportunities, and Memac Ogilvy’s rich history of influential work in the country. It will bring its new Operating System and restructure to its Cairo team, as well as announce a number of exciting new hires from Egypt’s unique and extensive talent pool.

Saada Hammad, current Acting Managing Director for Memac Ogilvy in Egypt, said, “I’m constantly surprised by the incredible talent and passion in the Egyptian market, helping to carry forward the nation’s economic growth ambitions. We believe the country has the skills to help us further innovate our services, and successfully roll-out Ogilvy’s Next Chapter strategy, putting clients at the heart of our business, and making brands matter.”



It’s business as usual from the new offices for Memac Ogilvy, as it continues operations of more than two decades in Egypt alone. One of the company’s long-term characteristics has been its ability to modernize and adapt to current market trends, and bring its clients with it. Egypt’s transformation is one of its most exciting projects of potential to date, and the new approach, structure and office put it in the ideal position to realize such opportunities.

شركة ميماك أوجيلفي تكشف عن مكتبها الجديد في القاهرة كجزء من عملية التغيير في مصر 

الشركة الحاصلة على جوائز عديدة تؤكد التزامها بوجودها في مصر بعد أسبوع واحد من إعادة إنطلاقها عالميا.


12 يونيو 2018

كشفت شركة ميماك أوجيلفي بالأمس – الشركة ذات الباع الكبير في القوي الابداعيه الكبيره في منطقة الشرق الاوسط - عن مكتبها الجديد بالقاهرة، حيث يعتبر ذلك احد الخطوات التي اتخذتها الشركة لأعادة هيكلة تواجدها في مصر. 

نقلت الشركة العالمية الحاصلة علي العديد من الجوائز العالمية مقرها إلى المعادي بجانب مقر القرية التكولوجية. ويأتي هذا التغير في ظل إلتزام شركة ميماك أوجيلفي المستمر بتحديث خدماتها في مصر، مع إتباعها إعادة هيكلة الشركة عالميا كما تم الاعلان عنه الاسبوع الماضي.

حضر الافتتاح السيد بول أودونل، الرئيس التنفيذي بشركة أوجيلفى اوروبا والشرق الاوسط وافريقيا، والسيد إدمون مطران، رئيس مجلس إدارة شركة ميماك أوجيلفي في منطقة الشرق الأوسط، والسيدة باتو نيوتمونز، الرئيس التنفيذي بشركة ميماك أوجيلفى الشرق الاوسط، والسيدة سعدة حماد، المدير الإقليمي للعلاقات العامة بشركة ميماك اوجليفي والقائمه بأعمال المدير التنفيذي لشركة ميماك اوجيلفي في مصر. وقد أقيم هذا الحدث على إثر إجتماع إقليمي كبير يقام حاليا في القاهرة، والذي حضره الفريق القيادي لشركة ميماك أوجيلفي، منهم الرئيس الاقليمي والرئيس العالمي للشركة. كما حضر الاحتفال عدد كبير من العملاء والموردين والموظفين الكرام.

قال رئيس مجلس إدارة شركة ميماك أوجيلفي في منطقة الشرق الأوسط السيد مطران " لطالما كانت مصر سوقًا مهمًا لنا، ونحن فخورين جدًا بتاريخنا المؤثر هنا. انطلاقا من قناة السويس الجديدة والبريد المصري حتى وزارة المالية." وأضاف "تمر الدولة اليوم بمقاييس نمو واضحة، والتي تعتبر في غاية الأهمية من المنظور الإجتماعي والثقافي. لهذا أصررنا أن نلعب دورا رئيسيا فيها. فالعشرون عامًا التي قضيناها في مصر جعلتنا نتعرف علي الفرص المتاحة هنا، ونحن ننوي المساهمه في ذلك التطور من خلال مصادرنا وخدامتنا وأعمالنا".

أعلن جون سيفرت المدير التنفيذي العالمي لشركة أوجيلفي الأسبوع الماضي عن إعادة هيكلة الشركة بعد سبعين عامًا من الاعمال الحائزة على الجوائز. أعلنت الشركة عن إعادة هيكلة الشركه ليكون محور نظامها العميل، وان يكون لديها هيكل متكامل يرتكز حول ما يمكن ان نقدمه للعميل. وقد انعكس هذا التغيير عن طريق شعار و موقع جديدين.، كنوع من التحول الجديد والذي سيعرف بالفصل الجديد.

تم تحديد مصر بأنها السوق الرئيسي لانطلاقة الفصل الجديد، بعد الاخذ في الاعتبار والنظر إلى الفرص الموجودة في السوق المصرية، وتاريخ الشركة الغني في العمل المؤثر في البلد. سيجلب نظام التشغيل الجديد و إعادة الهيكلة لفريق عمل الشركة بالقاهرة عدد من التعيينات الجديدة المثيرة من مجموعة المواهب الفريدة الموجودة في مصر.

قالت سعدة حماد، القائمه بأعمال المدير التنفيذي لشركة ميماك أوجيلفي في مصر "لازال السوق المصري يبهرني بكم المواهب والشغف الموجودين به، مما سيساعد على المضي قدًما في طموحات النمو الاقتصادي في البلد. نحن مؤمنون أن البلد لازال لديها العديد من المهارات التي ستساعدنا في الابتكار فيما نقدمه من خدمات، وان ننفذ بنجاح استراتجية الشركة في فتح فصل جديد نجعل العميل في صوب أعيننا وجعل العلامات التجارية شيئَا ذي قيمة."

يتستمر العمل كما هو من مكتب الشركة الجديد بمصر بعد عشرين عامًا. احد مميزات الشركة هي قدرتها على التاقلم والتطور مع متطلبات السوق الحالية وتطويرعملائها في السوق. إن تحول مصر هو أحد أكثر المشاريع المهمه الآن، كما أن الاتجاه الجديد إعادة هيكلة المكتب الجديد جعلوها في الموقع المثالي لرؤية هذه الفرص.

حول "ميماك أوجلفي":

تأسست شركة "ميماك أوجلفي" عام 1984 في البحرين على يد إدمون (إدي) مطران، وأصبحت جزءاً من شبكة "أوجلفي" في عام 1998. 

وتعتبر "أوجلفي" شبكة إبداعية متكاملة وحائزة على العديد من الجوائز تؤهل العلامات التجارية للانضمام إلى قائمة مجلة "فورتشن جلوبال" لأفضل 500 شركة، والتحول إلى شركات محلية معروفة؛ وذلك عبر أكثر من 120 مكتباً في 83 بلداً، من بينها 12 مكتباً في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتوفر الشركة مجموعة من التجارب وخدمات التصميم والتواصل التي تلبي مختلف احتياجات العلامات التجارية من خلال التركيز على تطوير 6 قدرات أساسية، وهي: استراتيجية العلامة التجارية، والإعلانات الترويجية، وخدمات التجارة الالكترونية والتواصل مع العملاء، والعلاقات العامة والتأثير، والتحول الرقمي، والشراكات. 

وتتفرع "أوجلفي" عن مجموعة "دبليو بي بي" WPP (المدرجة في بورصة "ناسداك" تحت الرمز WWPGY). لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الرابط الإلكتروني: http://www.memacogilvy.com أو http://www.ogilvy.com/، أو متابعة "أوجلفي" على "تويتر"عبر@Ogilvy و"فيسبوك" عبر Facebook.com/Ogilvy
=