Monday, 21 May 2018

Wild Edens Russia", a new feature documentary dedicated to the fight against global warming, premieres in Sochi




The Programme is brought to you by Rosatom and will be broadcast by National Geographic this summer


Cairo on May 20th 2018

The premiere of a new documentary Wild Edens: Russia the first in a new series that highlights the issue of climate change, took place in Sochi, Russia. Focusing on the flora and fauna in the one-of-a-kind natural habitats of Russia, the programme highlights the unique and delicate habitat of the Altai Mountains, the Kamchatka Peninsula, and the Arctic. Brought to you by Rosatom, it will be broadcast by National Geographic starting this summer.

Acclaimed Australian environmentalist Ben Heard, Founder and Executive Director of the non-governmental organization Bright New World, kicked off the event and talked about the perils of global warming. However, he emphasized that there is both hope and room for positive change: “Thanks to rising concentrations of greenhouse gases, nothing remains untouched by our civilization. Our rapidly changing climate is no longer any kind of hypothetical. But we can decide to make a planet that is better and brighter than we have ever let ourselves dream.”

Rosatom State Atomic Energy Corporation, the world's leading producer of safe and clean energy, is deeply concerned with the threats associated with global climate change. Alexey Likhachev, Rosatom State Atomic Energy Corporation Director General, said: “This is why we are supporting the creation of the Wild Edens project. We want to draw the public’s attention to the global warming crisis and showcase the detrimental impact that mounting CO2 emissions generated by carbon energy sources are having on our planet.”

Ellen Windemuth, Executive producer, Off the Fence productions, said: “Russia is such a vast and elusive land that we relished the opportunity as film makers to capture the unique footage of this incredible region. This documentary helps viewers to discover Russian’s rich natural wealth and catalogue it before this fragile paradise is negatively and possibly irrevocably impacted by climate change.

Filmed over 12 months, the 1 x 60 documentary, an Off the Fence production, will air across multiple markets in Africa, Asia, Latin America, the Middle East and Europe. Acquired by Jules Oldroyd, Ellen Windemuth and Allison Bean are Exec Producers for Off the Fence productions. Andrew Zikking is both producer and director of the documentary.



برنامج وثائقي جديد لمكافحة الاحتباس الحراري في العالم برعاية شركة روساتوم

القاهرة في 20 مايو 2018 

شهدت مدينة سوتشي الروسية إذاعة أولى حلقات البرنامج الوثاثقي الجديد "وايلد عدن: روسيا"، وهو برنامج وثائقي يتناول قضية التغير المُناخي في العالم. يركز البرنامج الوثائقي الجديد على الحياة النباتية والحيوانية في البيئة الطبيعية الفريدة من نوعها في روسيا، حيث يتناول البرنامج المواطن الطبيعية للكائنات الحية في سلسلة جبال ألتاي وشبة جزيرة كامشاتكا والقطب الشمالي. البرنامج برعاية شركة روساتوم، وسيتم بثه هذا الصيف على قناة ناشيونال جيوجرافيك. 

قام عالم البيئة الأسترالي المعروف بن هيرد، المؤسس والمدير التنفيذي لمنظمة Bright New World، وهي مؤسسة بيئية غير حكومية، بالإعلان عن إطلاق البرنامج الوثائقي الجديد، وتحدث عن مخاطر الاحتباس الحراري على البيئة والمناخ العالمي، ولكنه أكد مع ذلك أنّ هناك أمل ومجال لإحداث تغيير إيجابي لهذه الأزمة العالمية، حيث قال: "إنّ التركيز المتصاعد لغازات الاحتباس الحراري لم تترك مواطناً أو دولة أو مكاناً دون أن يطاله الضرر. ولهذا لم يُعد التغير المناخي السريع الذي يشهده العالم من حولنا مجرد نظرية أو أمراً افتراضياً يمكن حدوثه، ولكنه تحول لواقع نعيشه جميعاً في كل مكان. وعلى الرغم من ذلك، يمكننا أن نتخذ قراراً حاسماً لجعل هذا الكوكب مكاناً أفضل للجميع، بل ويمكننا تحقيق ذلك بمعدلات تتخطى أكثر أحلامنا تفاؤلاً". 

من ناحية أخرى، تُبدي المؤسسة الحكومية للطاقة النووية الروسية "روساتوم"، كبرى المؤسسات العالمية المُنتجة للطاقة الآمنة والنظيفة، قلقاً بالغاً تجاه التهديدات البيئية التي تواجه العالم نتيجة التغير المُناخي، حيث يقول السيد/ أليكسي ليخاتشيف, مدير عام المؤسسة الحكومية للطاقة النووية الروسية "روساتوم": "إنّ قلقنا البالغ تجاه التهديدات البيئية العالمية كان هو الحافز الرئيسي الذي شجعنا على إطلاق مشروع وايلد عدن. لقد أردنا جذب اهتمام الرأي العام العالمي لخطورة ظاهرة الاحتباس الحراري، وابراز الآثار الكارثية المترتبة على زيادة انبعاثات ثاني أكسيد الكربون من مصادر الطاقة الكربونية التي نستخدمها على نطاق واسع في كوكبنا". 

من ناحيتها، أضافت إيلين ويندموث، المنتج المنفذ بشركة Off The Fence Productions: "روسيا دولة شاسعة وممتدة ومتنوعة، وقد كنا محظوظين كشركة متخصصة في صناعة الأفلام بحصولنا على تلك الفرصة الثمينة لتصوير لقطات رائعة لتلك البيئة الطبيعية التي لا تُقارن. إنّ هذه الحلقات الوثائقية ستساعد المشاهدين على اكتشاف البيئة الطبيعية التي تتمتع بها روسيا، والاستمتاع بتلك الجنة قبل أن يؤثر فيها أو ربما يقضي عليها التغير المناخي العالمي". 



تم تصوير البرنامج الوثائقي على مدار 12 شهراً، ويتكون من 60 دقيقة من إنتاج شركة Off the Fence. سيتم بث الحلقات في العديد من الأسواق العالمية في أفريقيا وآسيا وأمريكا اللاتينية والشرق الأوسط وأوروبا. جولز أولدرويد وإيلين ويندموث وأليسون بين هم المنتجون المنفذون لهذا المشروع، وقام بإخراج السلسلة الوثائقية وإنتاجها أندرو زيكينج. 







=