Thursday, 3 May 2018

Mastercard Hosts the Region’s Top Marketers at CMO Forum to Discuss Major Trends Driving a New Era of Consumer Engagement








Cairo, Egypt – 02 May, 2018: Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, hosted its first CMO Forum in Dubai, to explore the impact of digital transformation on brand strategy and consumer engagement. The forum welcomed top executives from leading companies including Emirates, Nestlé and McDonald’s.






Hosted by Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer, Mastercard, the panel discussion, titled “I Don't Want Your Ads"; Marketing in an Ad-Blocking World, drew attention to the evolving role of marketing in connecting brands to a new generation of consumer. During the session, Mastercard, who was recently named among the world’s top companies by Brandwatch for Best-in-Class Customer Experience and Most Pleasing Brand, shared insights on the transformation of its marketing and brand strategy, including the evolution of its globally acclaimed campaigns such as ‘Priceless’.






The panelists, Samer Alhaider, Senior Manager eCommerce & Mobile, Emirates Airline; Balki Radhakrishnan, Vice President, Asia, Middle East, Africa, Nestlé; and Tarek El Kady, Senior Director, Marketing, MEA Business Unit, McDonald’s, exchanged insights on creating unique and sustainable differentiation to future-proof brands.









“The birth of the ‘expectation economy’ has necessitated the need for brands to engage with consumers through experiential marketing. With a booming population of millennials, and a long history of innovative thinking, the Middle East and Africa offers an excellent opportunity for marketers to leverage this trend to their advantage and drive richer brand experiences that wow their consumers and enable them to create and tell their own stories. Forums like these allow the marketing community to explore these evolving consumer behaviors from an industry-wide perspective and share best practices, helping us unlock the next phase of growth for the regional marketing landscape,” said Rajamannar.







ماستركارد تستضيف نخبةً من الخبراء خلال "منتدى قادة التسويق" لبحث أبرز التوجهات نحو عصرٍ جديد من التفاعل مع المستهلكين

القاهرة، مصر، 02 مايو 2018: استضافت ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في مجال تكنولوجيا حلول الدفع، للمرة الأولى "منتدى قادة التسويق" في دبي، الإمارات العربية المتحدة، وذلك لبحث تأثير التحول الرقمي على الاستراتيجيات التي تتبعها العلامات التجارية وتفاعل المستهلكين مع الشركات. وحضر المنتدى عددٌ من كبار الشخصيات التنفيذية في الشركات الرائدة بالمنطقة مثل طيران الإمارات ونستله وماكدونالدز. 

واتجهت حلقة النقاش، التي انعقدت تحت عنوان "التسويق في عالم خالي من الإعلانات" ، وأشرف عليها السيد راجا راجامانار رئيس التسويق والاتصال في ماستركارد، نحو تسليط الضوء على الدور المتنامي للتسويق في إقامة تواصل بين العلامات التجارية والجيل الجديد من المستهلكين. كما قامت ماستركارد، التي صُنفت مؤخراً من بين أفضل شركات العالم حسب قائمة "براندواتش" لأفضل تجارب عملاء وأكثر علامة مفضلة لديهم، بمشاركة وجهات نظرها حول التغيير الجذري الذي طرأ على استراتيجية التسويق والعلامة التجارية لديها بما في ذلك إطلاق حملاتها الإعلانية على الصعيد العالمي مثل حملة "برايسليس". 

وحضر حلقة النقاش كلٌ من سامر الحيدر، مدير أول-التجارة الإلكترونية والهاتف المحمول في طيران الإمارات، وبالكي راداكريشنان، نائب رئيس منطقة آسيا والشرق الأوسط وأفريقيا في شركة نستله، وطارق القاضي، مدير أول-التسويق لقسم أعمال الشرق الأوسط وأفريقيا في شركة ماكدونالدز، وتبادلوا الآراء ووجهات النظر حول إحداث فرقٍ واختلافٍ مميزين يضمنان إثبات العلامات التجارية في المستقبل وتفردها من وجهة نظر العملاء. 



وبهذه المناسبة، قال راجامانار: "بعد ظهور ما يسمى بالاقتصاد القائم على التوقعات أو Expectation Economy، أصبحت العلامات التجارية بحاجة إلى جذب العملاء من خلال التسويق التجريبي. وبفضل تزايد تعداد سكانها من شريحة جيل الألفية، وما تتمتع به من تاريخٍ طويل في التفكير الابتكاري، توفر منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا فرصةً مميزة للمسوقين لتحقيق الاستفادة القصوى من هذا التوجه، وإثراء التجارب التي تقدمها العلامة التجارية لتنال إعجاب المستهلكين، والتفاعل معهم بشكل يتيح لهم للتحدث عن تجاربهم الخاصة. وتأتي هذه الفعاليات مثل هذا المنتدى لتمنح مجتمع التسويق فرصة استكشاف سلوكيات المستهلكين المتطورة بوتيرةٍ تصاعدية من وجهة نظرٍ تسويقية أشمل، ومشاركة أفضل الممارسات لتساعدنا على تمهيد الطريق أمام المرحلة القادمة من النمو في مشهد التسويق على مستوى المنطقة".
=