Monday, 21 May 2018

Julphar Wins Frost & Sullivan Best Practices Award






Awards honor best-in-class innovators and disruptors


Company recognized for its strong overall performance and effective strategy




Dubai, United Arab Emirates, May 21, 2018 (AETOSWire)- Julphar, one of the largest pharmaceutical manufacturers in the Middle East and Africa, has won the Frost & Sullivan 2018 Award for the Best Emerging GCC Pharma Company.




The awards program, now in its fourth year, is based on Frost & Sullivan's research on best practices in growth, innovation and leadership and honors best-in-class innovators and disruptors from various industries in the region. Julphar was recognized for its strong overall performance and effective strategy.




Rashid Khan, Julphar’s Regional Director (GCC Region), accepted the award in Dubai at a ceremony that was attended by a number of well-known and respected local and international companies.




Speaking at the event, Khan said: “We are truly honored to receive this award and I would like to say a huge thank you to Frost & Sullivan for recognizing Julphar. I would also like to thank all of our employees and partners for their hard work and our shareholders and customers for their continued support.




“We are excited with the future potential of new products, new markets and our new direction and look forward to a successful 2018.”




Frost & Sullivan's Best Practices Award recognizes companies in a variety of regional and global markets for demonstrating outstanding achievement and superior performance in areas such as leadership, technological innovation, customer service and strategic product development.




Frost & Sullivan industry analysts compare market participants and measure performance through in-depth interviews, analysis, and extensive secondary research to identify best practices. Winners are chosen by an independent panel of judges, which is comprised of senior executives representing some of the Middle East’s top companies.




Jerome Carle, General Manager of Julphar, said the company had achieved yet another milestone in the Middle East by being honored with the Best Practices Award.




He said: “Winning the award is a confirmation that the world is taking notice of the important contribution Julphar is making to the global and regional healthcare market. Since inception, our goal has always been to bring value and quality to the healthcare community.




“Receiving such recognition highlights the vital work we are doing to develop and manufacture best-in-class solutions that help meet patients’ needs and make a difference to families in the region. 2018 is an exciting year for Julphar. We are now the number 1 pharmaceutical company in the UAE thanks to a very strong Q1 and I would like to say a huge thanks to Rashid and his team for achieving this goal.”





Earlier, it was announced that Julphar had been ranked number one pharmaceutical company in the UAE, reflecting a strong double digit sales growth versus 2017. This year, the company plans to launch 25 new products in the UAE and register 200 new products in the region.


جلفار تفوز بجائزة فروست آند سوليفان لأفضل الممارسات


تكرّم الجائزة أفضل الشركات المبتكرة والتي أحدثت تغييراً جذرياً

تمّ تكريم الشركة بفضل أدائها العام القوي واستراتيجيتها الفعالة


دبي ، الإمارات العربية المُتحدة، 21 مايو 2018—("ايتوس واير")- فازت "جلفار"، وهي إحدى أكبر الشركات المصَنعة للأدوية في الشرق الأوسط وأفريقيا، بجائزة "فروست آند سوليفان 2018"، عن فئة أفضل شركة مصنّعة للأدوية في دول التعاون الخليجي.


ويرتكز برنامج الجوائز، الآن في عامه الرابع، إلى أبحاث "فروست آند سوليفان" المتعلقة بأفضل الممارسات في مجال النمو والابتكار والريادة ويهدف إلى تكريم الشركات الأفضل في فئتها في مجال الابتكار وإحداث تغييرات جذرية من مختلف القطاعات في المنطقة. وقد تمّ تكريم "جلفار" لأدائها العام القوي واستراتيجيتها الفعالة.


تسلّم راشد خان، المدير الإقليمي لشركة "جلفار" (منطقة دول مجلس التعاون الخليجي) الجائزة في دبي خلال حفل حضره عدد من ممثلي الشركات المرموقة على الصعيدين المحلي والدولي.


وقال خان في كلمته بهذه المناسبة: "يشرفنا الحصول على هذه الجائزة، وأودّ أن أعرب عن خالص شكري إلى ’فروست آند سوليفان‘ لتكريمها ’جلفار‘. كما أودّ أن أشكر جميع موظفينا وشركائنا على عملهم الدؤوب والشاق ومساهمينا وعملائنا على دعمهم المستمر."


"إننا متحمسون بشأن الإمكانات المستقبلية للمنتجات الجديدة والأسواق الجديدة وتوجهنا الجديد ونتطلع قدماً إلى أن يتكلل عام 2018 بالنجاح."


وتكرّم جائزة "فروست آند سوليفان" لأفضل الممارسات الشركات في مجموعة متنوعة من الأسواق الإقليمية والعالمية لتحقيق إنجازات بارزة وأداء متفوق في مجالات مثل الريادة، والابتكار التكنولوجي، وخدمة العملاء، وتطوير المنتجات الاستراتيجية.


ويتولى المحللون المتخصّصون في القطاع لدى "فروست آند سوليفان" مقارنة المشاركين في السوق ويقيسون الأداء من خلال المقابلات المتعمقة، والتحليل، والأبحاث الثانوية الشاملة من أجل تحديد أفضل الممارسات. ويتم اختيار الفائزين من قبل لجنة تحكيم مستقلة تتألف من كبار المدراء التنفيذيين الذين يمثلون بعضاً من أفضل الشركات في الشرق الأوسط.


من جانبه، اعتبر جيروم كارل، المدير العام لشركة "جلفار" أنّ حصول الشركة على جائزة أفضل الممارسات يشكّل إنجازاً كبيراً آخراً حققته الشركة في الشرق الأوسط.


وقال في معرض تعليقه على الأمر: "يعدّ فوزنا بهذه الجائزة تأكيداً على أن العالم يقدر المساهمات الهامة التي تقدمها شركة ’جلفار‘ إلى سوق الرعاية الصحية العالمي والإقليمي. ومنذ إنشاء شركتنا، عملنا على تحقيق قيمة وجودة أكبر لمجتمع الرعاية الصحية".


وأضاف: "إنّ حصولنا على هذا التكريم يسلّط الضوء على الأعمال الهامة التي نقوم بها لتطوير وتصنيع أفضل الحلول للمساعدة في تلبية احتياجات المرضى وإحداث التغيير اللازم لدى العائلات في المنطقة. يعتبر عام 2018 عاماً مشوقاً بالنسبة لشركة ’جلفار‘. لقد حلّت الشركة في المركز الأول بين شركات الأدوية في دولة الإمارات العربية المتحدة بفضل إنجازات الربع الأول الذي كان قوياً للغاية. وأودّ أن أشكر راشد وفريقه على تحقيقهم هذا الهدف".


وقد تمّ الإعلان في وقت سابق عن حصول شركة "جلفار" على المرتبة الأولى بين شركات الأدوية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ما يعكس تضاعفاً كبيراً في نمو المبيعات مقارنة مع الأرقام المسجلة عام 2017. وتعتزم الشركة هذا العام أن تطلق 25 منتجاً جديداً في دولة الإمارات العربية المتحدة، وأن تسجّل 200 منتج جديد في المنطقة.
=