Tuesday, 8 May 2018

Galderma and Medica Group host second annual GAIN Forum




Event brings together 945 Dermatologists and Plastic Surgeons from across the Middle East, Russia, India, Turkey, and Africa




Dubai, UAE – 08 May 2018 – Galderma, Nestlé Skin Health’s medical solutions business, in collaboration with Medica Group, the UAE-based total aesthetic and medical solutions company, have hosted the second annual GAIN Forum (Galderma Aesthetic Injector Network), bringing together 945 dermatologists and plastic surgeons from across the Middle East region, Russia, India, Turkey and Africa (MERITA).




Hosted in Dubai, the event is a key gathering of thought leaders and experts to present, discuss, share and debate the latest innovations, trends and best practice in Aesthetic treatments for facial contouring, wrinkles, rejuvenation and is instrumental in pushing the industry forward in the MERITA region.




Ahmed Hassan, Galderma Business Unit Head for the Aesthetic Business commented “At Galderma, our collaboration with healthcare professionals at the heart of everything we do. Our partnership with the dermatology community has helped us understand patients’ needs and finding solutions for their problems. With this in mind, we have trained and certified more than 2,000 doctors across the Middle East, and today this approach has become a game-changer in the domain of Aesthetics. This GAIN event is an example of what we do to support medical education in the region.”




“The GAIN Forum is the culmination of over 18 years of partnerships between Medica Group and Galderma”, commented Elias Chabtini, CEO & Co-Founder of Medica Group. “Our ambition is to make this platform a catalyst for the development and advancement of dermatology and plastic surgery through sharing knowledge and expertise and building meaningful and strategic partnerships across the MERITA region.




A number of internationally renowned experts including Dr. Juan Sopena from Spain, Dr. Frank Rosengaus from Mexico and Dr. Ishaan Ramkisson from South Africa, hosted sessions sharing their expertise with other guests from across the region, focusing on topics such as personalised treatments, NASHA and OBT technology for best facial treatment and outcome and facial assessments




Tania Akl, Managing Partner & Co-Founder of Medica Group, added “Our partnership and collaboration with Galderma and the wider dermatology community is instrumental to delivering innovative solutions. I believe the GAIN Forum is the perfect gathering of the right thought leadership and expertise that will further develop this spirit of collaboration for the MERITA dermatology and plastic surgery industries. We’re excited to what the future hold for all of us and look forward to continue working hand in hand with all our partners to deliver better treatments and experiences to our patients.”








شركة جالديرما وميديكا جروب تستضيفان "المنتدى السنوي الثاني لشبكة جالديرما لأخصائيي الحقن التجميلية"

الفعالية تستضيف أكثر من 945 طبيب أمراض جلدية وجراح تجميلي من جميع أنحاء الشرق الأوسط وروسيا والهند وتركيا وأفريقيا




دبي، الإمارات العربية المتحدة – 08 مايو 2018 – استضافت شركة جالديرما المتخصصة في الحلول الطبية والتابعة لمؤسسة "نستلة سكين هيلث" بالتعاون مع ميديكا جروب المتخصصة في الحلول الطبية والتجميلية والتي يقع مقرها في الإمارات العربية المتحدة "المنتدى السنوي الثاني لشبكة جالديرما لأخصائي الحقن التجميلي" والذي جمع بين أروقته أكثر من 800 طبيب أمراض جلدية وجراح تجميلي من جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وروسيا والهند وتركيا وأفريقيا. 




وتُعد هذه الفعالية التي استضافتها دبي إحدى أبرز التظاهرات لرواد الفكر والخبراء الذين يُتاح لهم من خلالها عرض ومناقشة وطرح وتبادل الأفكار بشأن أحدث الابتكارات والتوجهات والممارسات المثلى في مجال وسائل العلاج التجميلية لتحديد ملامح الوجه وعلاج التجاعيد وإعادة النضارة للبشرة كما يمثل المنتدى حجر الزاوية للارتقاء بهذه التخصصات في منطقة الشرق الأوسط وروسيا والهند وتركيا وأفريقيا. 




وبهذه المناسبة، علق أحمد حسن، رئيس وحدة الأعمال التجميلية بشركة جالديرما قائلاً: "إننا في شركة جالديرما نضع نصب أعيننا على التعاون مع الجهات المتخصصة في الرعاية الصحية. كما أن شراكتنا مع الجهات المتخصصة في طب الأمراض الجلدية ساعدتنا في إدراك احتياجات المرضى وإيجاد الحلول للمشكلات التي يعانون منها. وفي هذا الإطار، تولينا تدريب واعتماد أكثر من 2000 طبيب في كافة أنحاء منطقة الشرق الأوسط حيث أدى هذا التوجّه إلى تغيير قواعد اللعبة في مجال الطب التجميلي. ويُعد "منتدى شبكة جالديرما لأخصائي الحقن التجميلي" نموذجاً لمساعينا الرامية للارتقاء بالتعليم الطبي في المنطقة."




وأضاف إلياس شبطيني الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لميديكا جروب قائلاً: "يُعد منتدى شبكة جالديرما لأخصائي الحقن التجميلي تتويجاً لـ 18 عاماً من التعاون بين ميديكا جروب وجالديرما. كما نطمح أن تتحول هذه المنصة إلى عامل محفز لتطور وتقدم طب الأمراض الجلدية والجراحة التجميلية من خلال تبادل المعرفة والخبرات وتدشين شراكات متميزة وإستراتيجية في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وروسيا والهند وتركيا وأفريقيا".




جدير بالذكر أن عدداً من الخبراء المرموقين عالمياً مثل د. خوان سوبينا من أسبانيا ود. فرانك روسينجاوس من المكسيك ود. إيشان رامكيسون من جنوب أفريقيا قد استضافوا جلسات طرحوا فيها خبراتهم مع ضيوف آخرين من جميع أنحاء المنطقة، حيث جرى التركيز على مناقشة موضوعات مثل العلاجات ذات الطابع الشخصي وتقنيتي "NASHA" و"OBT" للحصول على أفضل علاج ونتيجة وتقييمات لحالات الوجه.




من جانبها، أضافت تانيا عقل الشريك الإداري والمؤسس المشارك لميديكا جروب قائلة: "تُعد شراكتنا وتعاوننا مع شركة جالديرما والجهات الأخرى العاملة في مجال طب الأمراض الجلدية من العوامل الإيجابية للتوصل إلى حلول مبتكرة. وأنا أعتقد أن منتدى شبكة جالديرما لأخصائي الحقن التجميلي يمثل التجمع المثالي لأفضل رواد الفكر وأصحاب الخبرة الذي سيعمل على الارتقاء بروح التعاون بين جميع تخصصات طب الأمراض الجلدية وجراحة التجميل في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وروسيا والهند وتركيا وأفريقيا. إننا متحمسون للغاية لما يحمله المستقبل لنا جميعاً ونتطلع لمواصلة العمل عن قُرب مع شركائنا للتوصل إلى وسائل علاج أعلى جودة وتقديم تجارب أفضل لمرضانا." 




=