Monday, 14 May 2018

Cisco Inspires the Next-Generation of Women at Girls Power Tech Event in Dubai




  • Cisco execs host young women to inspire them to pursue careers in STEM at company’s Middle East headquarters
  • Event offers students hands-on exposure to the latest technology and opportunity to engage with industry professionals

Dubai, UAE – 14 May, 2018: Cisco hosted its annual Girls Power Tech event at its Dubai office, where female students from GEMS, SUNMARKE, DIA and Collegiate American School in the UAE had the opportunity to interact with Cisco executives, technology professionals and other women role models and peers, and hear inspiring stories about their careers and their vision of what the future holds.

Cisco’s Girls Power Tech is a global mentoring initiative that empowers and encourages girls and young women to consider educational and career paths in STEM (science, technology, engineering, and math) and technology. As part of the initiative, Cisco employees worldwide spend the day with girls age 13 to 18 and engage with them through office visits, tours, presentations, and mentoring. Students get to meet women role models and men who are advocates for women in technology, learning about their career paths and lives in the technology field. They also get the chance to use Cisco’s latest TelePresence and collaboration solutions to interact with other girls across the globe and with successful women working at Cisco and elsewhere.

During the event, Shukri Eid, Managing Director – East Region, Cisco Middle East, highlighted how innovation in technology and connectivity is allowing amazing things to happen in new, unexpected ways. The full-day event also included a panel discussion with women leaders from Cisco and an innovation competition for the students, where they were challenged to build a robot that would solve the world’s biggest challenge. The female students where then judged on robustness of their scientific thought, as well as their creativity and presentation, and the overall impact and ecological impact of their ideas.

Speaking at the event, Shukri Eid, Managing Director – East Region, Cisco Middle East said, “Diversity, inclusion and collaboration are part of Cisco’s core values. From sparking new ideas to inspiring innovation, they act as a bridge that connects varied perspectives and unleashes the full potential of our people to create exponential value for Cisco, our employees, partners, customers and the broader community. The Girls Power Tech event is a great example of our commitment to inspire and encourage girls to pursue a career in STEM. Through our events such as Women of Impact and Girls Power Tech, women and girls in the region can get connected, be empowered and find inspiration to advance their careers in technology.”

Women comprise a mere 27 percent of workers in the computer science, engineering, and physics fields in some of the world’s emerging economies. With only 24 percent of Chief Information Officer positions at Fortune 100 companies held by women, they represent a large, untapped resource of technology talent.

For nearly two decades, Cisco has made it a top priority to build a diverse talent pool to meet gender diversity challenges in the technology industry. In addition to driving diversity at its workplace, Cisco is also committed to encouraging young women discover career opportunities in ICT through global initiatives such as Girls Power Tech.
Aligned with the UN’s global Girls in ICT Day, Cisco’s Girls Power Tech is held annually and offers a special learning opportunity for female students to connect with Cisco and other mentors on-site at Cisco offices around the world. The event is not just a visit to Cisco's offices, but a chance for students to experience the power of Cisco’s digital innovations first-hand, and gain insights into topics such as IoT and innovation, as well as the importance of online privacy and the responsible use of technology. Similar events were held across Cisco offices worldwide. Last year’s event saw more than 5,700 young women participate, with around 1,700 Cisco employee volunteers involved from across 90 offices in 50 countries.





سيسكو تلهم الجيل المقبل من السيدات خلال فعالية "فتيات تدفعن التقنية" في دبي 


المسؤولين التنفيذيين لدى سيسكو يستضيفون الشابات لإلهامهنّ بالعمل في مجالات العلوم والهندسة والتقنية والرياضيات لدى مقر الشركة في الشرق الأوسط 


الفعالية تتيح للطالبات فرصة الاطلاع على أحدث التقنيات والتفاعل مع خبراء مرموقين وقدوات في القطاع 




دبي، الإمارات العربية المتحدة 14 مايو 2018: استضافت سيسكو فعاليتها السنوية "فتيات تدفعن التقنية" في مكاتبها بدبي، حيث أتيحت الفرصة للطالبات من مدارس جيمس، سن مارك، DIA ومدرسة كوليجيت الأمريكية في الإمارات للتواصل والتفاعل مع المسؤولين التنفيذيين وخبراء التقنية من سيسكو، بالإضافة إلى السيدات اللاتي يمثّلن قدوات في المجال، واستمعن إلى قصصهنّ الملهمة عن مسيرتهن المهنية ورؤيتهنّ لما يحمله المستقبل. 




تعدّ فعالية فتيات تدفعن التقنية التي تنظمها سيسكو مبادرة عالمية للإرشاد والتوجيه، تهدف إلى تمكين وتشجيع الفتيات والشابات على اختيار المسارات التعليمية والمهنية في مجالات العلوم والتقنية والهندسة والرياضيات. ومن خلال المبادرة، يمضي موظفو سيسكو حول العالم يومهم مع الفتيات في سن 13 إلى 18 عاماً ليتفاعلوا معهنّ من خلال الزيارات المكتبية والعروض التقديمية والإرشاد والتوجيه. كما يتاح للطالبات لقاء قدوات نسائية ورجال مؤيدين لعمل السيدات في قطاع التقنية، كما يتعرفن إلى الفرص المهنية الواعدة والحياة في المجال التقني إلى جانب فرصة استخدام أحدث حلول سيسكو للتواجد عن بعد للتفاعل مع الفتيات الأخريات في مختلف مناطق العالم، ومع السيدات الناجحات اللاتي يعملن مع سيسكو في أماكن مختلفة. 




وخلال الفعالية، تحدّث السيد شكري عيد، المدير التنفيذي لدول المنطقة الشرقية لدى سيسكو الشرق الأوسط، ليبرز دور الابتكار في التقنيات والاتصال في تمكين إنجازات مدهشة بطرق جديدة وغير متوقعة. كما تضمنت الفعالية التي استمرت يوماً كاملاً جلسة نقاش مع السيدات اللاتي يتولين مناصب قيادية في سيسكو، بالإضافة إلى مسابقة للابتكار بين الطالبات اشتملت على تحدٍّ لصنع روبوت يحلّ أكبر التحديات التي يواجهها العالم. ومن ثم جرى تقييم الطالبات المتسابقات على أساس متانة التفكير العلمي وقدرتهم على الإبداع والتقديم، والأثر الإجمالي والبيئي للأفكار التي تقدّمن بها.




وفي حديثه أثناء الفعالية قال السيد شكري عيد، المدير التنفيذي لدول المنطقة الشرقية لدى سيسكو الشرق الأوسط: "يمثل التنوع والشمول والتعاون جزءاً لا يتجزّأ من القيم الجوهرية في سيسكو - من إطلاق شعلة الأفكار الجديدة إلى إلهام الابتكار وتحفيزه، فإن تلك القيم تشكّل جسراً متيناً يربط بين وجهات النظر المختلفة ويطلق العنان للإمكانات الكامنة لدى موظفينا لتحقيق قيمة حقيقية هائلة لسيسكو ولموظفينا وشركائنا وعملائنا وللمجتمع ككل. وتعدّ فعالية فتيات تدفعن التقنية مثالاً رائعاً على التزامنا الأكيد تجاه إلهام وتشجيع الفتيات على السعي للعمل في مجال العلوم والتقنية والهندسة والرياضيات. كما أن فعالياتنا مثل "نساء مؤثرات" و "فتيات تدفعن التقنية" تمنح السيدات والفتيات في المنطقة التواصل والتمكين والإلهام للتطور في مسيرتهنّ المهنية الواعدة في قطاع التقنية." 




من الجدير بالذكر أن السيدات يشكّلن 27 بالمائة فقط من إجمالي قوة العمل في مجالات علم الحاسوب والهندسة والفيزياء في عدد من الاقتصاديات الناشئة حول العالم. كما تشكل السيدات اللاتي يتولين منصب المدير التنفيذي للمعلومات 24 بالمائة من إجمالي الشركات المدرجة في قائمة "فورتشن 100"، مما يعني أن هناك طاقات ومواهب عديدة لم يتم الاستفادة منها بعد لدى السيدات في مجال التقنية. 




وعلى مدى حوالي عشرين عاماً، اعتبرت سيسكو إعداد نخبة من المواهب المتنوعة أولوية أساسية لها، لتتمكن من تلبية تحديات تنوع الجنسين في القطاع التقني. وبالإضافة إلى دعم التنوع في مكان العمل، تلتزم سيكو كذلك بتشجيع الشابات على استكشاف الفرص المهنية الواعدة في مجال تقنية الاتصالات والمعلومات عبر المبادرات العالمية، ومنها مبادرة فتيات تدفعن التقنية. 




تقام فعالية فتيات تدفعن التقنية سنوياً بالتزامن مع فعالية "يوم الفتيات في مجال الاتصالات وتقنية المعلومات" التابع لمنظمة الأمم المتحدة، لتشكل فرصة تعليمية مميزة للطالبات تمكّنهن من التواصل مع سيسكو والخبراء المرشدين في مواقع سيسكو حول العالم. ولا تقتصر الفعالية على زيارة مكاتب سيسكو، فهي توفر للطالبات فرصة فريدة لتجربة قوة الابتكارات الرقمية من سيسكو بشكل عملي والتعرف عن كثب على جوانب تقنية محددة كإنترنت الأشياء والابتكار، فضلاً عن أهمية الخصوصية الإلكترونية والاستخدام المسؤول للتكنولوجيا. تقام عدة فعاليات مشابهة في مكاتب سيسكو حول العالم، وقد شهدت نسخة العام الماضي مشاركة أكثر من 5700 شابة و 1700 موظف وموظفة من سيسكو ممن تطوّعوا للمشاركة في 90 مكتباً في 50 دولة.


=