Thursday, 3 May 2018

AutoPro and ACDelco Sign Memorandum of Understanding






ENOC’s AutoPro to operate up to ten locations from their existing network as ACDelco Certified Service Centers


Collaboration extends ACDelco’s current regional expansion plans announced at Automechanika Dubai 2018






Middle East, 02 May 2018 – AutoPro, a subsidiary of ENOC (Emirates National Oil Company) and ACDelco, a division of General Motors and one of the world’s leading automotive spare parts and services brands, today announced the signing of a memorandum of understanding that will see both companies collaborate on a series of service center locations across the United Arab Emirates. In the coming year, up to ten sites will become the first AutoPro locations to be certified as authorized ACDelco service centers.




The Memorandum of Understanding was signed during Automechanika Dubai 2018, for which ACDelco is the ‘Official Auto Service Center’ partner, in the presence of key delegates from both companies, led by Zaid Alqufaidi, Managing Director – ENOC Retail, and Mohammed Al Fayyad, Customer Care and Aftersales Director for General Motors Middle East.




The AutoPro-ACDelco Certified Service Centers will be able to service a wide range of car makes and models by accessing ACDelco’s extensive array of 90,000 high quality products, from across 37 categories. This multi-brand product portfolio covers American, European and Asian brands, ensuring that the majority of UAE car owners can benefit from the peace of mind that comes with having their vehicles maintained by an ACDelco Certified Service Center.




ACDelco’s partnership with AutoPro will help the American automotive spare parts brand to significantly increase its presence across the UAE, contributing to brand’s regional expansion strategy. The company is looking to increase its Middle East footprint by over 50 percent over the next 12 months.




Mohammed Al Fayyad, Customer Care and Aftersales Director for General Motors Middle East, said: “ACDelco’s collaboration with AutoPro is all about offering customers in the UAE the highest levels of convenience and peace of mind when it comes to receiving the very best automotive aftersales service. A trusted brand with over 100 years of experience, ACDelco is a global leader in automotive replacement parts and related services; and now, with AutoPro, a staple of auto maintenance in the UAE, car owners will be able to benefit from the expertise of both companies’ combined expertise in both aftersales parts and service.”




“We are excited to partner with ACDelco as a key player in the global automotive sector. Operating the largest network of service centers in the region, we hope to continue growing our brand by forging long term partnerships. Our collaboration with ACDelco will enable us to further enhance our service offering for customers in the UAE,” said H.E. Saif Humaid Al Falasi, Chief Executive Officer of ENOC Group.




In addition to covering all of GM’s vehicles with auto parts of OE specification, ACDelco also offers high grade replacement parts for a wide range of other vehicles including Japanese, Korean, European and American car brands. Its portfolio of parts includes, among others, maintenance parts such as batteries, spark plugs, oil filters, air filters, wiper blades, and brakes, as well as repair parts such as alternators, radiators, chassis and heating and cooling components.




AutoPro provides an array of professional and value for money automotive services across a network of 34 locations in Dubai and Sharjah. Established in 2010, AutoPro has created a network of modern, friendly, conveniently located automotive facilities led by true car care professionals.




’ايه سى دلكو‘ توقّع مذكّرة تفاهم مع ’أوتوبرو‘





’أوتوبرو‘ التابعة لـ ’شركة بترول الإمارات الوطنية‘ ستشغّل ما يصل عدده إلى 10 مواقع ضمن شبكتها الحالية كمراكز خدمة معتمدة من ’ايه سى دلكو‘


التعاون يعزّز خطط التوسّع الحالية لشركة ’ايه سى دلكو‘ في المنطقة والتي تم الإعلان عنها في معرض ’أوتوميكانيكا دبي 2018‘




الشرق الأوسط، 2 مايو 2018– أعلنت اليوم كل من ’أوتوبرو‘ (AutoPro)، التابعة لـ ’شركة بترول الإمارات الوطنية‘ "إينوك"، و’ايه سى دلكو‘، الشركة التابعة لمجموعة ’جنرال موتورز‘ وإحدى العلامات التجارية الرائدة عالمياً في مجال قطع غيار وخدمات السيارات، عن توقيع مذكّرة تفاهم بينهما للتعاون في عدد من مراكز الخدمة بمختلف أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة. وبناءً عليه، سوف تصبح في السنة القادمة مجموعة من مواقع ’أوتوبرو‘ كأول مراكز خدمة معتمَدة من ’ايه سى دلكو‘، وسيصل عدد هذه المواقع إلى عشرة.




جرى توقيع مذكّرة التفاهم خلال معرض ’أوتوميكانيكا دبي 2018‘ الذي تُعدّ ’ايه سى دلكو‘ فيه شريكاً رسمياً بصفتها ’المركز الرسمي لخدمات السيارات‘. وقد تم هذا بحضور عدد من كبار الممثّلين عن الشركتين وعلى رأسهم زيد القفيدي، المدير التنفيذي لقطاع التجزئة في مجموعة ’إينوك‘، ومحمد الفيّاض، المدير التنفيذي للعناية بالعملاء وخدمات ما بعد البيع في ’جنرال موتورز الشرق الأوسط‘.




سوف تتمكّن ’مراكز خدمة أوتوبرو – ايه سى دلكو المعتمَدة‘ من توفير الخدمات لمجموعة واسعة من أنواع وطرازات السيارات عبر الاستفادة من التشكيلة العريضة من منتجات ’ايه سى دلكو‘ عالية الجودة والبالغ عددها نحو 90 ألفاً ضمن 37 فئة. وتغطّي باقة المنتجات أنواعاً مختلفة من السيارات شاملة الأمريكية والأوروبية والآسيوية، مما يضمن تمتّع معظم مالكي السيارات في الإمارات براحة البال التامّة التي ترافق الحصول على خدمات التصليح والصيانة من ’مراكز خدمة ايه سى دلكو المعتمَدة‘.




ومن شأن الشراكة مع ’أوتوبرو‘ أن تساعد العلامة التجارية الأمريكية لقطع الغيار على تعزيز تواجدها في أسواق الإمارات، مما يسهم في تحقيق استراتيجية التوسّع الإقليمية للشركة التي تسعى إلى زيادة حضورها في الشرق الأوسط بنسبة تفوق الخمسين بالمئة على مدى الأشهر الـ12 القادمة. 




حول هذا الموضوع، قال محمد الفيّاض، المدير التنفيذي للعناية بالعملاء وخدمات ما بعد البيع في ’جنرال موتورز الشرق الأوسط‘: "يتمحور تعاون ’ايه سى دلكو‘ مع ’أوتوبرو‘ حول منح العملاء في الإمارات العربية المتحدة أعلى مستويات الملاءمة وراحة البال عندما يتعلّق الأمر بالحصول على أفضل خدمات ما بعد بيع السيارات. إن ’ايه سى دلكو‘ تُعدّ علامة تجارية موثوقة منذ أكثر من 100 سنة وهي شركة رائدة على الصعيد الدولي في مجال قطع غيار السيارات والخدمات المرتبطة بها. والآن مع ’أوتوبرو‘، التي تُعتبَر اسماً بارزاً في قطاع صيانة السيارات بالإمارات، يمكن لأصحاب السيارات الاستفادة من خبرات الشركتين مجتمعتين فيما يخصّ منتجات وخدمات ما بعد البيع."




من جهته، قال سعادة سيف حميد الفلاسي، الرئيس التنفيذي لـمجموعة "إينوك": "تسرّنا الشراكة مع ’ايه سى دلكو‘ التي تُعدّ لاعباً رئيسياً في قطاع السيارات الدولي. ومن خلال تشغيل الشبكة الأكبر لمراكز الخدمة في المنطقة، نأمل بالمضي في دفع نمو علامتنا التجارية عبر إبرام شراكات طويلة الأمد. إن هذا التعاون مع ’ايه سى دلكو‘ سيمكّننا من تطوير وتعزيز باقة خدماتنا التي نوفرها لعملائنا في دولة الإمارات العربية المتحدة."




تغطّي منتجات ’ايه سى دلكو‘ كافة مركبات ’جنرال موتورز‘ عبر قطع يجري تصنيعها وفق مواصفات المصنّع الأصلي للمعدّات. إلى جانب هذا، توفر الشركة قطع غيار أصلية عالية الجودة للعديد من أنواع وطرازات السيارات الأخرى شاملة اليابانية، الكورية، الأوروبية والأمريكية. وتشمل منتجاتها على سبيل المثال لا الحصر قطع الصيانة مثل بطاريات السيارات، شمعات الاحتراق، فلاتر الزيت، فلاتر الهواء، ماسحات الزجاج، المكابح وغيرها، بالإضافة إلى قطع التصليح مثل أنظمة التشغيل والمولدات، والرادياتورات، وقطع الشاسيه ومكوّنات أنظمة التدفئة والتبريد.




أما ’أوتوبرو‘ فتوفر باقة من الخدمات الاحترافية للسيارات مع قيمة عالية من الناحية المادية عبر شبكة تضم 34 موقعاً في دبي والشارقة. وكان قد تم تأسيس الشركة في العام 2010 وقامت خلال الفترة الماضية بإيجاد شبكة من المنشآت والمرافق العصرية والملائمة في مواقع مناسبة ويعمل فيها فريق من الموظّفين المحترفين للعناية بالسيارات.

=