Tuesday, 15 May 2018

Al Jenaibi International Automobiles Announces Arrival of New Rolls-Royce Cullinan SUV Model At Exclusive Unveiling in Muscat


Oman, Muscat, 15th May, 2018: Al Jenaibi International Automobiles, the exclusive importer and authorized dealer of Rolls-Royce Motor Cars in Oman, has officially unveiled the new Rolls-Royce Cullinan.


The Cullinan, the first-ever SUV in the history of Rolls-Royce Motor Cars, was unveiled to privileged guests, top tier customers and invited members of the press at an exclusive invite-only event held at the luxurious surroundings of the Kempinski Hotel Muscat on May 13.

Hosted by Al Jenaibi International Automobiles, the event highlighted the stunning array of engineering achievements and design features that make the Cullinan one of the finest luxury SUVs on the market today.

Marking Rolls-Royce’s debut in the SUV market, the Cullinan has been created to meet the demands of customers in the region and around the globe who desire a combination of high-end refinement, superior comfort and powerful off-road capabilities.

The Cullinan is a true ‘Effortless Everywhere’ SUV. Equally at home off-road or in the city, it offers uncompromised luxury to allow the driver and passengers to fully embrace and enjoy the world around them, wherever they dare to go.

The Cullinan represents the culmination of Rolls-Royce’s long and celebrated history. It is the natural evolution of the carmaker’s luxury concept, from delivering the ultimate in urban transport to fully embracing every environment and conquering every terrain.

Unmistakably a true Rolls-Royce, the Cullinan’s immense road presence and uncompromising stature is complemented by key luxury design touches for unrivalled interior refinement.

Created to take the world in its stride, the ‘Effortless Everywhere’ ethos behind the creation of this luxury SUV is powered by a 6.75 V12, twin turbo engine delivering 567 horsepower, meaning the Cullinan provides an effortless driving experience.

Mr Johnny Oommen, CEO of Al Jenaibi International Automobiles said: “The new Rolls-Royce Cullinan was officially unveiled to distinguished guests, industry figures and members of the media at an exclusive unveiling in Oman’s capital, Muscat.

“The Cullinan marks the next stage in the ongoing development of Rolls-Royce in the Middle East.

“The region continues to be an important market for Rolls-Royce and we are sure the Cullinan will prove to be popular with luxury SUV customers who demand a higher level of performance and comfort.”






شركة الجنيبي العالمية للسيارات تكشف عن سيارة رولز-رويس كولينان رباعية الدفع الجديدة في حدث حصري في مسقط





عُمان، مسقط، 15 مايو 2018: كشفت شركة الجنيبي العالمية للسيارات، الوكيل الحصري والموزّع المعتمد لرولز-رويس موتور كارز في عُمان، عن سيارة رولز-رويس كولينان الجديدة في حدث حصري أَقيم في فندق كمبنسكي مسقط الفاخر في 13 مايو.

تم الكشف عن كولينان، السيارة رباعية الدفع الأولى من رولز-رويس على الإطلاق أمام نخبة من الضيوف المميزين وكبار العملاء، وشخصيات مختارة من أهل الصحافة والإعلام.

استضاف الحفل شركة الجنيبي العالمية للسيارات ، وقد سلّط الحدث الضوء على الإنجازات الهندسية الرائعة وخصائص التصميم المذهلة التي تجعل من كولينان أرقى سيارة رباعية الدفع ضمن فئتها في السوق اليوم.

مع كولينان، تحقق رولز-رويس انطلاقتها في سوق السيارات رباعية الدفع وقد تمّ تصميمها استجابة لطلب العملاء في المنطقة وحول العالم لسيارة تجمع ما بين الفخامة المطلقة والراحة القصوى والبراعة على الطرقات الوعرة.

رولز-رويس كولينان سيارة رباعية الدفع SUV تسهل قيادتها على مختلف الطرقات والتضاريس. وعلى الطرقات الوعرة كما على الطرقات الممهّدة في المدن، لا تختلف مستويات الرفاهية التي ينعم بها سائق كولينان وركابها، بل يستمتعون بكلّ ما للعالم أن يقدّمه لهم من حولهم أينما اختاروا الذهاب.

تمثل كولينان قمة الإبداع في تاريخ رولز-رويس العريق كما أنّها التطوّر البديهي للشركة الرائدة في صناعة السيارات الفارهة من تقديم الأفضل في مجال التنقل الحضري إلى التوصل إلى تقديم سيارة قادرة على التعامل مع كلّ بيئة والتغلّب على كلّ التضاريس. 

كولينان سيارة من رولز-رويس قلباً وقالباً تتمتّع بحضور قويّ على الطرق كما تتميّز بوقفة جبّارة تكمّلها لمسات تصميمية تمنحها فخامة داخلية لا تُضاهى.

تمّ تجهيز كولينان القادرة على إبهار الأنظار أينما حلّت في العالم، بمحرّك سعة 6.75 ليتر يعمل بنظام التيربو الثنائي مؤلّف من 12 أسطوانة ينتج قوّة قدرها 567 حصاناً ما يؤكّد طبعاً أنّها سيارة توفّر تجربة قيادة لا تتطلّب أي مجهود.

وعلّقجوني أومن، الرئيس التنفيذي لشركة الجنيبي العالمية للسيارات ، قائلاً: "لقد تمّ الكشف رسمياً عن رولز-رويس كولينان الجديدة أمام نخبة من الضيوف المميّزين وشخصيات لامعة في القطاع، وأعضاء الصحافة والإعلام في حفل حصري أُقيم في العاصمة العمانية مسقط. وقد شهد الحضور على انطلاق فصل جديد في تاريخ رولز-رويس دائم التطوّر والنمو في الشرق الأوسط."

واختتم أومن قائلاً: "لطالما شكّل الشرق الأوسط سوقاً هاماً جداً بالنسبة لرولز-رويس وهو لا يزال كذلك، ونحن على ثقة تامة بأنّ كولينان ستحظى باهتمام بالغ وتلقى استجابة ممتازة من قبل عملاء السيارات رباعية الدفع الذين يطلبون مستوىً أعلى من الأداء والراحة."

=