Tuesday, 17 April 2018

PHD adds Egypt to its global footprint




Media agency will accelerate the digital transformation of the market with its data-first approach



Cairo, April 17, 2018: Omnicom-owned communications agency PHD today announced the opening of its latest office with a new operation in Cairo, Egypt. Located in the central district of Zamalek, the new agency is the network’s fifth location in the Middle East, joining Dubai, Abu Dhabi, Riyadh and, most recently, Beirut.



The move is in direct response to clients’ needs for the agency’s strategic, digital and creative expertise, as well as its data-first approach, in this major consumer market. The new office will build on the business it already has with regional and international clients.



PHD’s Egyptian operation will be led by industry veteran Nour Eldin Saleh as general manager, reporting directly to Elda Choucair, CEO of PHD MENA. Saleh, who began his career as a planner and worked at Starcom and Mindshare, will now focus on his new team and client portfolio.



“PHD’s expansion into Egypt, our largest market in the Middle East to date, is a clear indication of how the region is transforming. While it has a rich heritage and thriving traditions, the country is rapidly progressing in terms of digital sophistication, both from a consumer and corporate standpoint,” explained Elda Choucair, CEO of PHD MENA. “The time is right for PHD to capitalize on this shift and introduce ground-breaking approaches in media and communications. I am certain that, with Nour Eldin Saleh at the helm, we will provide new levels of media and business excellence to our clients.”



“As the Egyptian market becomes more and more digital, there couldn’t have been a better time for PHD to launch its core data and analytics offering and act as a key driver of business transformation,” said Nour Eldin Saleh, general manager of PHD Egypt. “I’m absolutely thrilled to be part of the next phase of growth for the agency and its clients. PHD’s thought-leadership and innovation will be a significant differentiator in the industry and a huge draw.”




"بي إتش دي" توسع بصمتها العالمية بدخول السوق المصرية





شبكة "بي إتش دي" الإعلامية تسرع وتيرة التحول الرقمي في السوق من خلال منهجها المرتكز على تحليل البيانات





القاهرة في 17 أبريل، 2018: أعلنت شركة "بي إتش دي"، وهي الشبكة الإعلامية المملوكة لمجموعة "أومنيكوم ميديا"، اليوم عن افتتاح أحدث مكاتبها مع بدء أعمال جديدة في القاهرة، مصر. وتمثل الوكالة الجديدة، التي يقع مقرها في حي الزمالك وسط العاصمة، الموقع الخامس للشركة في منطقة الشرق الأوسط حيث سينضم إلى مواقعها الأربعة الأخرى في دبي، وأبوظبي، والرياض، وأحدثها في بيروت. 



وقد جاء تأسيس المكتب الجديد كاستجابة لحاجة العملاء في هذا السوق الضخم إلى الخبرة الاستراتيجية والرقمية والإبداعية التي تتمتع بها شركة "بي إتش دي"، ذلك إلى جانب منهجها المرتكز على تحليل البيانات. وسوف يسهم المكتب الجديد في توسيع نطاق أعمال الشركة القائمة حالياً مع عملائها على الصعيدين الإقليمي والدولي.



فيما يتعلق بالإدارة، سوف يقود أعمال مكتب الشركة في مصر التنفيذي البارز في قطاع الخدمات الإعلامية، نور الدين صالح، حيث سيتولى منصب المدير العام وتكون تبعيته مباشرة إلى إلدا شقير الرئيس التنفيذي لشركة "بي إتش دي - الشرق الأوسط وشمال أفريقيا". وسوف تركز أعمال نور الدين صالح، والذي بدأ حياته المهنية كمسؤول تخطيط وتولى مناصب عليا لدى كل من "ستاركوم" و"مايند شير"، على قيادة فريق العمل الجديد وإدارة محفظة العملاء. 



وبهذه المناسبة، قالت إلدا شقير، الرئيس التنفيذي لشركة بي إتش دي – الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، "يعد توسع بي إتش دي في السوق المصري، والذي يمثل أكبر أسواقنا في منطقة الشرق الأوسط حتى تاريخه، بمثابة مؤشر واضح للتحول الذي تشهده المنطقة. فبرغم تراثها العريق وتقاليدها الراسخة، إلا أن الدولة تتقدم بوتيرة متسارعة من حيث التطور الرقمي، سواء على مستوى الأفراد أو المؤسسات." وأضافت إلدا "ونرى أن هذا هو الوقت الأنسب لشركة بي إتش دي للاستفادة من هذا التحول وتقديم أساليب رائدة ومبتكرة في مجال الإعلام والاتصال. وأنا على يقين من أن الشركة، تحت قيادة نور الدين صالح، سوف تقدم لعملائنا مستويات جديدة من التميز في الأعمال والمحتوى الإعلامي."





من جانبه قال نور الدين صالح، مدير عام شركة بي إتش دي – مصر، "في ظل التحول الرقمي المتزايد الذي يشهده السوق المصري، فإن هذا التوقيت هو الأفضل بالنسبة لشركة بي إتش دي لإطلاق خدماتها المرتكزة على تحليل البيانات، والعمل كمحرك رئيسي لقيادة تحول الأعمال" وأضاف صالح "ويسعدني أن أشارك في المرحلة المقبلة من نمو الشركة وتوسع قاعدة عملائها، وأرى أن ما تمتاز به بي إتش دي من ابتكار وقيادة استراتيجية يعد أهم الخصائص التي ستميزها عن نظيراتها في هذا القطاع."
=