Tuesday, 24 April 2018

Participating at Triennale Design Week Azimut Yachts showcases “La Dolce Vita 3.0” in Milan








Combining style with elegance, this proves the company’s commitment to innovation in design and it solidifies its reputation in the European market




Milan-Italy- 23ed of April 2018: Azimut Yachts selected the prestigious context of Triennale Design Week, held from April 17 to 22, to showcase a real 21-meter yacht, the S7, which took pride of place at the Palazzo dell’Arte. The yacht was featured in a light design performance that showed off its outline and style details, adding poetry to the installation, created by FeelRouge Worldwide Show. Azimut Yachts presented a world premiere of the two new flagships that was launched on the occasion of the fiftieth anniversary of the brand.




This is the expression coined by Azimut Yachts to express the know-how cultivated by peerless craftsmen, the quest for cutting edge technical and production solutions, and the creative genius that underpins the way the yacht builder skilfully transforms the finest raw materials, including marble, wood and fabrics, into best-of-breed surfaces, furniture and accessories. The magical adventure of seafaring is told through a multi-sensory experience that goes beyond the boat as a product, raising it to an emotional level by telling the story of the Supply Chain of Beautiful Things.




Azimut Yachts value its participation in Triennale Design Week. The company has emphasized that this participation made them discover the new trends of international designs. Furthermore, it helped in enhancing their unique designs to appeal to all their clients especially in the Middle East because they appreciate the luxurious experience which entail innovation, craftsmanship and attention to details, almost tailor made, exactly as Azimut yachts are.




The impressive installation of the 21-meter yacht “S7”, was created to familiarise the public at large with architecture and design in the world of yachting, doesn’t however limit itself to showcasing the product, but aims to tell a story of experimentation, talented people and excellence partnerships.




Moreover, Azimut Yachts stated that Joie de vivre and the thrill of the sea lie at the heart of this experience, which makes use of 3D immersive technology to give visitors the chance to enjoy the experience of navigation first hand. Special glasses take them on a virtual tour of various interior spaces on the yacht, with multi-sensory support to make the experience feel even more real. Visitors were able to learn more about many different aspects and functions of the yacht (including the materials, technology and objects used, with explicit references), simply by looking at what they are interested in. All enhanced by the scent of the sea, the breath of the wind, the salt taste and that infinite sense of freedom that only the sea can bring.




تشارك في أسبوع ترينال للتصميم

"أزيموت لليخوت" تعرض "لادولتشي فيتا 3.0" في ميلانو

مشاركة تجمع بين التصميم الحديث والفخامة، وتؤكد التزام الشركة بالابتكار في التصميم وترسخ مكانتها في السوق الأوروبية

ميلانو – إيطاليا، 23 إبريل 2018: اختارت "أزيموت لليخوت" المشاركة في أسبوع ترينال للتصميم الذي انعقد في الفترة من 17 إلى 22 إبريل الجاري، لعرض نموذج حقيقي بطول 21 متراً لليخت (S7) الذي احتل مكان الصدارة في ساحة عرض بالاتسو ديل آرتي. وتم عرض اليخت من خلال عرض ضوئي خطف الأنظار بتفاصيله الرائعة المتناغمة التي أضافت حياة للعرض الذي صممته شركة "فيل روج وورلدوايد شو". وقدمت "أزيموت لليخوت" أول عرض دولي للتصميمين الجديدين الذين تم إطلاقها بمناسبة الذكرى الخمسين لتأسيس العلامة التجارية البارزة. 

وتعتبر هذه الطريقة التي ابتكرتها "أزيموت لليخوت" للتعبير عن الخبرة المتميزة التي يمتلكها مهندسو وفنيو الشركة؛ قيمة مضافة إلى سعي الشركة لاستخدام أحدث التقنيات والحلول العبقرية الخلاقة التي تميز الطريقة التي يتم بها بناء هذه اليخوت وتحويل أفضل المواد الخام، بما في ذلك الرخام، والخشب والأقمشة، إلى أجود أنواع الأسطح والأثاث والاكسسوارات. هذه المغامرة السحرية للإبحار والتي تستخدم عدة حواس، تتجاوز اليخت كمنتج، وتضعه في مستوى عاطفي عن طريق سرد قصة "سلسلة توريد الأشياء الجميل".

وأكدت أزيموت لليخوت على أهمية مشاركتها في أسبوع ترينال للتصميم والذي من خلاله تمكنت من التعرف على التوجهات العالمية في التصميم، والتي ستساعدها على تعزيز تصاميمها الفريدة التي تروق للعملاء وخاصة في منطقة الشرق الأوسط لأنهم يقدرون التجربة الفاخرة التي تتضمن الابتكار والحرفية والاهتمام بالتفاصيل، والتي يتم تصميمها بالكامل حسب متطلبات العميل تماماً مثل اليخوت. 

كما أن التركيب المذهل لليخت "S7" الذي يبلغ طوله 21 متراً، والذي تم بناؤه لتعريف الجمهور بشكل عام بالهندسة والتصميم في عالم اليخوت، يسرد قصة الخبرة والتجربة والموهبة الفذة والشراكات الناجحة المتميزة.



وأكدت الشركة على أن التجربة السعيدة والمثيرة المرتبطة بالإبحار تقع في قلب هذه التجربة الفريدة التي تستخدم تقنيات ثلاثية الأبعاد لإعطاء الزوار فرصة الاستمتاع بتجربة الملاحة، حيث تأخذهم نظارات خاصة في جولة افتراضية في مساحات داخلية مختلفة على اليخت لجعل التجربة أكثر واقعية. وتمكّن الزوار من معرفة معلومات كثيرة عن جوانب ووظائف اليخت المختلفة بما في ذلك المواد والتقنيات المستخدمة، من خلال النظر إلى الجوانب والخواص التي يرغبون في معرفة تفاصيلها. كما تُثري رائحة البحر هذه التجربة والاحساس بحركة الرياح وطعم الملح والشعور اللامتناهي بالحرية التي لا يمكن سوى للبحر أن يمنحها.
=