Tuesday, 3 April 2018

Over 15 million Visitors to Dubai in 2017 as Expo 2020 Goal Draws Closer






Eleven Percent states improvement after using their creative services exceeds over 500%


Dubai, 3rdApril 2018— Preparations for Expo 2020 across all industries especially the construction and hospitality sectors are in full swing in Dubai. By the time Expo 2020 arrives, Dubai will have a lot more hospitality options including restaurants and hotels for its residents and visitors. In planning for Expo 2020, Dubai has set a visitor goal of 20 million per year beginning in 2020, which is likely to be met as the Emirate welcomed over 15 million visitors in 2017, displaying a remarkable increase of 6.2% over 2016.

Indeed, the travel and tourism sector in the UAE is expected to grow at 5% to over AED 260 billion by 2027. As such, to accommodate this many visitors and its growing resident population Dubai, and the whole of the UAE too, has embarked on multiple hospitality projects including restaurants and hotels. At present, there are over 29,000 hotel rooms in development across 95 hotels in Dubai. However, while all these new projects will contribute to Dubai’s and the UAE’s economy, a difficult task awaits them, and this is, getting their brand noticed in the market.

The new hospitality projects will require a lot of marketing support if they are to build and maintain their brand in Dubai’s super-competitive environment before, during, and after Expo 2020. To do this, they will need to engage professional expertise on the tactics, techniques, and strategies to be used in developing a strong and solid brand in the market. A key component in choosing a marketing agency is their competency in using all forms of media, especially digital, and their experience with the hospitality industry.

“We have been working with several hotels in Dubai on their advertising and marketing campaigns, digital content, and social media management. After implementing our plans and strategies, the reported improvements per outlet in just one year exceeded 500% for engagement, brand reach, and follower increase on social media platforms,” commented Rashad Fatairy, MD and Creative Director, Eleven Percent.

Realizing the importance of digital media in the UAE, GCC and Middle East, Eleven Percent concentrated on developing high-competency and capabilities in handling digital media through creative content creation and excellent social media management. “Our digital experience will be useful as everything is now online, especially in the hospitality sector, from viewing to booking hotel rooms, to reserving tables at restaurants. In developing marketing material for hotels, the work should represent the hotel and its facilities.,” noted Fatairy.

Their commitment to developing and implementing well thought-out strategies and compelling high-quality work is the reason for Eleven Percent’s success today. At Eleven Percent, a company formed to support marketing requirements through a unique digital service for companies large and small, experienced professionals provide cutting-edge quality work with quick turnaround and fast communication. “We make sure our clients do not feel the difference between working with us and having an in-house creative team. As a result, we endeavour towards fast communication, meeting and exceeding deadlines.”

Another selling point in addition to Eleven Percent’s digital media competencies, fast and efficient communication, is cost. Because of Eleven Percent’s unique business model the company charges almost 50% lower than the market rate. “Our business ethics and model ensures our clients receive high-quality work done by creative professionals with over ten years of experience, all while saving time and finances,” emphasized Fatairy.







اكثر من 15 مليون زائر لدبي خلال 2017 مع اقتراب موعد معرض اكسبو 2020


شركة "الافن بيرسنت" تساعد عملائها على تحقيق انتشار اوسع بنسبة 500%


(دبي، 3 ابريل 2018) - في دبي، تسير الاستعدادات لمعرض إكسبو 2020 على قدم وساق في جميع القطاعات وخاصة قطاعي البناء والضيافة، فبحلول موعد إكسبو 2020، سيكون في دبي العديد من خيارات المطاعم والفنادق التي تخدم سكانها وزائريها. فعند التخطيط لمعرض إكسبو 2020، حددت دبي هدفًا لاستقبال اكثر من 20 مليون زائر سنويا بدءًا من عام 2020، وهو رقم من المحتمل تحقيقه بسهولة، حيث استقبلت الإمارة أكثر من 15 مليون زائر في عام 2017، ما يمثل زيادة ملحوظة بنسبة 6.2٪ عن عام 2016.

ومن المتوقع أن ينمو قطاع السفر والسياحة في الإمارات بنسبة 5٪ ليصل إلى ما قيمته أكثر من 260 مليار درهم بحلول عام 2027. وعلى هذا النحو، ولاستيعاب هذا العدد الكبير من الزوار وتزايد عدد السكان المقيمين في دبي تحديدا وفي الدولة بشكل عام، يشهد قطاع الضيافة نموا كبيرا بما في ذلك المطاعم والفنادق. ففي الوقت الحالي، هناك أكثر من 29 الف غرفة فندقية قيد التشييد موزعة على 95 فندقاً في دبي. ومع ذلك، في حين أن جميع هذه المشاريع الجديدة ستسهم في اقتصاد دبي والإمارات، الا ان أصحاب هذه المشاريع بانتظارهم مهمة صعبة، تتمثل بملاحظة وانتشار علامتهم التجارية في السوق.

فمشاريع الضيافة الجديدة ستتطلب الكثير من الدعم التسويقي لبناء علامتهم التجارية والحفاظ عليها في بيئة دبي المنافسة والقيادية، قبل وأثناء وبعد معرض اكسبو 2020. وللقيام بذلك، سيحتاجون إلى الاستعانة بخبراء في التقنيات والاستراتيجيات المستخدمة في تطوير علامة تجارية قوية ومتينة في السوق. وأحد اهم العناصر الرئيسية للنجاح يتمثل في اختيار وكالة تسويق لديها كفاءات متميزة في استخدام جميع أشكال الوسائط خاصة الرقمية، أضافة الى خبرتها في قطاع الضيافة.

رشاد الفطايري، المدير العام ومدير القسم الإبداعي في شركة "الافن بيرسنت" قال "لقد عملنا مع العديد من الفنادق في دبي على حملاتهم الإعلانية والتسويقية والمحتوى الرقمي وإدارة وسائل التواصل الاجتماعي. وبعد تنفيذ خططنا واستراتيجياتنا، تجاوز انتشار عملائنا خلال عام واحد فقط نسبة 500٪ فيما يتعلق بتواصل الجمهور مع العلامة التجارية، تميزها لدى الجمهور، وزيادة اعداد متابعين حساباتها على منصات وسائل التواصل الاجتماعي".

إدراكًا لأهمية الإعلام الرقمي في الإمارات ودول الخليج والشرق الأوسط، ركزت شركة "الافن بيرسنت" على تطوير كفاءاتها وقدراتها في التعامل مع الوسائط الرقمية من خلال إنشاء محتوى إبداعي وإدارة ممتازة لوسائل التواصل الاجتماعي. فأضاف الفطايري "ستكون خبرتنا الرقمية مفيدة لأن كل شيء أصبح الآن متصلاً بالإنترنت، خاصة في قطاع الضيافة، بدءا من استكشاف المكان إلى الحجوزات سواء للغرف الفندقية او للمطاعم. ففيما يختص بتطوير المواد التسويقية للفنادق، يجب أن يمثل العمل الفندق وجميع مرافقه".

إن التزامهم بتطوير وتنفيذ استراتيجيات مدروسة وجذابة وعالية الجودة هو السبب وراء نجاح "الافن بيرسنت" اليوم. فهي شركة تأسست لدعم متطلبات التسويق للشركات الكبيرة والصغيرة، من خلال خدمة رقمية فريدة من نوعها. وبغض النظر عن الميزانيات، تقدم الشركة أعمالها بجودة عالية مع سرعة في الاستجابة لطلبات عملائها وتواصل مستمر. فعلق الفطايري "نحن نحرص على ألا يشعر عملائنا بالفرق بين العمل معنا وبين وجود فريق تسويق داخلي في الشركة. ولذلك، نسعى إلى التواصل السريع وتلبية المتطلبات مع التأكد من الالتزام بالمواعيد النهائية".

ونقطة اخرى تضاف لصالح "الافن بيرسنت"، فبالإضافة إلى كفاءاتها في الوسائط الرقمية والتواصل السريع والفعال مع العملاء، تقدم الشركة تكلفة مميزة ومخفضة لجميع عملائها، حيث تتقاضى الشركة حوالي 50٪ أقل من سعر السوق. وشدد الفطايري "إن أخلاقيات العمل لدينا ونموذجنا يضمن لعملائنا الحصول على منتج عالي الجودة من قبل المتخصصين المبدعين لدينا والذين يتمتعون بخبرة تزيد عن عشر سنوات ، مع توفير الوقت والمال".
=