Thursday, 19 April 2018

LEGO® Education and FIRST® Unveil Space-Themed Sets for New FIRST LEGO League Jr. and FIRST LEGO League Season




More than 350,000 children around the world will participate in the MISSION MOON℠ and INTO ORBIT℠ Challenges, using new sets developed by FIRST and LEGO Education.

HOUSTON--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Today at the FIRST® Championship Houston, LEGO® Education and FIRST unveiled two new, exclusive space sets to inspire participants in the 2018-2019 FIRST® LEGO® League Jr. and FIRST® LEGO® League season. The programs for the new season are themed “MISSION MOON℠” and “INTO ORBIT℠” to help build students’ curiosity around space exploration and scientific discovery while developing their skills and experience in science, technology, engineering, and math (STEM). Students are tasked with completing a space challenge designed in partnership with astronauts and space experts and will use a variety of LEGO Education solutions including the proprietary space-themed FIRST LEGO League Jr. Inspire Set and FIRST LEGO League Challenge Set, LEGO Education WeDo 2.0 or LEGO® MINDSTORMS® Education EV3.

“At LEGO Education, we believe the skills fostered through fun, developmental programs like those we create with FIRST will teach our children that anyone can release their potential to innovate,” said Esben Stærk Jørgensen, president of LEGO Education. “We are excited to see the FIRST LEGO League Jr. and FIRST LEGO League projects that children around the world will create using LEGO Education solutions and the new MISSION MOON℠ and INTO ORBIT℠ materials.”

“As we celebrate the 20th anniversary of FIRST LEGO League, we are excited to return to the inaugural theme of space,” said Program Director Kim Wierman, of FIRST. “Our first class of participants can now watch their own children engage in the joy and discovery of STEM learning.”

LEGO Education and FIRST inspire young people’s interest and participation in science and technology

LEGO Education provides hands-on learning that enables every student to succeed. Through its partnership with FIRST, an international, K-12 not-for-profit organization founded to inspire young people’s interest and participation in science and technology, children ages 6-16* can solve real-world problems through innovative hands-on learning tools and theme-based challenges.

The 2018-2019 FIRST LEGO League Jr. MISSION MOON℠ Challenge will reach over 86,000 children, ages 6-10* from 41 countries. Teams use the annual Inspire Set to build a model based on the challenge, and use LEGO® Education WeDo 2.0 to program it to move.

The 2018-2019 FIRST LEGO League INTO ORBIT℠ Challenge, will invite more than 280,000 children, ages 9 to 16*, from nearly 90 countries to explore, challenge and innovate in the demanding space field. Teams will design, build and code an autonomous LEGO® MINDSTORMS® robot to perform a series of space-themed missions on a playing field. They will also research a problem they identify and design an innovative solution to that problem.



FIRST teams are guided by the FIRST Core Values, which celebrate teamwork, discovery and fun. The iterative work needed throughout the season provides an introduction to the engineering design process. To learn more about FIRST, including FIRST LEGO League Jr. and FIRST LEGO League, visit www.firstinspires.org




LEGO® Education وFIRST® تكشفان عن مجموعتين من الأنشطة حول موضوع الفضاء للدورة الجديدة من مسابقة FLL للصغار ومسابقة FLL




سيشارك أكثر من 350 ألف طفل من جميع أنحاء العالم في تحديات MISSION MOON℠ وINTO ORBIT℠، باستخدام مجموعتين من الأنشطة الجديدة التي طوّرتها FIRST وLEGO® Education




هيوستن، تكساس (بزنيس واير/"ايتوس واير"): أعلنت اليوم كلٌ من LEGO® Education وFIRST® خلال بطولة FIRST® التي تقام في هيوستن عن مجموعتين حصريتين جديدتين من الأنشطة حول موضوع الفضاء لإلهام المشاركين في دورة عام 2018-2019 من مسابقتي FLL للصغار وFLL. يهدف برنامجا الدورة الجديدة اللذان يحملان عنوان “MISSION MOON℠” و“INTO ORBIT℠” إلى المساعدة في إثارة فضول الطلاب حول استكشاف الفضاء والاكتشاف العلمي وكذلك تنمية مهاراتهم وخبراتهم في مجالات العلوم والتكنولوجيا والرياضيات (STEM). ويتم تكليف الطلاب بإنجاز تحدٍ فضائي تم تصميمه بالشراكة مع رواد وخبراء الفضاء، باستخدام مجموعةٍ متنوعة من الحلول المقدّمة من LEGO® Education، بما في ذلك مجموعة Inspire الخاصة بمسابقة FLL للصغار ومجموعة تحدي FLL، ومجموعة WeDo 2.0 من LEGO Education أو مجموعة LEGO® MINDSTORMS® Education EV3.




من جانبه، قال إسبين ستايرك جورجنسن، رئيس شركة LEGO® Education في هذا السياق: "نعتقد في LEGO® Education أنّ المهارات التي يتم تعزيزها من خلال التسلية، والبرامج التنموية كالبرامج التي نبتكرها بالتعاون مع FIRST، ستعلم أطفالنا أنه بإمكان أيّ شخصٍ أن يطلق العنان لقدرته على الابتكار." وأردف قائلاً: "نحن متحمسون لرؤية المشاريع التي سيبتكرها الأطفال من جميع أنحاء العالم ضمن مسابقتي FLL للصغار وFLL باستخدام حلول LEGO® Education ومواد حديثة من MISSION MOON℠ وINTO ORBIT℠.




من جانبها، قالت كيم وايرمان، مديرة برامج FIRST: "بينما نحتفل بالذكرى العشرين لمسابقة FLL، نحن متحمسون للعودة إلى موضوع الفضاء الذي استهلينا به مسيرتنا هذه. وبات الآن بإمكان أول دفعةٍ ممن شاركوا معنا أن يشاهدوا أطفالهم يخوضون فرحة تعلّم العلوم والتكنولوجيا والرياضيات واكتشافها".




تساهم كلّ من LEGO® Education وFIRST بتحفيز اهتمام الشباب ومشاركتهم في مجال العلوم والتكنولوجيا. 




توفر LEGO® Education التعلم القائم على التدريب العملي الذي يمكّن كل طالب من النجاح. ومن خلال شراكتها مع FIRST، المنظمة الدولية غير الربحية للتعليم المدرسي التي تم تأسيسها بهدف تحفيز اهتمام ومشاركة الشباب في مجال العلوم والتكنولوجيا، أصبح بإمكان الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 6 أعوام و16 عاماً* أن يساهموا بحل مشاكل العالم الواقعي من خلال أدوات التعلم المبتكرة القائمة على التدريب العملي والتحديات القائمة على الموضوعات.




سيشمل تحدي MISSION MOON℠ ضمن مسابقة FLL للصغار عام 2018-2019 أكثر من 86 ألف طفلٍ تتراوح أعمارهم بين 6 و10 أعوام من 41 بلداً. وتستخدم الفرق مجموعة Inspire السنوية لبناء نموذجٍ يستند إلى موضوع التحدي، كما تستخدم مجموعة WeDo 2.0 من LEGO® Education لبرمجة النموذج لكي يتحرك. 




وسيدعو تحدي INTO ORBIT℠ ضمن مسابقة FLL لعام 2018-2019 أكثر من 280 ألف طفل تتراوح أعمارهم بين 9 أعوام و16 عاماً*، من نحو 90 بلداً للاستكشاف والتحدي والابتكار في مجال الفضاء الذي يتطلب الكثير من المهارة. وستقوم الفرق بتصميم وبناء وتشفير روبوت LEGO® MINDSTORMS® ذاتي التشغيل ليتولى أداء مجموعةٍ من المهام حول موضوع الفضاء على أرضية مخصصة للعب. كما سيجرون بحوثًا حول مشكلة يحددونها ثم يصممون حلاً مبتكراً لتلك المشكلة. 




وتسترشد فِرَق FIRST بقيم FIRST الأساسية، التي تحتفي بالعمل الجماعي والاستكشاف والمرح. ويقدم العمل المتكرر اللازم طيلة الدورة تعريفاً بعملية التصميم الهندسي. لمعرفة المزيد عن FIRST، بما في ذلك معلومات حول مسابقتي FLL للصغار وFLL، يُرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.firstinspires.org




(*تختلف الأعمار وفقاً للبلد)




.
=